تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/04/09 - 14:52
کد خبر: 436851

دریافت پیام کوتاه خلافی و جریمه بوسیله دوربین های راهنمایی رانندگی

دریافت پیام کوتاه خلافی و جریمه بوسیله دوربین های راهنمایی رانندگی

یکی از تخلفاتی که به قول معروف خوراک ایرانی هاست، حرف زدن با تلفن همراه در زمان رانندگی ست. فرق نمی کند ساعت شلوغی است یا خلوتی، روز است یا شب! برخی افراد در هر زمان در صورت زنگ خوردن گوشی شان ترجیح می دهند پشت فرمان به صحبت با گوشی همراهشان بپردازند و پلیس نیز در چنین شرایطی سریعا برای ماشین جریمه مربوطه اعمال می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر نگاهی به اتوبان یا خیابان های پر رفت و آمد کنید؛ میبینید که ماشین ها از هر مدل و رنگی قانون را زیر پا می گذارند. این روزها دیگر تقریبا همه عجله دارند و کسی به کسی راه نمی دهد و بعضا در زمان رانندگی خلاف می کنند و توسط دوربین یا مامور جریمه می شوند. یکی از مهم ترین دغدغه های رانندگان همین جرایم و پرداخت خلافی است. افراد در چنین شرایطی به دنبال پیدا کردن سریعترین روش پرداخت خلافی هستند تا از افزایش خلافی شان جلوگیری کنند؟ اما سریع ترین روش کدام است؟

چرا باید به دنبال سریعترین روش پرداخت خلافی باشیم؟

در این روز ها تا چشم کار می کند انواع و اقسام روش ها برای پرداخت و استعلام خلافی بوجود آمده است. هنوز برخی از روش های سنتی مانند مراجعه حضوری به پلیس بعلاوه 10 استفاده می کنند و برخی دیگر به استفاده از روش های نوین و دیجیتال روی آورده اند. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند توقیف خودرو توسط پلیس بهتر است سریعترین روش پرداخت خلافی خود را انتخاب کنید.

خلافی خودرو چیست؟

قبل از هر دانستن پرسش «چگونه خلافی خودرو بگیریم»، بهتر است که در ابتدا بدانیم چست و چه انواعی دارد؟ خلافی اتومبیل همه تخلفات و نقض قوانین رانندگی است که شما با وسیله نقلیه خود مرتکب می‌شوید. این موارد، در پرونده خودروی شما نزد نیروی انتظامی ثبت می‌گردد. بعضی از این خطاهای رانندگی جریمه دارند. با یپشرفت تکنولوژی پلیس هم در ثبت و ضبط جرایم رانندگی دقیق و عمیق تر عمل می‌کند. گواه این مطلب نصب دوربین های کنترل سرعت است: هر راننده که پایش را چند دقیقه روی کلاژ و دنده بگذارد( حتی در مسیرهای کوتاه) نیز آن را تجربه می کند. اطلاعات میزان تخلفات رانندگی در سیستم‌های راهنمایی و رانندگی ثبت می گردد و روش ها و اپلیکیشن های مختلفی برای بررسی آنان وجود دارد. تمامی این تخلفات در پرونده ماشین شما ثبت می شود. در سال های اخیر پلیس با استفاده از آخرین فناوری ها مانند دوربین های کنترل سرعت، به صورت هوشمند رانندگان خاطی را جریمه می کند.با توجه به اینکه همه تخلفات در پرونده ماشین شما می ماند، ممکن است برای فروش خودرو یا تعویض پلاک به چالش های مختلفی بخورید. به علاوه صفر کردن خلافی ، شما به بیمه شخص ثالث نیز برای رانندگی نیاز دارید. برای همین در چنین شرایطی می بایست از سریعترین روش پرداخت و استعلام خلافی و خرید بیمه شخص ثالث  استفاده کنید.

 

توقیف ماشین به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث

.

مهم ترین جرایم و تخلفات رانندگان چیست؟

رانندگان بیشتر از همه با انجام تخلفات زیر درگیر خلافی می شوند:

· سرعت غیر مجاز

زمانی که رانندگان سرعت مجاز در اتوبان و جاده ها را رعایت نمی کنند با اعمال قانون و جریمه روبرو می شوند. یکی از متداول ترین تخلفات رانندگان نیز همین سرعت غیر مجاز می باشد.

برای همه ما معمولا پیش آمده که برای رسیدن به کارهایمان زیگزاگی و با سرعت بالا رانندگی کنیم و در نتیجه با جریمه های ریز و درشت روبرو شویم.

· عدم بستن کمربند و خوردن خوراکی

یکی دیگر از تخلفات متداول بین رانندگان نبستن کمربند و خوردن غذا و انواع خوراکی است. معمولا برای همه پیش آمده که اینقدر درگیر زود رسیدن بوده ایم که بستن کمربند را فراموش کرده ایم.

