تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/03/18 - 13:45
کد خبر: 434795

انواع تتر و شبکه‌های آن

انواع تتر و شبکه‌های آن

استیبل کوین ها و در راس آنها تتر (USDT) پایه و اساس بازار ارزهای دیجیتال هستند و ماموریت آنها حفظ دوام و تکامل این بازار است، در ادامه نگاهی به تتر برترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال خواهیم داشت و انواع شبکه های آن را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، توسعه و تکامل امور مالی و اعتماد به تاثیر شگرف تمرکز زدایی در امور مالی غیر متمرکز هم اکنون نتیجه بخش بوده است، توسعه و پذیرش روز افزون و افزایش خرید ارز دیجیتال توسط طیف عمومی‌تری از جامعه، و همچنین تحول در پذیرش نهادی، بازار ارزهای دیجیتال با پایه بلاک‌چین را امروز به بازار بزرگی بدل ساخته است.

استیبل کوین ها و در راس آنها تتر (USDT) پایه و اساس بازار ارزهای دیجیتال هستند و ماموریت آنها حفظ دوام و تکامل این بازار است، در ادامه نگاهی به تتر برترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال خواهیم داشت و انواع شبکه های آن را بررسی خواهیم کرد.

تتر (USDT) چیست؟

تتر، یک استیبل کوین ارز دیجیتال است که به دلار آمریکا متصل است، و با نسبت 1:1 با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود، بر اساس گزارش وبسایت رسمی تتر ، «100% توسط ذخایر تتر» حمایت می شود.

تتر (Tether) ، ابتدا در جولای 2014 با نام RealCoin راه اندازی شد و در نوامبر 2014 به تتر تغییر نام داد.معاملات تتر در فوریه 2015 آغاز شد. فعالیت اولیه تتر در ابتدا بر اساس بلاک چین بیت کوین بود، اکنون خرید تتر و انجام مبادلات آن از چندین بلاک‌چین متفاوت امکان‌پذیر است.

از می 2022، تتر سومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) است؛ همچنین بزرگترین استیبل کوین با ارزش بازاری نزدیک به 83 میلیارد دلار است؛ همچنین در آوریل 2022، تتر دو سوم مبادلات بیت کوین را بر اساس ارزش تشکیل می داد.

خرید تتر

برای خرید تتر چندین روش وجود دارد، در روش اول می‌توانیم از اشخاص یا سایتها بدون احراز هویت تتر بخریم، این روش به دلیل عدم اطلاع از هویت سایت یا شخص، از امنیت لازم برخوردار نیست. در روش دوم می توان از صرافی های جهانی برای خرید اقدام کرد، که این روش نیز به دلیل قوانین احراز هویت و ضد پولشویی که محدودیت‌های خاصی برای اتباع کشورهای مشمول تحریم دارد، با ریسک بالایی همراه است، روش سوم که مطمئن‌ترین روش خرید از طریق مکانیزم عرضه و تقاضا است، خرید از صرافی های داخلی است، کافی است با مراجعه به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر پس از احراز هویت اقدام به خرید تتر کنید.

انواع تتر و شبکه‌های آن

ویژگی های خاص تتر

ویژگی اصلی تتر نمایندگی ثبات ارز فیات در بلاک چین است. این باعث می شود که برای ذخیره یا انتقال ارزش مفید باشد، زیرا همیشه قیمت آن ثابت است و با خرید تتر نگران از دست دادن قدرت خرید نیستیم. بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال محبوب بر اساس عرضه و تقاضای بازار در نوسان هستند؛ ولی تتر، از نظر ساختار همیشه یک دلار ارزش دارد.

شرکت اصلی تتر مدعی است، که اندازه ارزش بازار تتر دارایی فیات، بعنوان وثیقه نگهداری می‌کند. این بدان معناست که به ازای هر تتر در گردش، یک دلار پول نقد یا دارایی‌های سرمایه گذاری با نقدینگی بالا وجود دارد. این قابلیت تتر را یک جایگزین عالی برای دلار معمولی جهت دستیابی به بسیاری از اهداف، از جمله حواله‌های بین‌المللی و تجارت ارزهای دیجیتال بدون تبدیل مجدد به دلار تبدیل می‌کند. با خرید تتر به دارایی نقدی دسترسی داریم، که در هر زمان می توانیم به دارایی دیگری تبدیل کنیم.

