تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/03/08 - 08:37
کد خبر: 433799

اقدام پارلمان عراق الگویی برای سایر مجالس و کشورهای اسلامی شود

یک کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: کل ملت‌های مسلمان طرفدار حقانیت ملت فلسطین و احقاق حقوق آنان هستند، بنابراین اقدام پارلمان عراق در جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می تواند برای دیگر پارلمان ها الگویی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، عماد  آبشناس در تحلیلی نسبت به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر پیش نویس قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اتفاقی که رخ داده و پارلمان عراق آن را پی گیری کرده انعکاس دهنده موضع ملت های مسلمان و عرب در زمینه تلاش برخی از دست نشانده های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی با این رژیم است. 

وی خاطرنشان کرد: جا دارد از همه دست اندرکاران در مجلس عراق قدردانی کنیم که چنین موضعی گرفتند، این اقدام می تواند الگویی برای مجالس و پارلمان های دیگر کشورهای عرب و مسلمان  تبدیل شود. 

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین یادآور شد: پیش از این چنین قانون مشابهی در الجزایر تصویب شده و اکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی، پارلمان ها چنین قوانین و مقرراتی را درصدد تصویب هستند، از مالزی گرفته تا غرب آفریقا کل ملت های مسلمان طرفدار حقانیت ملت فلسطین و احقاق حقوق آنان هستند، بنابراین این اقدام پارلمان عراق می تواند برای دیگر پارلمان ها الگویی شود. 

آبشناس درباره واکنش رژیم صهیونیستی به این مصوبه پارلمان عراق نیز گفت: هر زمان رژیم صهیونیستی به سمت فروپاشی می رود، برخی دیگر از سیاستمداران این رژیم تلاش می کنند تا تنش ها در منطقه افزایش  پیدا کند، امروزه شرایط حکومت رژیم صهیونیستی چند سالی است که شدیدا با مشکل مواجه شده و حتی نمی توانند حکومت تشکیل دهند و  تاکنون پنج بار انتخابات برگزار کردند. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت فعلی مشروعیت خودش را از دست  می دهد و از این رو به دنبال افزایش تنش در منطقه است تا از این طریق شرایط فوق العاده ای ایجاد و جلوی مخالفان در سرزمین های اشغالی را بگیرد.

پارلمان عراق در جلسه‌ای پیش نویس قانونی را تصویب کرد که «عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» را جرم تلقی می‌کند. از مهمترین بندهای این قانون ممنوعیت همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فنی و فرهنگی با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی است. این نشست به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و با حضور ۲۷۵ نماینده برگزار شد. همچنین به دنبال تصویب این قانون مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق خواهان برگزاری جشن شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top