تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/03/26 - 17:35
کد خبر: 435523

درآمدهای دولت صرف بدهی‌های گذشته می‌شود

 درآمدهای دولت صرف بدهی‌های گذشته می‌شود

وزیر میراث فرهنگی گفت: هرچه دولت درآمد کسب می‌کند، بابت بدهی‌های گذشته هزینه می‌شود. رئیس جمهور عادت به بیان این مطالب ندارند و وقت غیرمتعارفی برای اداره کشور می‌گذارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در جریان سفر هیئت دولت به اصفهان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان اصفهان حضور دارد، عصر پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با علما و روحانیون حاضر شد.

ضرغامی در این جلسه اظهار داشت: در فضای مجازی جو سنگینی علیه روحانیت به دلیل عملکرد بعضی از آقایان وجود دارد. از این روی امروزه روحانیت در ایران مظلوم‌ترین قشر هستند. طلاب و روحانیون در حوزه‌های علمیه در پایین‌ترین سطح معیشت زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: اشکال ما این است که در طول ۴۳ سال پس از انقلاب، بعضی با لباس روحانیت که تعداد آن‌ها کم ولی تأثیرگذاری آن‌ها زیاد بود، به‌گونه‌ای سبک زندگی خود را انتخاب کردند، که نام روحانیت را خراب کردند و لذا باید بپذیریم چنین مشکلی داریم. روحانیت ما اصالت بی‌نظیر به خصوص در اصفهان دارد و این نقطه قوت ما است و در شمارش مزیت‌ها، حتماً روحانیت و بدنه دینی مزیت ما است.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه «امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم که روحانیت وظیفه دفاع از انقلاب اسلامی و اصل اسلام را انجام دهد» تاکید کرد: در دیدار با آیت‌الله سیستانی، ایشان تاکید کردند که از اسلام و انقلاب‌اسلامی باید دفاع کرد. امروز دولت وارث مشکلات بسیار گسترده‌ای است. طبق آخرین گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی ایران در حال حاضر ۵.۴ درصد بوده و این رقم خوبی است. دولت در شروع خوب کار کرد ولی مشکلات دیگری داریم که عمدتاً بحث گرانی‌ها است.

ضرغامی افزود: هرچه دولت درآمد کسب می‌کند، بابت بدهی‌های گذشته هزینه می‌شود. رئیس جمهور عادت به بیان این مطالب ندارند و وقت غیرمتعارفی برای اداره کشور می‌گذارد. دولت یک‌پارچه در حال کار و برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به اصلاحات اقتصادی تاکید کرد: حذف ارز ترجیحی ضرورتی بود که باید اتفاق می‌افتاد. این ارز به افرادی تعلق یافت که قرار بود کالاهای اساسی وارد کنند، اما سرنوشت این ارز نامشخص بود و به گفته رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه ۱۸ میلیارد دلار ارزی که برای خرید کالاهای اساسی اختصاص داده شده بود، هیچ وقت به کشور باز نگذشت.

وزیر میراث فرهنگی افزود: دولت تصمیم گرفته این ارز را نه به تاجر، به مردم مستقیم اختصاص یابد؛ اما کار سنگین و زمان و ابزار می‌رود. امیدوارم که برنامه‌های مدنظر دولت اجرایی شود و از پیچ تاریخی عبور کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top