تاریخ انتشار: شنبه 1401/03/07 - 11:08
کد خبر: 433683

دندانپزشکی کودکان در نجف آباد، معرفی بهترین‌ها

دندانپزشکی کودکان در نجف آباد، معرفی بهترین‌ها

پیشگیری از بیماری های دندانی برای کودکان از اولویت بالایی برخوردار است چرا که درمان های دندانپزشکی برای کودکان سخت و دشوار است و گاهی نیاز به بیهوشی دارد که توصیه نمی شود. اما گاهی ناگزیر هستیم به دندانپزشک اطفال مراجعه کنیم. در این مواقع چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اگر ساکن شهر نجف آباد هستید و برای کودک خود به دنبال یک دندانپزشک کودکان خوب در نجف آباد می گردید که خاطره اولین برخورد کودک خود با دندانپزشک را به یک خاطره خوب تبدیل کنید و درمان با کیفیتی داشته باشید، در این مطلب نکاتی که باید در نظر بگیرید را بیان کرده ایم. در نهایت پیشنهاد ما برای خدمات دندانپزشکی کودکان نجف آباد، بخش دندانپزشکی کودکان نجف آباد کلینیک مهرگان است که بخش مخصوص دندانپزشکی کودکان دارد و دندانپزشکان این کلینیک از مهارت کافی برای برخورد با اطفال برخوردار هستند.

اولین برخورد کودک با دندانپزشک بسیار مهم است. اگر دندانپزشک بداند باید چگونه با یک کودک رفتار کند و در درمان دندان کودک چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهد، خاطره خوبی از دندانپزشکی در ذهن کودک می ماند و این خاطره می تواند تا بزرگسالی با اون همراه باشد. برعکس آن هم زیاد اتفاق می افتد؛ یعنی وقتی دندانپزشک با کودک همان طور رفتار کند که با بزرگسال رفتار می کند، می تواند تا بزرگسالی ترس و استرس از رفتن به دندانپزشکی را در کودک به جای بگذارد.

 

پیشگیری و سلامت دهان و دندان در کودکان مقدم بر درمان است

نکته مهمی که خانواده ها باید در سلامت دهان و دندان کودکان خود مورد توجه قرار دهند این است که در کودکان پیشگیری از مشکلات و بیماری های دندان خیلی مهمتر از درمان است. باید کودک از همان بعد از دندان در آوردن، مراقبت از دندان ها را بیاموزد یا اقدامات مراقبتی را برای او انجام دهید. برای کودک زیر 3 سال باید از مسواک انگشتی استفاده کرد. مسواک های انگشتی از جنس سیلیکون بوده و می توانند شکر و شیرینی یا شیر را از روی دندان کودک پاک کنند. در این سن نیازی به استفاده از خمیردندان نیست، چون کودک معمولا نمی تواند دهانش را به خوبی بشوید.

برای سنین بالاتر از 3 می توانید یک مسواک کودکانه برای کودک خود بخرید و تا سن 5 سالگی از خمیردندانی به اندازه یک دانه برنج استفاده کنید. برای بالاتر از 5 سال از خمیردندان به اندازه یک نخود استفاده کنید. به کودک خود در مسواک زدن کمک کنید، با او همراه شوید و او را تشویق به مسواک زدن کنید. به خصوص زمان هایی که شیرینی و شکلات مصرف کرده است، حتما قبل از خواب او را متقاعد کنید که مسواک بزند و اجازه ندهید مسواک را به زمان های دیرتر موکول کند چون معمولا خواب آلود شده و مسواک نمی زند.

بنابراین پیشگیری از بیماری های دندانی برای کودکان از اولویت بالایی برخوردار است چرا که درمان های دندانپزشکی برای کودکان سخت و دشوار است و گاهی نیاز به بیهوشی دارد که توصیه نمی شود. اما گاهی ناگزیر هستیم به دندانپزشک اطفال مراجعه کنیم. در این مواقع چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

دندانپزشک کودکان نجف اباد

دکتر دندانپزشک کودکان در نجف آباد باید بتواند مشکل کودک را در زمانی اندک و با کمترین درد و فشار حل کند. مهتر از مهارت دندانپزشکی، مهارت ارتباط با کودک است؛ دندانپزشک کودکان در نجف آباد باید بتواند با کودک ارتباط برقرار کند، اعتماد او را جلب کند و استرس کودک را کم کند.

