تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/02/22 - 10:30
کد خبر: 432335

شرایط عالی خرید خودرو به‌صورت قسطی در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱

شرایط عالی خرید خودرو به‌صورت قسطی در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱

در این مقاله ابتدا تلاش می‌کنیم به این سؤال پاسخ می‌دهیم که خودرو صفر بخریم و دست‌دوم؟ سپس نگاهی به خرید قسطی خودرو انداخته و در پایان، کلیاتی از طرح لیزینگ خودرو همراه مکانیک را به‌عنوان راه‌کاری برای توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه در خرید خودرو، بررسی می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از خبرآنلاین: به نظر می‌رسد سیر صعودی قیمت خودرو در بازار کشور ما قصد توقف ندارد. در دو سال اخیر به دلیل گرانی شدید خودرو، بسیاری از افراد به خرید خودروی دست دوم ( ماشین دست دوم قسطی )روی آورده‌اند. امری که مزایا و خطرات خاص خود را دارد. با این­ حال حتی خرید خودروی دست‌دوم نیز برای بسیاری از اقشار، غیرممکن شده است.

در این مقاله ابتدا تلاش می‌کنیم به این سؤال پاسخ می‌دهیم که خودرو صفر بخریم و دست‌دوم؟ سپس نگاهی به خرید قسطی خودرو انداخته و در پایان، کلیاتی از طرح لیزینگ خودرو همراه مکانیک را به‌عنوان راه‌کاری برای توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه در خرید خودرو، بررسی می‌کنیم.

مزایا و معایب خرید خودروی صفر

هیچ‌چیز جای خرید خودروی صفر را برای بسیاری از افراد نمی‌گیرد. لذت نشستن در یک ماشین نو و تمیز که تا مدت‌ها نیازی به خرج اضافه‌ای ندارد، دلیل اصلی این افراد برای خرید خودروی صفر است. از طرف دیگر، هنگام خرید ماشین صفر hamrah-mechanic.com/cars-for-sale ، خریدار از نظر سلامت فنی خودروی خود کاملا مطمئن است و حتی درصورتی‌که خودرو ایراد کارخانه‌ای داشته باشد، می‌تواند از طریق گارانتی آن را پیگیری کند. این مسئله در مورد مسائل حقوقی نقل‌وانتقال خودرو نیز صادق است.

بااین‌حال، خرید و فروش خودروی نو(صفر)، معایب خاص خودش را نیز دارد. اولین و مهم‌ترین آن‌ها قیمت بالای این خودروها است. درواقع، عملا بسیاری از افراد، توان خرید خودروی صفر موردعلاقه‌شان را به‌هیچ‌عنوان ندارند. همچنین با خرید ماشین نو، افت قیمتی خودرو با استارت زدن آن آغاز می‌شود. البته، نباید ازنظر دور داشت که با وضعیت بد کیفیت تولیدات داخلی، احتمال وجود ایراد کارخانه‌ای روی خودروهای صفر ایرانی نیز کم نیست.

درنهایت، ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر، بسیاری از خودروسازان به‌منظور کاهش قیمت تمام‌شده تولیدات خود، بسیاری از آپشنهای خودروهایشان را حذف کرده‌اند و از کیفیت قطعات، کاسته‌اند.

مزایا و معایب خرید خودرو دست‌دوم

روی دیگر جواب به سؤال خودرو صفر بخریم و دست‌دوم؟ مربوط به خودروهای دست‌دوم است. از مزایای خرید خودروی دست‌دوم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به خودروهای صفر

· کاهش شدت افت قیمت در طول زمان استفاده

· آب‌بندی بودن خودرو

· کیفیت بالای بسیاری از خودروهای دست‌دوم در سال‌های دور، نسبت به خودروهای صفر امروزی

