تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/04/08 - 09:44
کد خبر: 436766

نکات مهم در عیب یابی چای ساز

نکات مهم در عیب یابی چای ساز

چای سازها یکی از لوازم پرکاربرد جهت تهیه ی چای در کمترین زمان ممکن می باشند. چای سازها هم مانند سایر لوازم برقی می توانند پس از مدتی استفاده دچار اختلالاتی شوند. عیب یابی به موقع و صحیح ایرادات چای سازها می تواند از آسیب جدی به دستگاه جلوگیری کند و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از علل های اصلی نشتی چای ساز، بی کیفیتی متریال به کار برده شده در بدنه ی چای ساز است. بهتر است پیش از خرید دستگاه چای ساز در مورد انتخاب برند یا کیفیت دستگاه پرس و جو کنید و با توجه به قیمت چای ساز بهترین محصول را انتخاب کنید.

یکی دیگر از دلایل نششتی چای ساز، نداشتن توری چای ساز است. این موضوع باعث می شود تا بخار جمع شده در کتری برقی زود تر خارج شود و دستگاه ترموستات را به موقع قطع نمی کند و در نتیجه تجمیع بخار آب از کناره های دستگاه خارج می شود.

همچنین یکی از نکات بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که توجه داشته باشیم که کتری چای ساز نباید هرگز بدون آب باشد زیرا حرارت بالای بدنه و المنت به صورت کاملا مستقیم بر رو آبنما و آب بند های دستگاه تاثیر می گذارد.

 

  • عیب یابی صدای آزاردهنده ی چای ساز

یکی از دلایل اصلی ایجاد صدای ناهنجار در چای ساز ها ضربه دیدگی چای ساز است. توجه داشته باشید در استفاده از چایساز ها باید توجه داشته باشید تا ضربه ای به بدنه کتری وارد نشود.

گاهی اوقات نیز در دستگاه های تازه خریداری شده شاهد صدای بیش از حد هستیم که این با استفاده از چای ساز و ایجاد رسوب برطرف می شود.

در برخی از مدل های چای ساز جنس بدنه کتری و المنت به کار برده شده به گونه ای است که باعث صدا دادن دستگاه می شود که این موضوع معمولا به علت بی کیفیت بودن چای ساز ایجاد می شود و پایین بودن قیمت چای ساز و قیمت کتری برقی می باشد.

  • عیب یابی روشن نشدن چای ساز

روشن نشدن چای ساز یکی از موضوعات بسیار مهمی است که حتما باید بررسی شود. کابل و سوکت دستگاه ممکن است بر اثر رطوبت، آمپر کشیدن، نوسان شدید برق دچار آسیب شود که این موضوع می تواند موجب قطع اتصالات شود.

همچنین در صورتی که هر کدام از ترموستات های چای ساز( نر و مادگی ) دچار مشکل شود، چایساز روشن نخواهد شد.معمولا ترموستات دستگاه بر اثر استفاده طولانی مدت در یک بازه، ضربه خوردن و آمپر کشیدن دچار مشکل می شود.

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن چای ساز، استفاده طولانی مدت از دستگاه چای ساز، نوسان شدید برق و رسیدن رطوبت به برد می باشد.

  • عیب یابی یک سره کار کردن چای ساز

به طور کلی در چای سازها دو نوع ترموستات وجود دارد، ترموستات دسته و ترموستات کف کتری که این قطعه وظیفه قطع و وصل کردن ولتاژ ورودی بر روی المنت دستگاه را برعهده دارند. درست در زمانی که این ترموستات ها بر اثر استفاده بیش از حد و یا نوسان برق دچار مشکل شوند، چای ساز به صورت مداوم آب را به حالت جوش می آورد.

برخی دیگر از مدل های چایساز دارای برد الکترونیکی می باشند که این قطعه وظیفه کنترل ولتاژ ورودی به المنت را دارد. در صورتی که برد دستگاه بر اثر نوسانات برق و رسیدن رطوبت دچار مشکل شود، ممکن است باعث قطع نشدن ولتاژ ورودی روی المنت شود و موجب کارکرد یکسره دستگاه می شود.

سنسور دستگاه میزان حرارت آب را در چای ساز اندازه گیری کرده و در صورت مناسب بودن درجه حرارت، دستور قطع کردن ولتاژ ورودی المنت را به برد دستگاه صادر می کند.در صورتی که این قطعه در چای ساز دچار مشکل شود، چای ساز به صورت یکسره کار خواهد کرد.

توری در چای سازها دو وظیفه اصلی دارند که یکی از آن ها خارج نشدن املاح آب و وظیفه مهم تر حبس شدن بخار درون کتری است. زمانی که بخار در کتری حبس شود، باعث می شود بخار روی ترموستات اثر بگذارد و ترموستات قطع شود.

زمانی توری پاره شود یا از بین برود، حبس شدن بخار اتفاق نمی افتد و موجب قطع نکردن ترموستات چایساز می شود.

عیب یابی چای ساز در صورت بروز هرگونه اختلال، یکی از اقدامات مهم در نگهداری از چای ساز است. در این مطلب ما قصد داشتیم به معرفی نکات مهم در رابطه با عیب یابی و برطرف کردن ایرادات چای سازها بپردازیم تا شما بتوانید با عیب یابی سریع و آسان از ایجاد ایرادات گسترده تر جلوگیری کنید. فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر به عنوان یکی از معتبر ترین فروشگاه ها در زمینه انواع لوازم برقی مانند مخلوط کن با متنوع ترین قیمت قهوه ساز، آسیاب، خشک کن میوه و... می باشد. شما برای خرید با کیفیت ترین لوازم برقی می توانید به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کنید و بهترین لوازم برقی را با گارانتی معتبر شرکتی و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
راه آهن: منتظر افزایش قیمت بلیت قطار هستیم
سیدحسن نصرالله سخنران اربعین شهید رئیسی است
سخنرانی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دانشگاه تهران +عکس
بیانیه فراکسیون روحانیت مجلس در خصوص انتخابات
۴ بازیکن پرسپولیس در لیست خرید یحیی
واکنش وزارت بهداشت به ادعای ظریف درباره واردات واکسن کرونا
خطر بزرگ بیخ گوش علیرضا بیرانوند
دیدار سعید جلیلی با مردم تبریز
مشارکت بالا در انتخابات به امنیت ملی کمک می‌کند
تاکید زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری
زنان چگونه رأی تمام خانواده را تعیین می‌کنند؟
کسی که با حجت عقلی و شرعی کناره‌گیری می‌کند فداکار است
آخرین جزئیات مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر
کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۴۸ میلیون رسید
بایدن آمریکا را درگیر جنگ جهانی سوم می‌کند
درخواست ۱۴۰ نماینده مجلس برای اجماع نامزدهای جبهه انقلاب
انتشار وصیت‌نامه شهید‌ آل‌هاشم
خبرخوش برای دانش‌بنیان‌‌ها؛ ضمانت وام تاسقف ۳۰۰میلیارد تومان
نظر نامزدهای ریاست جمهوری درباره مسائل آموزش و پرورش چیست؟
مناظره تلویزیونی فردا شب نامزدها بر سر سیاست خارجی است
قانون عجیب در ایران؛ سازمان لیگ حق تبلیغات را در انحصار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top