نقطه عطف قابل توجه تتر، نقد شوندگی بسیار بالای آن است، تتر، مهم‌ترین دارایی نقد دربازار ارزهای دیجیتال است، و حجم معاملات روزانه تتر معمولاً بسیار بیشتر از هر دارایی دیجیتال دیگر به جز بیت کوین و حتی بیشتر از برخی سهام سنتی بزرگ است. نقدینگی تتر زمینه ورود حجم بالایی از سرمایه گذاران را به بازار ارزهای دیجیتال تسهیل می کند

انواع تتر

تتر در ابتدا در بلاک‌چین بیت کوین بوجود آمد، و در ادامه به‌ تدریج به بلاک‌چین‌های متنوعی‌تری تبدیل شد، تتر مبتنی براتریوم به دلیل پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و تراکنش‌های ارزان‌تر و سریع‌تر محبوب‌ترین نوع تتر است. تتر به زنجیره ترون نیز منتقل شد، که به عنوان توکن TRC20 شناخته می‌شود.

تتر اومنی (Omni-USDT)

در اواخر سال 2014 اولین بار تتر، بر روی بلاکچین بیت کوین متولد شد، در سال 2015 چندین صرافی اصلی جریان اصلی به طور رسمی از ژانویه مبادلات تتر را راه اندازی کردند. و تا سال 2018، تنها یک مسیر نقل و انتقال تتر داشت، تتر اومنی، مبتنی بر شبکه بیت‌کوین یا تتر در زنجیره شبکه بیت کوین، در برابر هک بسیار مقاوم است، بنابراین دارایی کاملا امنی محسوب می‌شود. بزرگترین نقص تتر اومنی سرعت معاملات آن است، کندی معاملات این نوع تتر نتوانسته نیازهای متنوع معاملات امروزی در بازار ارزهای دیجیتال را برآورده کند، با این حال بسیاری از معاملات بزرگ به دلیل امنیت بالای این شبکه همچنان به تتر اومنی تمایل دارند.

تتر اتریوم (ERC20)

تتر اتریوم از سال 2018 آغاز شد، این نوع تتر در پاسخ به شبکه در حال رونق اتریوم، توسعه روز افزون قراردادهای هوشمند، و؛ همچنین جایگزینی جهت سرعت پایین تتر اومنی ایجاد شد، تتر اتریوم به دلیل سرعت بالا و امنیت مناسب به سرعت در بازار پذیرفته شد. و در صرافی‌های اصلی نیز به سرعت جایگزین تتر اومنی شد.

تتر ترون (TRC20)

تتر ترون در سال 2019 ایجاد شد، تتر ترون پس از ظهور گسترده دیفای و افزایش حجم ازدحام شبکه اتریوم ایجاد شد، زیرا ازدحام شبکه اتریوم بشدت باعث افزایش کارمزدهای تتر بر روی شبکه اتریوم شده‌بود، بنابراین تتر ترون بر بستر بلاکچین ترون بوجود آمد، که از مزای آن سرعت بالا و کامزد بسیار کم آن است. با این حال از تضمین امنیتی بالایی در حد تتر اومنی و تتر اتریوم برخوردار نیست.

انواع تتر و شبکه‌های آن

نحوه تشخیص بلاک چین تتر

از نظر فنی توکن تتر چیزی جز دارایی اصلی رپد شده (warpped) یا بسته بندی شده نیست، یا به عبارت دیگر تتر اومنی همان بیت کوین است، و تتر اتریوم، چیزی جز اتریوم نیست، بهترین و ساده‌ترین روش جهت بررسی نوع بلاک چین تتر، بررسی آدرس کیف پول تتر است، به طور کلی توکن‌های بلاک چین تتر بیت کوین، با 1 یا 3 یا bc شروع می‌شود، در حالی تتر اتریوم (20ERC) با 0x آغاز می‌شود، تتر ترون نیز معمولا با T شروع می شود.

راه دیگر این است، که دارایی تتر خود را در صرافی یا کیف پولی که استفاده می کنید بررسی کنید، زیرا معمولا هر صرافی به طور خاص مرجع تتر شما را ذکر می‌کند، در غیر اینصورت می توانید با پشتیبانی صرافی تماس بگیرید.

چرا بررسی بلاک‌چین تتر مهم است؟

از نظر فنی، صرف نظر از هر بلاک چین خاص، ارزش توکن‌ها ثابت می‌ماند، اما اگر می‌خواهیم توکن‌های خود را از طریق کیف پول‌ها منتقل کنیم، ارسال بدون شناسایی منبع تتر به بلاک چین های مختلف باعث کاهش ارزش ان بخاطرکارمزدهای متفاوت خواهد بود بنابراین دانستن اینکه از کدام زنجیره استفاده می‌کنیم بسیار مهم است، دلیل مهم دیگر ملاک‌های و اولویت‌های کاربران است، تتر ترون تراکنش سریع تر و ارزان تری دارد، همچنین امنیت تتر اومنی و تتر اتریوم بالاست و سرعت تتر اومنی پایین‌ترین است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top