بااین‌حال، مخاطرات خرید خودروی دست‌دوم(خرید ماشین کارکرده)، به‌ویژه در روش‌های سنتی و بازارهای خریدوفروش خودرو، بسیار بالاست. آمارها نشان می‌دهند که بیش از ۷۰ درصد از خودروهای دست‌دوم، دارای حداقل یک ایراد بدنه، موتوری یا آپشنی هستند. بیشتر این ایرادات، هنگام خرید، از نظر خریدار و حتی کارشناسان فنی دور می‌مانند. کارشناسان نیز ضمانتی در قبال خدمات خود ارائه نمی‌کنند. علاوه بر این، فروش خودروهایی که ازنظر حقوقی مشکل دارند نیز چندان کم نیست. از دیگر معایب خرید خودرو دست‌دوم، موارد زیر هستند:

· احتمال تقلب در جزئیات نقل‌وانتقال

· مصرف سوخت بالاتر نسبت به خودروهای صفر

· خارج شدن از محدوده زمانی گارانتی

شرایط عالی خرید خودرو به‌صورت قسطی در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱

خرید اقساطی خودرو آری یا خیر؟

درحالی‌که انتخاب بین خودروهای صفر یا دست‌دوم، انتخابی سخت در این بازار آشفته محسوب می‌شود؛ این مسئله که استفاده از تسهیلات خرید خودرو تا چه اندازه منطقی است نیز مطرح است. پاسخ به این پرسش، به‌طور خلاصه به شرایط تسهیلات بستگی دارد. متأسفانه ارزش پول کشور ما در حال حاضر، روزبه‌روز در حال کاهش است. این امر به این معنی است که خرید اقساطی در کل، تصمیمی منطقی است. بااین‌حال باید بررسی شود که سود تسهیلات و شرایط بازپرداخت آن تا چه اندازه با تورم سازگاری دارد و منصفانه است.

طرح خرید خودرو اقساطی همراه مکانیک

به‌منظور مرتفع کردن چالش‌های خرید خودرو اعم از قیمت بالا، وضعیت فنی و حقوقی و غیره پلتفرم خریدوفروش آنلاین خودرو همراه مکانیک، اقدام به راه‌اندازی طرح خرید ماشین قسطی کرده است. مزیت اصلی این طرح این است که تسهیلات آن نه‌فقط شامل خودروهای نو بلکه شامل خودروهای دست‌دوم یا کارکرده با کارشناسی فنی تضمینی هم می‌شود.

در این طرح که با همکاری شرکت‌های لیزینگ خودرو اجرا شده است تا سقف ۶۰ میلیون تومان به خودروهای واجد شرایط، وام خرید تعلق می‌گیرد. به‌منظور مطالعه شرایط خودروهای واجد شرایط به راهنمای جامع طرح خرید اقساطی خودرو در همراه مکانیک مراجعه کنید.

تسهیلات پرداخت‌شده به خریدار، طی اقساط سه‌ماهه و ظرف مدت ۱۲ تا ۲۴ ماه از وی دریافت می‌شود. مزیت بزرگ دیگر این طرح، عدم نیاز آن ضامن است. درواقع، خریدار، تنها با ارائه مدارک هویتی، شغلی، سکونتی، مالی و همچنین چک‌های صیادی که به نام خودش است، می‌تواند خودروی خود را خریداری کند. کل فرآیند خرید، حداکثر سه روز کاری زمان برده و خودرو حداکثر ۲۴ ساعت بعد از نهایی شدن مراحل اداری به خریدار تحویل می‌شود.

شرایط عالی خرید خودرو به‌صورت قسطی در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱

سخن آخر

خودرو صفر بخریم و دست‌دوم؟ استفاده از تسهیلات خرید خودرو تا چه اندازه منطقی است؟ این‌ها سوالاتی هستند که هنگام خرید خودرو در بازار آشفته امروز باید به آن‌ها پاسخ دهیم. در این راستا، پلتفرم خریدوفروش خودرو همراه مکانیک در طرح خرید خودرو اقساطی خود، ضمن فروش خودروهای نو و دست‌دوم کارشناسی شده تا سقف ۶۰ میلیون تومان، تسهیلات ارائه می‌دهد.

آدرس سایت: hamrah-mechanic.com

ایمیل: info@hamrah-mechanic.com

تلفن‌های تماس: ۰۲۱۶۷۶۳۲۹۹۹

آدرس شعبه دوم: تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب الله، بعد از میدان حسن حسینی، ایستگاه نوآوری شریف، پلاک ۵۸

منبع: خبرآنلاین

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top