تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/03/18 - 15:01
کد خبر: 434801

نحوه شامپو زدن مبل

نحوه شامپو زدن مبل

از آنجایی که استفاده از نوع نادرست محلول مبل ‌شویی می ‌تواند پارچه مبل تان را خراب کند، اولین قدم برای تمیز کردن مبل یا تمیز کردن سایر انواع مبلمان با روکش های دیگر، بررسی برچسب مراقبت از مبل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مبلمان معمولا یکی از مهم ترین قسمت های خانه است که تمیز کردن آن دشوار خواهد بود.

زمانی که تصمیم به شستشوی مبل خود می گیرید، احتمالاً ماه ‌ها کثیفی، خرده‌ ریز، مواد غذایی و خوراکی ها و ... درون آن وجود خواهد داشت. بیرون کشیدن همه این کثیفی ها (بدون آسیب رساندن به پارچه) قطعا کار بسیار سختی است، اما وقتی مبل شما دوباره تمیز می شود و بوی مبل نو را می دهد، ارزش اینهمه تلاش را دارد و خستگی را از تن شما بیرون می کند.

پس اگر قصد دارید تا با شامپو زدن، مبل خود را همچون روز اول تمیز و درخشان کنید، تا انتهای این مقاله که توسط کارشناسان قالیشویی ملت تهیه شده است با ما همراه باشید.

 

برچسب مراقبت LFG را بررسی کنید

از آنجایی که استفاده از نوع نادرست محلول مبل ‌شویی می ‌تواند پارچه مبل تان را خراب کند، اولین قدم برای تمیز کردن مبل یا تمیز کردن سایر انواع مبلمان با روکش های دیگر، بررسی برچسب مراقبت از مبل است.

برای پیدا کردن این برچسب مبل، زیر کوسن های مبل یا امتداد لبه پایینی پشت آن را بررسی کنید. اگر نمی توانید برچسب را پیدا کنید، با سازنده مبل تان تماس بگیرید یا در صورت وجود، سایت آن ها را چک کنید. برچسب مراقبت از مبل شما باید شامل یکی از چهار کد تمیز کردن W، S، W/S، یا X باشد.

اگر برچسب مراقبت مبل شما دارای کد تمیزکننده W باشد، یعنی می توانید با خیال راحت از پاک کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید.

کد تمیز کردن S به معنی آن است که فقط می توانید از پاک کننده های مبتنی بر حلال استفاده کنید. اگر برچسب مراقبت از مبل شما دارای کد تمیزکننده S است، می توانید پارچه رومبلی تان را با استفاده از مایع پاک کننده خشک و یک پارچه تمیز، پاک کنید. در غیر این صورت، شامپوی مبل گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

مبل با کد تمیز کننده W/S را می توان با پاک کننده های مبتنی بر آب یا حلال شست.

اگر کد تمیز کننده X را روی برچسب مبل تان مشاهده کردید، مبل فقط باید جاروبرقی شود و حتی ممکن است با استفاده از محصولات تمیز کننده مایع آسیب ببیند.

دقت کنید که اکثر مبل ها W یا W/S هستند. مبل‌های با کد تمیزکننده S یا X اغلب از پارچه ‌های ظریفی مانند پارچه‌ های بروکات یا الیاف طبیعی ساخته شده اند که هنگام خیس شدن، جمع می ‌شوند.

نحوه شامپو کردن مبل بدون آب

مرحله 1: جاروبرقی بکشید

مبل را جاروبرقی بکشید تا تمام کثیفی ها، خرده‌ ریزها، پرزها یا سایر زباله ‌های چسبیده به پارچه آن را از بین ببرید. مهم است که قبل از خیس شدن پارچه رومبلی، از شر این مواد خلاص شوید. کوسن ها را از روی مبل بردارید و روی زمین بگذارید. کوسن ها را نیز جداگانه جاروبرقی بکشید.