دندانپزشکی کودکان در نجف آباد، معرفی بهترین‌ها

دندانپزشک اطفال در نجف اباد

مشکلات دندانی اطفال با بزرگسالان متفاوت است و اطفال زیر 6 سال دندان های شیری دارند که مراقبت ها و درمان های کمی متفاوتی دارند. طبق مقالات علمی دندان های شیری کودکان از 6 تا 7 سالگی شروع به افتادن می کند و دندان های دائمی جای آن ها را می گیرد. بنابراین اگر قصد دارید به دندانپزشک اطفال در نجف آباد مراجعه کنید باید از تخصص و مهارت او در زمینه دندانپزشکی مطمئن باشید و به علاوه دندانپزشک اطفال که انتخاب می کنید مهارت ارتباط موثر با کودک را داشته باشد.

 

متخصص دندانپزشکی کودکان نجف آباد

اگر در نجف آباد به دنبال متخصص دندانپزشکی کودکان هستید، کلینیک دندانپزشکی مهرگان علاوه بر داشتن بخش ویژه کودکان، از متخصصان دندانپزشکی کودکان هم بهره می گیرد که از تجربه و مهارت بالایی برای تعامل و درمان دندان کودک بهره مند هستند.

دندانپزشکی کودکان در نجف آباد، معرفی بهترین‌ها

کلینیک دندانپزشکی کودکان نجف آباد

یکی از بهترین کلینیک هایی که در زمینه دندانپزشکی کودکان به طور ویژه فعال است، کلینیک دندانپزشکی مهرگان است که بزرگترین و مجهزترین کلینیک دندانپزشکی نجف آباد و تنها دندانپزشکی شبانه روزی در غرب استان اصفهان است.

کلینیک مهرگان خدمات مختلف دندانپزشکی کودکان را ارائه می دهد که شامل دندان های شیری، دندان های دائمی، لثه و دهان کودکان می باشد.

کلینیک مهرگان نجف آباد آموزش های لازم را هم به کودکان و هم به والدین آن ها ارائه می دهند که باعث پیشگیری از مشکلات دندانی اطفال شده و همچنین از هزینه های تحمیلی بر خانواده ها می کاهد.

دیگر خدماتی که در بخش کودکان کلینیک مهرگان ارائه می شود عبارتند از:

- فلوراید تراپی: در این روش ابتدا دندان کودک تمیز می شود و ماده فلوراید به سطح دندان ها مالیده می شود. فلوراید باعث تقویت مینای دندان می شود. فلوراید تراپی باعث افزایش مقاومت دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان کودک می شود.

- فیشور سیلانت (شیار پوش): در این خدمت، شیارهای دندان با استفاده از مواد مخصوص و همرنگ دندان به نام سیلانت پوشانده می شود. این روش باعث کاهش قابل توجه پوسیدگی دندان ها در کودکان می شود.

- درمان پالپوتومی و پالپکتومی دندان: اگر کودک با درد شدید به دندانپزشکی کودکان مراجعه کند، دندانپزشک باید عصب دندان را معالجه کند.

- فضانگهدار (ارتودنسی پیشگیری): مواقعی که دندان شیری زودتر از موعد بیفتد، دندانپزشک متخصص اطفال از دهان کودک قالب گرفته و فضا نگهدار تهیه می کند تا از حرکت دندان های جانبی به سمت فضای خالی جلوگیری کند و بعدا کودک به ارتودنسی احتیاج پیدا نکند.

- روکش دندان شیری: اگر پوسیدگی شدید باشد، پر کردن دندان کافی نیست و نیاز است روکش فلزی بر روی دندان چسبانده شود.

- درمان تحت بیهوشی: در مواردی که کودک همکاری نمی کند می توان با استفاده از بیهوشی، فرآیند درمان را تسهیل کرد هر چند تا وقتی امکان درمان باشد، استفاده از بیهوشی پیشنهاد نمی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات دندانپزشکی کودکان کلینیک مهرگان و استفاده از پیشنهادهای ویژه، عبارت "کلینیک مهرگان نجف آباد" را سرچ کنید و به وبسایت این کلینیک مراجعه نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top