تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/02/27 - 14:21
کد خبر: 432752

ایران در آستانه بحران سالمندی

ایران در آستانه بحران سالمندی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ایران در آستانه سالمندی جمعیت قرار دارد و این یکی از بحران‌های جدی برای آینده کشور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، کمال حیدری اظهار داشت: هفته ملی جمعیت از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت در کشور برگزار می‌شود و امیدوارم ضمن گرامیداشت این هفته، شروع بسیار خوبی برای بحث توسعه جمعیت در کشور داشته باشیم.

وی افزود: کشور ایران در آستانه سالمندی جمعیت است و این یکی از بحران‌های جدی برای آینده کشور است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: متأسفانه ایران با توجه به کاهش نرخ باروری دچار خدشه شده و ما نگران این هستیم که در آینده با سالمندی جمعیت، بحران‌های آتی از جمله بحران‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را در پیش رو داشته باشیم که البته غیرقابل جبران است.

حیدری با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری و دغدغه و تاکید ایشان برای بالندگی و پویایی جمعیت، افزود: باید در این زمینه تلاش کنیم، و دولت در این زمینه، قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را به دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت ابلاغ کرده است. لذا وزارت بهداشت نیز در این جهت وظیفه و تکلیف قانونی خود می‌داند که در این عرصه و با این استراتژی و راهبرد بتواند قدم جدیدی را بردارد. به همین دلیل قرارگاهی به نام جوانی جمعیت و فرزندآوری با دستور وزیر بهداشت و همراهی معاونان و دست اندرکاران این حوزه تشکیل شد تا بتوانیم وظایف و دستورات خود را متحدانه انجام دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌ها برای باروری سالم، فرزندان سالم و زندگی سالم بتوانیم افراد را به فرزندآوری تشویق کنیم و در این راستا بیشتر قدم برداریم. در حال حاضر اهتمام خانواده‌ها باید در جهت فرزندآوری بیش از دو فرزند باشد و اگر به دنبال این هستیم که ایرانی پویا، بالنده و جوان داشته باشیم باید داشتن ۳ یا ۴ فرزند را در دستور کار خود قرار دهیم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: با توجه به اینکه شعار هفته جمعیت «ایران جوان بمان» است، لذا باید مقدمات لازم در تحقق این شعار را فراهم کنیم.

وی افزود: در دل قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» تسهیلات حمایتی بسیار مناسبی برای فرزندآوری فراهم شده است که از جمله آنها می‌توان به تسهیلات معیشتی، آموزشی و یا مواردی که مربوط به زندگی است اشاره کرد. در کنار این تسهیلات قانونی، وزارت بهداشت هم خدمات مشاوره‌ای (برای مردم و دانشجویان)، آموزشی و همچنین خدمات درمان ناباوری اقداماتی را انجام داده است که همه این موارد ذیل قرارگاه جوانی جمعیت، شکل گرفته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: به لطف خداوند هشتمین جلسه قرار گاه جوانی جمعیت هم تشکیل شد و دستاوردهای بسیاری در خصوص تکالیف وزارت بهداشت به دست آورده ایم و امیدواریم به سرعت بتوانیم وقت از دست رفته را جبران کنیم. ضمن اینکه اگر بخواهیم آینده ایران را ضمانت کنیم باید به سرعت و با همدلی اهدافمان را دنبال کرده و با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط در این امر، فرزندآوری و کمبود نرخ رشد باروری در کشور را جبران کنیم وگرنه به سرعت دیر می‌شود و باید با اهتمام جدی برنامه ریزی کنیم.

وی همچنین گفت: برای تحقق اهدافمان در بحث جمعیت و فرزندآوری نیز همکاران ما در تمامی مراکز بهداشتی درمانی کشور مانند گذشته آماده خدمت رسانی هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب جواب می‌دهد! +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top