تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/02/26 - 13:04
کد خبر: 432643

گروه رنو :پیشتاز در تولید خودرو های الکتریکی

گروه رنو :پیشتاز در تولید خودرو های الکتریکی

شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا خودروهای الکتریکی رنو به قطعات منحصر به فرد یا خاصی نیاز دارند؟ باید بگوییم که خیر .خودروهای الکتریکی مانند دیگر ماشین ها بر اساس برند خود به قطعات یدکی مختلفی نیاز دارند مانند خودروهای برقی رنو که به لوازم یدکی رنو اصل و اورجینال نیاز دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بخش خودروهای الکتریکی به لحظه بحرانی رسیده است. زمانی که رنو بین سال‌های 2011 تا 2013 وارد این بخش شد، یکی از معدود تولیدکنندگانی بود که این انتخاب مورد انتظار را انجام داده بود. دیگران نیز مانند کره‌ای‌ها در سال گذشته، دیرتر وارد شدند. به نظر می رسد زمان مناسبی برای ارزیابی وضعیت قبل از شروع مرحله دوم این ماجراجویی باشد.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا خودروهای الکتریکی رنو به قطعات منحصر به فرد یا خاصی نیاز دارند؟ باید بگوییم که خیر .خودروهای الکتریکی مانند دیگر ماشین ها بر اساس برند خود به قطعات یدکی مختلفی نیاز دارند مانند خودروهای برقی رنو که به لوازم یدکی رنو اصل و اورجینال نیاز دارند.

یک بازار کوچک و پویا

طی پنج یا شش سال گذشته، بازار جهانی هر سال حدود 50 درصد رشد داشته است. این رشد در سال 2018 نیز ادامه یافته است. چین در حال پیشرفت است و ایالات متحده تمایل به عقب نشینی از خود نشان می دهد.

اروپا بین این دو واقع شده است. بدبین ها می گویند که وقتی آدم خیلی عقب تر شروع می کند، رشد کردن آسان است. ما تمایل داریم خوشبین تر باشیم، زیرا می بینیم که بازار بسیار سریع در حال رشد است، و پتانسیل واقعی وجود دارد: هر چه تنوع بازار بیشتر باشد، احتمال توسعه کاربرد ها و شیوه های مختلف بیشتر می شود.

در مناطق و بخش ‌هایی که پیشنهاد ساختار یافته است و اکوسیستم پایدار است، می‌ توان بیش از 10 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داد. نروژ نمونه ای از این وضعیت است که در آن 24 درصد از کل وسایل نقلیه فروخته شده در سال 2017 ،100 درصد برقی بوده اند. از ابتدای سال جاری تاکنون این میزان به 30 درصد رسیده است.

در فرانسه، خودروهای برقی تمام بخش ‌های بازار را پوشش نمی ‌دهند، اما در بخش B خودرو های برقی (که خودروهای شهری همه‌ کاره، از جمله مدل‌ های رنو ZOE و Clio را پوشش می‌دهد)، سال گذشته 12 درصد را به خود اختصاص دادند و این میزان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

 

این خودروی الکتریکی با فروش 150000 خودرو، 0.8 درصد از بازار جهانی خودرو در اروپا و 1 درصد در سطح جهانی را به خود اختصاص داده است (بدون احتساب خودروهای چینی ثبت نشده که تقریباً همین حجم را دارند). سهم بازار رنو در اروپا 25 درصد و در فرانسه بین 60 تا 70 درصد است.

حس تاریخی

همه دلایل پشت انتخاب های استراتژیک کارلوس گون در سال 2009 توجیه شده اند، که از فشار محیط سیاسی و قانونی شروع شده است. حتی اگر همان آینده نگری و چشم اندازی را که امروز در مورد محدودیت های ترافیکی که فن آوری های آلایندگی صفر را تشویق می کند نداشتیم، هنوز می توانستیم این را در مراحل اولیه تشخیص دهیم و این فشار کلان اقتصادی صرفاً افزایش یافته است.

همچنین خرید قطعات یدکی اصلی باعث می شود که خودروی شما سالم بماند و از ایجاد آلایندگی های بیش از حد جلوگیری کند. برای مثال با خرید لوازم یدکی هیوندای اصلی برای ماشین های هیوندای ،همیشه خودرویی سالم خواهید داشت و نیز طول عمر خودروی شما افزایش میابد.

در نتیجه، سازندگان با متعهد شدن به دستیابی به هدف 95 گرم در کیلومتر تا سال 2020، موضع بسیار محکمی در زمینه کاهش انتشار CO اتخاذ کرده‌ اند. برای تحقق این امر، خودروی الکتریکی نقش اساسی دارد. این واقعیت که ما خیلی زود وارد این بخش شدیم کمک قابل توجهی به ما کرده است، از یک طرف زیرا هر وسیله نقلیه الکتریکی برای دستیابی به این هدف مهم است و از طرف دیگر، زیرا از نقطه نظر سودآوری، فروش خودروهای برقی ما را قادر می ‌سازد تا به این هدف ادامه دهیم.

