تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/03/29 - 12:16
کد خبر: 435743

مقایسه دو شهر استانبول و ازمیر از نظر گردشگری

مهم ترین فاکتوری که باعث می شود شما یک شهر و یا یک کشور را برای سفر انتخاب کنید، بدون شک جاذبه های گردشگری آن است. این جاذبه های گردشگری، خرید بلیط هواپیما ارزان به استانبول و سفر به این شهر را به یک سفر رویایی تبدیل می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از آن جا که ترکیه یکی از کشورهای غنی و معروف در حوزه گردشگری است، شما در طول یک سفر چند روزه احتمالا تنها بتوانید یکی از شهرهای آن را بازدید کنید. بهتر است قبل از انتخاب مقصد با شهرهای مختلف ترکیه و جاذبه های گردشگری هرکدام بیشتر آشنا شوید تا مطمئن شوید بهترین گزینه برای شما کدام شهر خواهد بود؟ بنابراین اگر هنوز برای خرید پرواز تهران به استانبول یا شهرهای دیگر ترکیه شک دارید، با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با دو شهر توریستی ترکیه یعنی استانبول و ازمیر آشنا شویم.

استانبول و ازمیر از نظر آب و هوا

زمانی که قصد سفر به هر شهر و کشور را دارید، توجه به آب و هوا و شرایط جوی آن را جدی بگیرید. شرایط آب و هوایی یک شهر می تواند به قدری شرجی، گرم یا سرد باشد که شما نه تنها از سفر خود لذت نبرید، بلکه سفر شما به یک سفر عذاب آور تبدیل شود.

ازآن جا که شهرهای استانبول و ازمیر از نظر موقعیت جغرافیایی نزدیک یکدیگر قرار دارند، آب و هوای آن ها چندان تفاوتی با یکدیگر ندارد. استانبول از شمال و جنوب به دریا متصل بوده و آب و هوایی مرطوب دارد. ازمیر نیز آب و هوایی مدیترانه ای و معتدل دارد. در هر دو شهر زمستان ها معمولا معتدل است اما گرمای هوا در فصل تابستان می تواند شما را اذیت کند. در ازمیر ممکن است هر روز از 4 فصل سال باران ببارد و هوای استانبول معمولا کمی از ازمیر خنک تر است. بهترین فصل برای سفر به هر دو شهر فصل های بهار و پاییز است که آب و هوای آن معتدل و خنک است.

جاذبه های گردشگری استانبول

مهم ترین فاکتوری که باعث می شود شما یک شهر و یا یک کشور را برای سفر انتخاب کنید، بدون شک جاذبه های گردشگری آن است. این جاذبه های گردشگری، خرید بلیط هواپیما ارزان به استانبول و سفر به این شهر را به یک سفر رویایی تبدیل می کند.

مسجد ایاصوفیه یکی از شاهکارهای معماری دوران عثمانی و یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است که در آن یک موزه تاریخی نیز بنا شده است. این مسجد که ابتدا یک کلیسا بوده مهم ترین نماد عرفانی ترکیه شمار رفته و یک شاهکار از دوران بیزانس و عثمانی به شمار می رود.

با سفر به استانبول، بازدید از کاخ توپکاپی آن شما را به دل تاریخ و تمدن می برد. این کاخ که در سال 1478 بنا شده و معماری بسیار زیبا و منحصر به فرد دارد.

اگر در سفر خود به دنبال خریدهای ارزان قیمت و با کیفیت مناسب هستید، بازار بزرگ استانبول می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این بازار سرپوشیده در قرن پانزدهم میلادی بنا شده و قیمت برخی از کالاهای آن گاهی با 50 درصد تخفیف به فروش می رسد.

از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برج گالاتا
  • آب انبار باسیلیکا
  • موزه باستان شناسی استانبول
  • مسجد آبی
  • کلیسا چورا
  • میدان اسب دوانی
  • کاخ دلما باغچا

جاذبه‌های گردشگری ازمیر

سفر به شهر ازمیر ترکیه شما را به دنیایی از فرهنگ و تفریحات مهیج خواهد برد. در ادامه با برخی از این جاذبه های گردشگری آشنا خواهیم شد.

برج ساعت یکی لوکس ترین و زیباترین برج های ازمیر به شمار می رود که در سال 1901 و توسط یک معماز فرانسوی ساخته شده است. این برج 25 متر ارتفاع داشته و در تاریخ به عنوان هدیه امپراطوری آلمان به کشور ترکیه شناخته شده است.

بازدید از حوضچه های نمکی پاموکاله می تواند یکی از زیباترین لحظات سفر شما را رقم بزند. این مجموعه سنگ هایی پلکانی آبی و سفید رنگ داشته و دارای چشمه های آب گرم متعدد است.

مسجد حصار یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ازمیر به شمار می رود که شما را به شکوه معماری دوران عثمانی می برد. این مسجد دارای 8 ستون سنگی و 2 گنبد بزرگ است.

اگر در سفر خود دنبال خرید کالاهای لوکس، قدیمی و عتیقه با قیمت مناسب هستید، بازار کمرالتی ازمیر را حتما بازدید کنید. از دیگر جاذبه های گردشگری ازمیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بنای قدیمی آسانسور
  • قلعه کادیفه
  • تله کابین
  • ازمیر آگورا
  • موزه نقاشی
  • موزه آتاتورک
  • مسجد شادیروان
  • کالچر پارک

هتل های ازمیر و ترکیه

نکته مهم دیگری که در هر سفر باید در نظر داشته باشید، محل اقامت و هتل های آن است. با توجه به توریستی بودن ترکیه هتل های متعدد و بین المللی در شهرهای مختلف آن وجود دارد که شما می توانید برای اقامت خود آن ها را انتخاب کنید.

از جمله هتل های استانبول می توان به هتل ملاس، هتل سیتی، هتل تکسیم، هتل لیون، هتل گرند هالیک، گرند میلان و غیره اشاره کرد. از جمله معروف‌ترین هتل های ازمیر می توان به گرند کرنر، مارینا هتل، ایسمیرا، آنمان، کاراکا و... اشاره کرد.

 

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top