تاریخ انتشار: جمعه 1401/03/13 - 15:52
کد خبر: 434342

سوگواری دانشگاه به مناسب رحلت امام امت؛

پیاده روی دانشجویان از دانشگاه تهران تا حرم امام خمینی (ره)

پیاده روی دانشجویان از دانشگاه تهران تا حرم امام خمینی (ره)

نهضتی که به رهبری امام خمینی شروع شد، اقشار مختلف مردم را همراه کرد که مهمترین آن‌ها قشر مستضعف جامعه بود. "انقلاب ِ پابرهنه‌ها" تعبیری برآمده از متن انقلاب است که صیانت از آن توسط جمهوری اسلامی، دِینی‌ست که حاکمیت به مردم دارد. همانا امروز مهمترین نقش مسئولین در از بین بردن فقر و رفع مشکلات اقتصادی است که اگر هنوز فقیر و غنی کنار هم زیست میکنند یعنی جمهوری اسلامی طبق فرمایشات امام ، محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان دانشگاه های کشور امروز با حضور و برگزاری مراسمی در مقابل دانشگاه تهران، به صورت پیاده به سمت حرم امام خمینی(ره) حرکت کردند.

دانشجویان در این مراسم با دمام زنی یاد جان باختگان حادثه متروپل آبادان را گرامی داشتند و به و به بازماندگان این حادثه تسلیت گفتند.

در ادامه دانشجویان با مداحی سعید حدادیان از مداحان کشورمان درباره آبادان با بازمانده حادثه متروپل و مردم آبادان احساس هم دردی کرده و یاد و خاطره درگذشتگان این حادثه را گرامی داشتند.

دانشجویان در ادامه ضمن قرائت بیانیه ای پیاده روی خود به سمت حرم مطهر امام راحل را آغاز کردند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

سی و سومین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی درحالی گرامی داشته می‌شود که با وجود خواست نظام سلطه و عقبه‌ی شیطانی داخلی‌اش برای از بین بردن آرمان‌های بلند و والای انقلاب اسلامی از هرگونه تلاش فروگذار نکرده‌اند و با تمسک جستن به جنایات مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سعی در به زانو درآوردن مردم عزیز ما را داشته‌اند اما امروز به صراحت اعتراف می‌کنند که وعده رهبر ما در فتح سنگرهای کلیدی جهان محقق شده است و دیگر نمی‌توانند مقابل عظم راسخ و مصمم مردم ایران بایستند.

اینک با راهبری و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای، ملت ایران پرچمدار مبارزه و مقاومت علیه استکبار جهانی در اقصی نقاط عالم است. با این حال امام خمینی به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی همواره نگاه ویژه‌ای به جایگاه مردم در نظام اسلامی داشته‌اند و تاکید کرده‌اند که حفظ اسلامیت نظام بدون جمهوریت امکان پذیر نیست و اراده و حضور مردم به عنوان عامل اساسی در مشروعیت مردمیِ حکومت موثر است و بر این اساس هرگونه دیکتاتوری برخلاف اسلام را رد ‌‏می کنند. در نظام اسلامی همه مردم موظفند که بر امور جامعه اسلامی نظارت داشته باشند.

آگاهی مردم و مشارکت و نظارت و هم‌گامی آنها با حکومت منتخب ‌‏خویش، خود بزرگترین ضمانت حفظ امنیت در جامعه می باشد و این مطلب می تواند مؤید این نکته نیز باشد که وجدان عمومی بهتر از هر فرد و جناحی خیر و صلاح خود را‌‎ ‌‏تشخیص می دهد. ‌‏ایشان با اعتقاد به نبوغ سیاسی و معرفتی مردم اعلام می دارند: «در ایران اسلامی ‌‏مردم تصمیم گیران نهایی تمامی مسائلند.» از مجموعه‌ی رهنمودهای امام اینطور استنباط می‌شود که پس از اتکا به خدا، محور اصلی و نقش‌آفرین در پیروزی انقلاب و شکل‌گیری حکومت اسلامی حضور و پشتیبانی مردم بوده است و امروز هم مهم‌ترین عامل در حفظ و بقای نظام اسلامی تداوم حضور مردم در صحنه‌های مختلف است و می‌بایست مسئولین و کارگزاران به این نکته همواره توجه داشته باشند که مسئولیت فقط بار امانتی بر دوش ایشان است و وظیفه‌ی اصلی‌شان خدمت به مردم است.

نهضتی که به رهبری امام خمینی شروع شد، اقشار مختلف مردم را همراه کرد که مهمترین آن‌ها قشر مستضعف جامعه بود. "انقلاب ِ پابرهنه‌ها" تعبیری برآمده از متن انقلاب است که صیانت از آن توسط جمهوری اسلامی، دِینی‌ست که حاکمیت به مردم دارد. همانا امروز مهمترین نقش مسئولین در از بین بردن فقر و رفع مشکلات اقتصادی است که اگر هنوز فقیر و غنی کنار هم زیست میکنند یعنی جمهوری اسلامی طبق فرمایشات امام ، محقق نشده است.

ما دانشجویان ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسیدن به دستاوردها و اهداف والا و تمدن‌ساز انقلاب طبق روال گذشته وظیفه‌ی خودمان را پیگیری مسائل و مشکلات مردم می‌دانیم و اعلام می‌داریم برای حفظ و پاسداشت این نظام از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد ان‌شاالله. ما، فرزندان روح‌الله(ره)، قسم می‌خوریم که با تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی لحظه‌ای در مسیر تحقق عدالت جهانی، یاری‌رساندن به مستضعفین عالم و ریشه‌کن کردن غده بدخیم سرطانی منطقه، رژیم اشغال‌گر قدس، از حرکت نایستیم.

والسلام علیکم و رحمت الله

گزارش از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top