تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/03/09 - 09:34
کد خبر: 433943

سجاد بلوکات؛

هفت خط‌های جشنواره فیلم کن

هفت خط‌های جشنواره فیلم کن

چرا نسبت به حضور سعید پورصمیمی فرد دیگر متهم به تجاوز در کنار خودش نخروشید؟ مجمع تشخیص‌ مصلحت روشنفکران برهم خوردن عیش فیلم برادران لیلا در کن را مصلحت نمیدانست؟ اقای رفسنجانی ببخشید خانم علیدوستی با گفتن انشالله گربه است از کنار قضاوت کتایون ریاحی پیرامون پورصمیمی گذشت؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یادداشت از سجاد بلوکات*/// چقدر شما هفت خطید چقدر شما آب زیر کاهید چقدر ما ساده ایم بخدا.

اینقدری که شما سیاست رو بلدید مرحوم هاشمی بلد نبود چقدر خوب بلدید به وقتش حرف‌بزنید به وقتش سانسور کنید چقدر از مسوولای ما مسوول ترید نه فقط اینایی که تو عکسن همشون از خود جشنواره تا خبرنگارها و ...

میپرسید چرا؟ این سناریو رو دقت کنید  سعید روستایی با تهیه کننده ای که رسما سرهنگ سپاه بوده به جشنواره امده سرهنگ نوروزبیگی که رابط سپاه با موسسات تصویری برای ادوات جنگی بوده او از شرایط خفقان در کشور میگوید کسی از او درباره عقبه تهیه کننده سوال نمیکند اینجا سانسور ثواب است.

ترانه علیدوستی شرایط امروز ایران را می کوبد اما از مهمترین جنبشی که این روزها در سینمای ایران حرفش هست و اتفاقا او از ادم های محوری جنبش می تو یا پایان خشونت علیه زنان است هیچ حرفی‌نمیزند میدانید چرا؟ چون اولین سوال بعدی احتمالا این است که چطور فیلمی با حضور محوری یک فرد متهم به تجاوز با ادعای خانم علیدوستی و دوستانش یعنی فرهاد اصلانی اجازه حضور در جشنواره را گرفته چرا قسمت های بازی او در فیلم حفظ شده خون او رنگین تر از کوین اسپیسی ستاره هالییود بوده که تمامی سکانس های بازی اش در فیلم ریدلی اسکات حذف شده بود؟

چرا نسبت به حضور سعید پورصمیمی فرد دیگر متهم به تجاوز در کنار خودش نخروشید؟ مجمع تشخیص‌ مصلحت روشنفکران برهم خوردن عیش فیلم برادران لیلا در کن را مصلحت نمیدانست؟ اقای رفسنجانی ببخشید خانم علیدوستی با گفتن انشالله گربه است از کنار قضاوت کتایون ریاحی پیرامون پورصمیمی گذشت؟

چرا هیچ رسانه ی مستقل غربی به کپی نعل به نعل فیلمنامه و دکوپاژ فیلم عنکبوت مقدس با فیلم عنکبوت کنجکاو نشد؟ حتی سوالش هم حرام بود؟‌ تا مبادا که ترک بردارد چینی نازک دل سازندگان؟ چون در این فیلم احیانا قرار بود تروریسم دینی را به تصویر بکشد و عنکبوت مقدس همسان سازی شود با مشهد مقدس؟ بقیه سوال ها حاشیه ای است و حالا سخت نگیرید دیگه!

اصغرفرهادی هنوز متهم به کپی در اخرین ساخته خودش است انقدری که در دنیا این اتهام جدی گرفته شده در ایران خبری از آن نیست چون اینجا حقوق کپی رایت رعایت نمیشود و اصغرجان اینجا مومن به فتوای استفاده از حق الاختراع کفار و جایزی استفاده از آن بین برخی از مراجع است و خیلی سخت نگرفته اما او با این اتهام سنگین جهانی از دید جشنواره کن جایز الخطا تشخیص‌داده شده و با انتخابش به عنوان داور دهن منتقدینش را گل گرفته اند. پس ببین استاد اگر کَن است شاگردانی این چنین سیاسی اصلا بعید نیست.

راستی هنوز فرد اصلی لو نرفته...

* فعال سابق دانشجویی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top