تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/02/21 - 10:34
کد خبر: 432225

انواع ورق استیل ۳۰۴ و ویژگی های آن به طور کامل و جامع

انواع ورق استیل ۳۰۴ و ویژگی های آن به طور کامل و جامع

ورق استیل ۳۰۴ یکی از گریدهای مشهور و پرطرفداری است که بهتر است در خصوص آن به طور کامل و جامع اطلاعات داشته باشیم. این اطلاعات در صورتی که شما ناچار به خرید ورق های استیل باشید، می تواند به شکل بهتر و موثرتری هم به کار شما بیاید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،انواع ورق استیل 304 و ویژگی های آن به طور کامل و جامع

ورق استیل 304 یکی از گریدهای مشهور و پرطرفداری است که بهتر است در خصوص آن به طور کامل و جامع اطلاعات داشته باشیم. این اطلاعات در صورتی که شما ناچار به خرید ورق های استیل باشید، می تواند به شکل بهتر و موثرتری هم به کار شما بیاید. معمولا قیمت ورق استیل با توجه به مولفه های مختلفی تعیین می شود که مهم ترین آن ها درصد عناصری است که در آن گرید وجود دارد. در گرید 304 از مقدار زیادی کروم و نیکل استفاده شده است که سبب بالا رفتن میزان مقاومت این فلز به خوردگی و حرارت می شود، اما در عین حال به دلیل قیمت بالای این دو ماده و به خصوص نیکل، قیمت گرید 304 نیز به مراتب بالاتر از گریدهایی همچون 304 می رود.

 

انواع ورق استیل

ابتدا از معرفی انواع ورق استیل 304 شروع می کنیم و سپس به سراغ معرفی دیگر بخش های مربوط به آن می رویم. دماهایی که برای هر دسته از گرید 304 شرح داده می شوند، بسیار مهم بوده و لازم است تا به طور دقیق و کامل به ان ها توجه نشان دهید.

در ادامه به دسته هایی که مربوط به دسته بندی کلی ورق های استیل از رده های 200 تا 400 می شود، می پردازیم اما لازم است بدانید که استیل آستنیتی تنها دسته ای است که گرید 304 داخل آن قرار می گیرد و دیگر دسته ها شامل گریدهای 200 و 400 هستند که بی ارتباط با ورق استیل 304 می باشند.

  • استیل آستنیتی

اولین گروه با نام استیل آستنیتی شناخته می شود. در این گروه که میزان نیکل بیشتری نسبت به دیگر دسته ها دارد، می توانید خصوصیت ها و ویژگی های مختلفی را ببینید. انعطاف پذیری بسیار بالا، استقامت کششی فراوان و همچنین استقامت به زنگ زدگی بالا از جمله موارد مهمی هستند که به دلیل وجود نیکل بیشتر در این سری از استیل ها می بینیم.

استقامت گرمایی که مربوط به تحمل دماهایی تا محدوده 540 و بالاتر می شود نیز مربوط به حوزه می باشد. معمولا استیل های سری 200 تا 300 همگی دارای این نوع از استیل می باشند که سری 304 نیز جز آن ها است.

  • استیل مارتنزیتی

دسته بندی بعدی با نام استیل مارتنزیتی است که ورق ها و آلیاژهای سری 400 را در بر می گیرد. کروم در این گروه از آلیاژها پایه و اساس تشکیل آن ها است و مهم ترین عنصر به حساب می آید. در تمام دماها می توانید از این سری ورق ها استفاده کنید. ویژگی های مطلوب متعدد و متنوعی در خصوص این استیل ها وجود دارد که از بین آن ها می توانیم به استقامت به سایش و ساییدگی، فرم دهی مطلوب و ایجاد خراش بر روی آن ها اشاره کنیم.

انواع ورق استیل ۳۰۴ و ویژگی های آن به طور کامل و جامع

همان طور که گفته شد می توانید در تمام دماها از این ورق ها استفاده کنید اما منظور این نیست که این ورق ها می توانند دمای بسیار بالا را کنترل کنند. به طور کلی اگر درجه حرارت بسیار بالا رود، ورق استیل شما حالت نرمی و یا پیرشدگی پیدا کرده و به طور کلی دگرگون می شود.

