تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/03/19 - 09:16
کد خبر: 434879

دلیل شکست دشمن بعد از مردمی سازی یارانه‌ها چه بود؟

دلیل شکست دشمن بعد از مردمی سازی یارانه‌ها چه بود؟

وی افزود: اصلاحات اقتصادی ذاتا دردآور است اما دولت با اختصاص یارانه به خانوارها تلاش کرده تا از درد آن بکاهد، همین همراهی دولت با مردم باعث شد تا علی رغم تبلیغات سوئی که رسانه های بیگانه انجام دادند مردم، دولت را برای اصلاحات اقتصادی همراهی کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدرضا ابن‌الدین حمیدی عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اصلاح نظام پرداخت یارانه ها گفت: یارانه هایی که امروز دولت تصمیم گرفته آن را مستقیما به مردم بدهد، تا پیش از اصلاح نظام پرداخت یارانه ها به ابتدای زنجیره تولید اختصاص می یافت، البته بیشترِ این مبالغ به دست دلالان می رسید به همین دلیل، برای جلوگیری از سواستفاده مفسدین و فرصت‌جویان دولت تصمیم گرفت در طرح مردمی سازی یارانه، یارانه ها را مستقیم به مردم بدهد.

* دلیل شکست توطئه دشمن بعد از مردمی سازی یارانه‌ها

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به تلاش رسانه های بیگانه برای ایجاد آشوب در کشور بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، تصریح کرد: شکست معاندان در تحریک مردم برای واکنش نشان دادن به اصلاحاتِ اقتصادیِ صورت گرفته چند دلیل دارد که می توان مهمترین آن را رویکرد آیت الله رئیسی و ارتباطش با مردم دانست، صداقت از جنس فطرت انسان است؛ وقتی فردی صادقانه حرف می زند مردم براساس فطرت متوجه می شوند که سخنانش از رویِ راستی است.

وی تصریح کرد: زمانی که آیت الله رئیسی با مردم صحبت می کند، مخاطبان متوجه صداقت در سخنش می شوند؛ مردم به خوبی درک می کنند که رئیس جمهور برای حفظ منافع فردی و حزبی دست به چنین اقدامی نزده است.

حمیدی علت دیگر شکست دشمنان را افزایش آگاهی مردم نسبت به شرایط جهانی دانست و گفت: علت دیگری که می توان به عنوان عامل شکست دشمن در به اخلال کشیدن نظم کشور به آن اشاره کرد درک بیشتر مردم نسبت به شرایط جهانی است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: فضای مجاز‌ی گاهی به شکل تهدید رخ نمایی می کند ولی در حوزه اطلاع رسانی مردم نسبت به شرایط سایر کشورها  به عنوان فرصتی منحصر به فرد نقش آفرینی کرده است. اطلاع یافتن مردم از شرایط جهانی باعث شده است که مردم دریابند تا گرانی گندم و سایر غلات در کشورهای اروپایی و همجوار ما هم رخ داده است.

* چه چیزی باعث شد مردم،دولت را برای اصلاحات اقتصادی همراهی کنند؟

وی افزود: اصلاحات اقتصادی ذاتا دردآور است اما دولت با اختصاص یارانه به خانوارها تلاش کرده تا از درد آن بکاهد، همین همراهی دولت با مردم باعث شد تا علی رغم تبلیغات سوئی که رسانه های بیگانه انجام دادند مردم، دولت را برای اصلاحات اقتصادی همراهی کنند.

حمیدی تصریح کرد: همراهی مردم در مشکلات پیش آمده به واسطه اصلاح نظام پرداخت یارانه ای خوب بوده است، اما اگر تا چند ماه آینده درآمد مردم با گرانی کالاها مطابقت نداشته باشد این همراهی کمرنگ می شود. یعنی باید حقوق کارمندان و مستمری بگیران افزایش یابد و به نقطه ای برسد که مردم بتوانند حداقل زندگی را تامین کنند اگر این اتفاق نیفتد یاری مردم هم ممکن است کارایی خودش را از دست دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: مردم بصیر ما که سختی های جنگ، ترورهای انجام شده توسط منافقین، دولت لیبرال روحانی و سختی های معیشتی را تحمل کردند قطعا در شرایط کنونی هم مشکلات ایجاد شده را تحمل می کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top