مرحله 2: مبل را با بخار تمیز کنید (اگر بخارشوی ندارید، می توانید این مرحله را رها کنید و مراحل بعدی را دنبال کنید)

با استفاده از یک دستگاه بخارشوی، مبل و کوسن ها را براساس دستورالعمل دستگاه، تمیز کنید. تمیز کردن با بخار می تواند به شما کمک کند لکه ها را از بین ببرید و زباله های خشک شده یا چسبیده به الیاف پارچه را جدا کنید. گرمای ایجاد شده توسط بخار همچنین می تواند گرد و غبار و باکتری های روی مبل شما را از بین ببرد.

در صورتی که نمی خواهید فرآیند تمیز کردن مبل را در خانه انجام دهید و تصمیم دارید از دستگاه های بخارشوی حرفه ای قالیشویی ها استفاده کنید، می توانید از خدمات مبل شویی قالیشویی ملت استفاده نمایید. قالیشویی در ملت می تواند علاوه بر شستشوی فرش و موکت، خدمات شستشوی مبلمان در محل را نیز به مشتریان خود ارائه نماید.

نحوه شامپو زدن مبل

مرحله 3: لکه ها را با لکه بر پاک کنید

استفاده از لکه بر، پیش از استفاده از شامپو، می تواند نتایج بهتری را برای شما به دنبال داشته باشد. ابتدا کمی لکه بر روی لکه های مبل اسپری کنید و دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید. احتمالا باید چند دقیقه صبر کنید تا لکه بر، لکه ها را پاک کند. سپس محل را با یک پارچه تمیز، پاک کنید و در صورت لزوم، این مرحله را تکرار کنید.

مرحله 4: از شامپو فرش استفاده کنید

برای شامپو کردن مبل از یک دستمال بدون پرز استفاده کنید. دستمال را به پاک کننده آغشته کنید و به دقت روی تمام قسمت های مبل بکشید.

مرحله 5: اجازه دهید مبل در هوا خشک شود

برنامه ریزی کنید که اجازه دهید مبل شما حداقل یک شب تا صبح، خشک شود و روی آن نشینید. می توانید خشک شدن مبل را با فشار دادن یک حوله روی مبل، تسریع کنید. پنجره ها را باز کنید و در صورتی که پنکه دارید، رو به مبل روشن کنید.

مرحله 6: دوباره جاروبرقی بکشید

مبل خشک شده را جاروبرقی بکشید تا آلودگی های نهایی از آن خارج شود.

استفاده از دستگاه های خشکشویی مبل در منزل

چنانچه می خواهید تا مبل خود را بدون خارج کردن از منزل، با دستگاه های حرفه ای تمیز کنید، روی قالیشویی محدوده ملت حساب باز کنید. در قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی منطقه ملت تهران، خدمات مبل شویی در محل کار یا منزل، به مشتریان با بالاترین سطح کیفیت ارائه می شود. به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از مواد شوینده بر روی مبل نیست. پس اگر نگران خراب شدن مبل تان هستید و یا برچسب مبل خود را پیدا نکردید، بهتر است ریسک نکنید و از خدمات مبل شویی توسط تکنسین های حرفه ای قالیشویی حوالی ملت استفاده نمایید.

نحوه شامپو زدن مبل

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید متخصص در امر شستشوی انواع فرش و مبلمان در منزل یا محل کار، می تواند بهترین خدمات تخصصی را در اقصی نقاط تهران به شما ارائه نماید. چنانچه قصد دارید از خدمات باکیفیت ما استفاده کنید، نیازی به مراجعه حضوری ندارید، تنها کافیست با شماره های ما تماس بگیرید یا از طریق سایت مجموعه توحید، سفارش خود را به صورت آنلاین برای ما ارسال کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب +عکس
کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت تسریع شد
دستگیری کلاهبردار مدعی نفوذ در سفارتخانه‌‌ها
فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
امیدوارکننده ترین آیه قرآن کریم +فیلم
عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
بورس قرمز ماند/ افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
تنش بین آمریکا و لبنان +جزئیات
خبرنگار باسابقه صداوسیما درگذشت
رگبار باران و وزش باد شدید در تهران
شوک به پرسپولیس؛ پایان حضور ستاره محبوب؟
خبر جدید برای دارندگان کارت سوخت
شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی
کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟
استقبال از رئیسی در جشن دختران آرمانی +فیلم
وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
"مثل ستاره‌" با نوای عبدالرضا هلالی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top