تاریخ انتشار: شنبه 1401/03/14 - 09:59
کد خبر: 434366

مردم‌باوری یکی از شاخصه های امام بود

مردم‌باوری یکی از شاخصه های امام  بود

امام جمعه اهل سنت سمنگان تایباد گفت: امام خمینی به جامعه یاد دادند که نه ظلم کنیم و نه ظلم را بپذیریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و بزرگداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد با حضور ائمه جمعه و علمای تسنن و تشیع، مسئولین دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم تایباد شامگاه جمعه ۱۳ خرداد در مسجد جامع امام صادق (ع) برگزار شد.

مولوی علیرضا یعقوبی در این مراسم اظهار کرد: اندیشه بین عرفان دینی و سیاست در تاریخ معاصر به دست امام راحل (ره) کلید خورد و موفق هم شد اما در مقابل این دیدگاه، برخی معتقد به این هستند که با بنیان سیاسی نمی‌توان حکومت دینی را کلید زد و در تاریخ نیز عرفای سیاست‌مدار اسلام از میدان سیاست خود را کنار کشیدند.

وی افزود: اندیشه بزرگوارانه امام راحل (ره) ثابت کرد می‌شود در رأس یک حکومت، یک عالم وارسته و عارف قرار بگیرد و حکومت را اسلامی کند، در واقع اگر در جامعه‌ای معیار اسلامی رعایت شد و یک فقیه جامع الشرایط مدیریت کرد، این حکومت بهترین حکومت در دنیا و آخرت است و این را امام راحل (ره) نشان دادند.

امام جمعه اهل سنت سمنگان شهرستان تایباد با اشاره به این‌که در اندیشه امام (ره) یک مسئله مهم است، گفت: اگر در جامعه‌ای ظالم پیدا شود و مردم ظلم‌پذیر شوند، جامعه از معیارهای دین تهی می‌شود از این رو یکی از فرمایشات مبارک امام راحل (ره) این بود که اگر در جامعه مردم ظلم را پذیرفتند و اجازه دادند ظالم پیدا شود، آن جامعه تهذیب دینی ندارد، در واقع ایشان به ما یاد دادند که نه ظلم کنیم و نه ظلم را بپذیریم.

وی اضافه کرد: اینکه در ایام سالروز ارتحال امام مردم خودجوش مجلس ارتحال برگزار می‌کنند، نشان دهنده زنده بودن امام در قلوب مردم است.

مولوی یعقوبی تأکید کرد: در اوایل انقلاب برخی دوستان و دشمنان به دنبال این بودند که امام از برخورد شدید با نظام طاغوت کوتاه بیاید اما از آنجایی که امام متوکل علی‌الله بود، از سیاست مبارزه با طاغوت کوتاه نیامد و این یکی از شاخصه‌های ایشان بود.

وی در خصوص شاخصه دیگر امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: شاخصه دیگر امام مردم‌باوری بود، امام ملت خود را باور داشت و همواره در سخن کریمانه ایشان مردم را ولی نعمت خود معرفی می‌کرد؛ با این افکار حکومت اسلامی تشکیل داد و امروز با رهبری فقیه فرزانه جهان اسلام این راه با قدرت و ثبات پیش می‌رود در حالی که تمام دنیا به دنبال ضربه به این نظام اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت سمنگان اضافه کرد: امروز هر جا کار مسئولین کشور گره می‌خورد، با تحقیق در سیره امام خمینی (ره) گره‌گشایی می‌کنند زیرا اندیشه عرفانی امام گره‌گشا است و می‌تواند برای حال و آینده کشور مؤثر باشد، این نعمت بزرگ را که نعمت اسلام، آزادی، صلح و امنیت است، غنیمت بدانیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top