تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/03/04 - 09:22
کد خبر: 433428

سال ۱۴۰۱، سال ایجاد یک میلیون فرصت شغلی

وزارت کار برنامه ایجاد یک میلیون فرصت شغلی را برای سال ۱۴۰۱ در دست اجرا دارد. این برنامه یکی از محوری‌ترین برنامه های وزارت کار در حوزه اشتغال به شمار می‌رود که در قالب طرح زیست بوم ملی اشتغال دنبال می شود و توسعه مشاغل خانگی، مشاغل روستایی و خرد و کوچک را نیز در برمی‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، طرح زیست بوم ملی اشتغال یکی از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در راستای برنامه اشتغال دولت سیزدهم تدوین و پیاده‌سازی و در آن کاهش بیکاری و توسعه فرهنگ کارآفرینی دیده شده است.

اجرای الگوی زیست بوم ملی اشتغال که به عنوان چشم انداز اشتغال کار مطرح است، هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ را دنبال می کند.

این میزان اشتغال با همکاری بخش خصوصی برنامه‌ریزی شده و دولت برای تحقق برنامه اشتغال میلیونی طی چهار سال از ظرفیت بخش خصوصی استفاده خواهد کرد.

علی حسین رعیتی فرد ـ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ از ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال جاری خبر داده و می گوید: در سالی که به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده تلاش بر این است که زمینه رونق تولید و اشتغال در کشور ایجاد شود و صدور مجوز کسب و کار و تسهیل آن از جمله اقدامات اساسی و بنیادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می رود.

به گفته وی، در حال حاضر صدور مجوز یک روز بیشتر زمان نمی برد و مشاغل خانگی تسهیل شده تا کسانی که متقاضی اشتغال خانگی هستند به راحتی مجوز بگیرند.

معاون وزیر کار با اشاره به ۴ کلان پروژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می افزاید: ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی نخستین کلان پروژه‌ای است که بر اساس آن ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای امسال در نظر گرفته شده است.

رعیتی فرد همچنین از افزایش مراکز جوار کارگاهی به منظور کمک به انگیزه کارگران خبرداده و اعلام کرده است که طی ۶ ماه گذشته بیش از ۶۰۰ جواز کارگاهی صادر شده است.

پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیش‌بینی منابع و بودجه تولید و اشتغال در تبصره ۱۸ و ۱۹ لایحه بودجه، از تدوین بسته ویژه تثبیت و توسعه اشتغال برای سال ۱۴۰۱ خبر داده بود.

به اعتقاد کارشناسان، زیست بوم ملی اشتغال به ایجاد شغل و کاهش بیکاری و توسعه فرهنگ کارآفرینی کمک می کند و بستری است که هماهنگی تمام اجزای مرتبط با اشتغال را بر عهده دارد.

به گزارش ایسنا، با توجه به پیش‌بینی منابع و بودجه‌های تولید و اشتغال ذیل زیست بوم ملی اشتغال در تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ لایحه بودجه ۱۴۰۱ انتظار می‌رود هدفگذاری اشتغال زیست بوم ملی اشتغال در سال جاری با قوت و جدیت هر چه بهتر محقق شود و برنامه اشتغال میلیونی به اجرا در آید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top