  • استیل فریتی

گروه بعدی با نام استیل فریتی شناخته می شود. در این گروه نیز برخی از گریدهای سری 400 قرار می گیرند و تمام آن ها را نمی توانیم در این دسته قرار دهیم. از جمله مهم ترین کاربردهای این موارد می توان به استقامت به زنگ زدگی و همچنین پوسته پوسته شدن در دماهای بالا اشاره کرد. این موضوع به دلیل توازن میان میزان کروم و دیگر عناصر است که در دماهای بالا خودش را بهتر نشان می دهد.

  • استیل سخت رسوبی

مورد بعدی که شامل 3 زیر مجموعه می شود دارای ویژگی های خاص خودش می باشد. این سه زیر مجموعه شامل رسوبی آستنیتی، نیمه آستنیتی و مارجینگ هستند. تفاوت و اختلافی که بین این سه دسته وجود دارد در بافت کلی ان ها و همچنین خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن ها است که در پی این اختلاف بافت به وجود می آید. استیل هایی که در دسته رسوبی آستنیتی قرار دارند، حداقل استقامت حرارتی را در بین استیل های این مجموعه و در دماهای متداول پیرامون خودشان نشان می دهند. استیل های نیمه آستنیتی نیز نسبت به گرما، استقامت بیشتری را از خودشان بروز می دهند.

انواع ورق استیل ۳۰۴ و ویژگی های آن به طور کامل و جامع

چرا استیل نسوز در دماهای بالا مقاوم است؟

همواره شنیده ایم که استیل نسوز 304 و یا به طور کلی اغلب استیل های نسوز و ضد زنگ در دماهای بالا مقاومت خوبی را از خودشان نشان می دهند، اما دلیل اینکه این موضوع چیست را باید در موارد مختلفی جستجو کنیم که مسلما یک دلیل اصلی و پایه ای در بین این موارد و مولفه ها وجود دارد.

مهم ترین و اصلی ترین دلیل مقاومت استیل نسوز به گرما و حرارت مربوط به وجود مقدار زیاد و یا حتی مقدار متوسط عنصر کروم در این ورقه های آلیاژی است. اگر مقدار کروم در ورقه مورد نظر ما تا 12 درصد باشد، آلیاژ می توان دمایی بین 750 الی 800 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

در صورتی که درصد کروم به 15 الی 17 درصد برسد، درجه حرارت دمای قابل تحمل بین 850 الی هزار درجه سانتی گراد می شود. در حداکثر حالت یعنی زمانی که درصد کروم به 20 درصد الی 30 درصد برسد، میزان تحمل دما نیز تا 110 درجه سانتی گراد بالا می رود.

گاهی اوقات لازم است که در کنار این مقاومت به درجه حرارت بالا، استقامت و پایداری ورق استیل 304 ما به طور کامل تضمین شود. برای این کار و اطمینان از استقامت بالای آن لازم است تا مقدار کمی از وانادیوم، آلومینیوم و تنگستن را با درصدهای معین شده به ترکیبات اصلی عنصر اضافه کنیم. در کنار این موارد نباید از نیکل نیز غافل شویم، زیرا در رده دوم از لحاظ اهمیتی می توانیم بعد از کروم به عنصر نیکل اشاره کنیم که آن هم درصدهای بالایی را در فلزات و ورق استیل 304 نسوز می تواند داشته باشد.

 

جمع بندی

شناخت انواع گروه بندی های ورق استیل سبب می شود که بدانید کدام یک از گروه ها و گریدها برای چه کاربردی مفید هستند. در ضمن با اطلاع از مواد تشکیل دهنده ورق 304 نیز می توانید به قیمت ورق استیل 304 و یا هر ورق دیگری پی ببرید. شرکت فلز کالا یکی از شرکت های معتبری است که در بخش فروش آن، می توانید از کارشناسان این بخش علاوه بر گرفتن قیمت به روز قطعات و فلزات، راهنمایی هایی را نیز در خصوص فلزات مورد نظر داشته باشید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد این شرکت دارید، کافی است تا به آدرس اینترنتی www.felez.org مراجعه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top