· حرف زدن با تلفن همراه

یکی از تخلفاتی که به قول معروف خوراک ایرانی هاست، حرف زدن با تلفن همراه در زمان رانندگی ست. فرق نمی کند ساعت شلوغی است یا خلوتی، روز است یا شب! برخی افراد در هر زمان در صورت زنگ خوردن گوشی شان ترجیح می دهند پشت فرمان به صحبت با گوشی همراهشان بپردازند و پلیس نیز در چنین شرایطی سریعا برای ماشین جریمه مربوطه اعمال می کند.

· رانندگی های ریسکی

یکی از تخلفات به شدت حادثه خیز رانندگی های خطرناک و ریسکی می باشد. رانندگی ریسکی شامل زمان هایی می شود که راننده در عصبانیت یا همراه بار بیش از حد و .... به رانندگی می پردازند.

· مستی و رانندگی

از دیگر تخلفات که پلیس در جریمه آن کوتاهی نمی کند رانندگی در زمان مستی می باشد. رانندگی در چنین شرایطی هم برای خودتان خطرناک است هم برای سایر رانندگان ماشین های اطراف. در صورت انجام رانندگی در چنین شرایطی بهتر است از سریعترین روش پرداخت خلافی برای پرداخت جریمه آن استفاده کنید تا جلوی دوبله شدن آن را بگیرید.

· رانندگی بدون داشتن بیمه شخص ثالث

یکی دیگر از شرایطی که می تواند باعث جریمه ماشین شما شود نداشتن بیمه شخص ثالث است. اگر به بیمه های خودرو مخصوصا شخص ثالث بی اهمیتی کنید، نه تنها توسط دوربین ها جریمه می شوید بلکه احتمال توقیف خودرو نیز وجود دارد. اگر تا به امروز از اهمیت بیمه خودرو بی خبر بوده اید بهتر است همین امروز برای خرید آن اقدام کنید تا در دردسرهای بیشتری نیفتید.

سریعترین روش پرداخت خلافی خودرو چیست؟

برای پیدا کردن سریعترین روش پرداخت خلافی ابتدا بهتر است تمامی روش های پرداخت و استعلام خلافی را بشناسید تا ببینید با توجه به شرایط شما کدام می تواند گره گشا تر باشد و مشکل شما را رفع کند، مهمترین این روش ها عبارتند از:

· سایت راهور

· اس ام اس (پیام کوتاه)

· اپلیکیشن های استعلام

· تماس های تلفنی

سریعترین روش پرداخت خلافی

پرداخت و استعلام خلافی بوسیله سایت راهور

در این روش کافیست به سایت گوگل GOOGLE بروید و سایت راهور را سرچ کنید تا آنرا پیدا کنید. سپس می بایست در سایت، قسمت استعلام خلافی را پیدا کنید تا بتوانید ضمن مشاهده جزییات خلافی ها، به پرداختی قسطی یا یکجای آن بپردازید.

گرفتن استعلام و پرداخت آن با SMS

یکی از سریع ترین روش ها برای پرداخت خلافی پیام کوتاه است. اگر قصد استفاده از این روش را دارید تنها کافی ست شما وین مربوط به ماشین خود را به عدد 1101202020 ارسال کنید. بعد از آن منتظر جواب باشید تا بتوانید روند پرداخت خلافی و استعلام آن را پیگیری کنید.

استعلام خلافی با اپلیکیشن

استفاده از اپلیکیشن علاوه بر سرعت بالایی که دارد، شامل مزایای دیگری نیز می باشد. برای مثال می توانید علاوه بر استعلام و پرداخت، امتحان رانندگی بدهید یا قیمت خودرو بگیرید. با استفاده از اپلیکیشن های مربوطه می توانید تعداد و مبلغ هر تخلف را نیز مشاهده کنید و سپس به پرداخت آنلاین خلافی بپردازید.

گرفتن استعلام خلافی ماشین با تلفن

یکی از ساده ترین و در عین حال سریع ترین روش ها برای پرداخت خلافی و استعلام آن، تماس تلفنی با شماره 88288888 می باشد. بعد از تماس با این شماره می بایست عدد 17 رقمی وین ماشین خود را داشته باشید تا بتوانید استعلام و پرداخت را نهایی کنید.

جلوگیری از توقیف خودرو با خرید بیمه شخص ثالث

بعد از شناسایی سریعترین روش پرداخت خلافی بهتر است اولیه و مهم ترین اقدامات را انجام دهید تا احتمال توقیف ماشین را به حداقل برساند. یکی از مهم ترین این اقدامات بدون شک خرید بیمه شخص ثالث است که پلیس به آن توجه زیادی می کند و نداشتن آن می تواند برای شما مشکل ساز باشد..

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top