ما همچنین به فشارهای تکنولوژیکی که سریع ‌تر از آنچه فکر می ‌کردیم در حال رشد است واکنش نشان داده‌ ایم و به دلیل سرمایه‌ گذار ‌های زیادی که اکنون سرازیر شده‌ اند، به این کار ادامه خواهیم داد زیرا کل صنعت از این روش پیروی کرده است.

در پایان سال 2016 مدلی با باتری 41 کیلووات ساعتی عرضه شد. شبیه مدل ZOE بود که باتری 22 کیلووات ساعتی داشت و چهار سال قبل به بازار عرضه شده بود. دلیل این امر این است که با وجود تقریبا دو برابر شدن انرژی باتری، ابعاد و حجم خودرو مشابه باقی ماند.

این امر ، افزایش قیمت فروش خودرو را تقریباً 2000 یورو امکان پذیر کرد. این به خودی خود نشان دهنده پیشرفت بزرگی است و دو سال زودتر از آنچه ما انتظار داشتیم اتفاق افتاد.

علاوه بر این، مشتریان ما بسیار راضی هستند. یکی از نقاط قوت گروه رنو ، توانایی آن در تولید یک خودروی الکتریکی است که نسبتاً بی صدا است و ما نسبت به رشد بازار اطمینان داریم.

هر کسی که ماشین الکتریکی خود را به شخص دیگری قرض می دهد ، می تواند به شما بگوید که مردم چقدر از رانندگی با آن خوشحال هستند. جای تعجب نیست که ZOE خودروی رنو است ، که اکثر رانندگان آن را توصیه می کنند. اغلب در بازار دوم است، اما از نظر استفاده و رضایت مشتری رتبه اول را دارد. رانندگی با ماشین برقی یک موهبت واقعی است!

نوآوری

مشخصات خودروهای الکتریکی ،تعدادی نوآوری است که همگی منحصراً به برقی شدن آن مربوط نمی شوند. وقتی شخصی یک وسیله نقلیه الکتریکی را طراحی می کند، نه تنها موتور را تغییر می دهد (که شبیه تغییری است که می توان از یک مدل دیزلی به یک مدل بنزینی انجام داد)، بلکه یک معماری و عملکرد کاملاً جدید ایجاد می کند.

ایجاد محصولات و کاربردهای جدید

نوآوری به منظور کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی موارد غیر ضروری در یک موتور احتراقی ضروری بود. ZOE اولین خودرویی بود که به جای سیستم سرمایش و گرمایش سنتی، پمپ حرارتی داشت. باید یک پمپ خلاء برای ترمز ها نصب می شد. ما همچنین یک ترمز پای جدا شده را اختراع شد تا بتواند حداکثر انرژی را بازسازی کند و میزان اتلاف انرژی در لنت های ترمز را محدود کند.

علاوه بر این، از آنجایی که منبع گرما وجود نداشت، برف روی بدنه خودرو چسبیده بود و در نتیجه مشکلات خوردگی وجود داشت که لزوماً در مدل‌ های دیگر وجود نداشت. این چیزی نیست که آدم بی درنگ به آن فکر کند!

یک نوآوری مهم دیگر شارژر کابلی Chameleon بود ، که بسیار انعطاف پذیر است و امکان شارژ تا 3 کیلووات ساعت را فراهم می کند (این سریع است). این نوآوری به ما کمک کرد تا در مورد وضعیت شبکه های شارژ و اتصالات الکتریکی بیشتر بدانیم.

در فرانسه، تنها 40 درصد از تاسیسات شارژ خصوصی به هنجارها پایبند هستند. ZOE از نظر روش های شارژ باتری انعطاف پذیر ترین خودرو است اما به کیفیت شبکه شارژ نیز حساس است. این نوع "یادگیری جدید" است که ما مجبور شده ایم آن را در سازمان خود بگنجانیم و همچنین اجزای جداگانه، وسیله نقلیه الکتریکی به طور کامل معماری خودرو را تغییر داده است.

یکی از مدل های گروه رنو:خودروی کولیوس

کولیوس ، یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین خودروی گروه رنو است که در سراسر دنیا مخصوصا ایران بسیار مورد توجه مردم قرار دارد.در سال 2017 رنو ماشین کولیوس را با تغیییرات بسیار زیاد در زمینه ظاهری، کیفیت و فنی روانه بازار کرد. در فروشگاه راغبی می توانید لوازم یدکی کولیوس با سه ویژگی کیفیت اصلی، قیمت مقرون به صرفه و گارانتی خریداری کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top