تاریخ انتشار: 12 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4351

گله ی مجمع از فرزند دوستی هاشمی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی خواص گرفتار فرزند ناخلف هستند و در انتخاب، فرزندان خود را بر حقیقت و مصالح نظام ترجیح می‌دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید مرتضی نبوی امروز در قزوین اظهار داشت: حماسه تاریخی نهم دیماه 88 و راهپیمایی مردم در روز چهارشنبه پیام‌های زیادی داشت و مردم ثابت کردند علی‌رغم تبلیغات بدخواهان در صحنه هستند و پشتوانه انقلاب و پایبند به اصول اصلی انقلاب که اسلام و لایت فقیه یکی از ارکان مهم آن است، هستند.

وی ادامه داد: مسئولان وقتی از چنین پشتوانه‌ای برخوردار هستند باید در این راستا کم نگذارند، مردم انتظار دارند وقتی حمایت خود را با حضورشان اعلام می‌کنند، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در شناسایی شبکه‌های تهدید‌کننده امنیت کوشا باشند و بتوانند به سرعت شناسایی کرده و خنثی کنند و مردم به هیچ وجه کوتاهی در این زمینه را از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور، امنیتی و قضایی جایز نمی‌دانند.

مدیر مسئول روزنامه رسالت عنوان داشت: مردم خواستار این هستند که ریشه این فتنه‌ها شناسایی شود و با کسانی که در روز عاشورا مقدسات را توهین کرده و به ارزش‌ها اهانت می‌کنند، برخورد قاطع قانونی داشته باشند.

وی در خصوص نقش خواص در جامعه بیان داشت: خواص نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا می‌کنند و یکی از مأموریت‌هایشان این است به جامعه آگاهی و بصیرت دهند زیرا خود اهل بصیرت هستند.

نبوی اعلام کرد: خواص در طول تاریخ و انقلاب نقش‌های مهمی ایفا کردند، شخصیت‌هایی مانند رجایی، باهنر، بهشتی و مقام معظم رهبری، آقای مفتح، مطهری و شخصیت‌های دانشگاهی ما نقش مهمی در روشنگری ایفا کردند.

وی تصریح کرد: ما وقتی به نهضت عاشورا برمی‌گردیم، مشاهده می‌کنیم چهره حضرت ابولفضل(ع)، حضرت زینب(س)، حبیب‌بن مظاهر و همه یاران امام زمان که جز نخبگان و خواص جامعه بودند و در ماندگار و جاودانه شدن نهضت عاشورا نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: چرا کسانی که قدرت فهم دارند و جامعه برای آنها سرمایه‌گذاری کرده و می‌توانند به جامعه بصیرت دهند، اینکار را نمی‌کنند، این نیز در تاریخ و براساس مکتب ما روشن شده که یکی از علل آن دنیاگرایی است.

وی یادآور شد: در مسئله کربلا عمر سعد جزو خواص بود و امام حسین (ع) را نیز به خوبی می‌شناسد ولی به دلیل طمع به حکومت، پا روی اعتقاداتش گذاشته و زمانی که امام حسین (ع) با وی صحبت نیز می‌کند، طمع حکومت ری باعث می‌شود خیانت کرده و بزرگترین جنایت را مرتکب شود و در تاریخ نمونه‌های این چنینی وجود دارد.

نبوی افزود: یکی از لغزشگاه‌ها، فرزندان خواص هستند که مثل طلحه و زبیر به خاطر فرزندشان گرفتار شدند و امروز نیز شاهد هستیم که برخی گرفتار فرزندان ناخلف هستند و در واقع در انتخاب، فرزند بر حقیقت و بر مصالح نظام ترجیح پیدا می‌کند و این هم یکی از دلایل انحراف است.


وی اضافه کرد: برخی نیز طمع به ثروت دنیا پیدا می‌کنند و زمانی که متوجه می‌شوند پول و ثروتی جایی هست، حالت خفقان پیدا کرده و سکوت کرده و با حرف نزدنشان جامعه را به گمراهی می‌کشانند.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top