تاریخ انتشار: جمعه 1401/04/10 - 17:16
کد خبر: 436910

شفافیت راه علاج آشکار شدن استیضاح‌های شتاب زده است

شفافیت راه علاج آشکار شدن استیضاح‌های شتاب زده است

راستینه تصریح کرد: در مقابل پافشاری بر استیضاح، برخی نمایندگان نیز بر این موضوع تاکید دارند که اکنون وقت استیضاح نیست.این بدان معنا نیست که این افراد تورم کنونی و گرانی ها را لمس نمی کنند بلکه معتقد هستند تورم دلایل ساختاری دارد و راهکار آن تحول در وزارت صمت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح تذکر یا سوال یا استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و اینکه بیان می شود که وزرا تحت فشار نمایندگان قرار دارند باید یادآور شد که نمایندگان باید از تمام این ابزارها در جهت احقاق حقوق مردم استفاده کنند.

وی افزود: یکی از دلایلی که مجلس یازدهم اصرار به شفافیت دارد به این علت است که هر نماینده ای که از وزرا تقاضای دارد باید به صورت شفاف آن را بازگو کند و همچنین دلایل خواسته های خود را با مردم در میان بگذارد و اینکه اصرار به استیضاح وزیری دارد باید دلیل آن را به صورت شفاف بیان کند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: اکثر پافشاری‌‌های نمایندگان بر استیضاح وزیر صمت به خاطر تورم و گرانی هایی است که امروز کشور با آن روبه‌روست زیرا نظارت بر بازار و قیمت کالاها بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

راستینه تصریح کرد: در مقابل پافشاری بر استیضاح، برخی نمایندگان نیز بر این موضوع تاکید دارند که اکنون وقت استیضاح نیست.این بدان معنا نیست که این افراد تورم کنونی و گرانی ها را لمس نمی کنند بلکه معتقد هستند تورم دلایل ساختاری دارد و راهکار آن تحول در وزارت صمت است.

وی افزود: از طرفی بی ثباتی مدیریتی در وزارت صمت یکی از دلایل عمده عدم وجود سیاستهای مستمر و سیاست های مشخص با پیگیری موانع بوده لذا معتقد هستیم که فشار بر وزیر برای استیضاح، به تمام معنا راهکار حل همه مسائل نیست. هرچند نمایندگان این حق طبیعی را دارند اما این که برخی ها تلاش دارند به هر قیمتی آرای نمایندگان دیگر را برای استیضاح بگیرند این موضوع را خلاف مردم‌سالاری می دانیم و معتقد هستیم در مجلس هیچ نماینده‌ای برتر از نماینده دیگر نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت آشکار شدن نام نمایندگانی که به وزیر صمت برای انتصاب افراد دلخواه خود فشار آورده‌اند گفت: شفافیت راه علاج آشکار شدن استیضاح های شتاب زده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top