تاریخ انتشار: شنبه 1401/04/18 - 20:34
کد خبر: 437662

رونمایی بیل گیتس از تجارت جدیدش

رونمایی بیل گیتس از تجارت جدیدش

بیل گیتس که به عنوان یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران دنیا شناخته می‌شود، به سراغ زمین‌های کشاورزی رفته است و به شدت در این حوزه فعالیت می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، زمانی که صحبت از دنیای فناوری می‌شود، نام بیل گیتس جزو اولین اسم‌هایی است که به ذهنمان خطور می‌کند. اما اکنون به نظر می‌رسد که بنیانگذار مایکروسافت در حال سرمایه گذاری روی چیز کاملا متفاوتی است؛ زمین‌های کشاورزی! آنطور که رسانه یاهو نیوز اعلام کرده، بیل گیتس مجوز قانونی جدیدی را به دست آورده که به او اجازه می‌دهد، ۲۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی را در داکوتای شمالی به ارزش ۱۳.۵ میلیون دلار خریداری کند. برای یادآوری باید اشاره کنیم که چند وقت پیش و زمانی که گیتس، این زمین‌های کشاورزی را خریداری کرد، باعث نارضایتی ساکنان محلی شد. نارضایتی به حدی رسیده بود که به مداخله دادستان ارشد دولت منجر شد.

درو ریگلی، دادستان کل داکوتای شمالی در نامه‌ای به بیل گیتس نوشت: «دفتر ما باید تایید کند که شرکت شما، چگونه از این زمین استفاده خواهد کرد و آیا این استفاده با هر یک از استثنائات قانونی، مانند استثنا کارکرد تجاری، مطابقت دارد یا خیر.»

اکنون بیل گیتس توانسته حدود ۲۶۹ هزار هکتار زمین در بیش از ۱۲ ایالت آمریکا را خریداری و تحت مالکیت خود در بیاورد که تقریبا یک درصد از کل زمین‌های کشاورزی آمریکا را تشکیل می‌دهد. بزرگترین مالک زمین کشاورزی خصوصی در ایالات متحده آمریکا، حدود ۷۰ هزار هکتار از تد ترنر که در رتبه دوم قرار دارد، زمین بیشتری دارد (حدود ۴۲۴ هزار هکتار). طبق اطلاعات منتشر شده در سال ۲۰۲۱، زمین خریداری شده توسط گیتس شامل ۲۴۲ هزار هکتار زمین کشاورزی، ۱۲۳۴ هکتار زمین تفریحی و ۲۵۷۵۰ هکتار تبدیلی از کشاورزی به کاربری مسکونی و تجاری است. خرید زمین‌های جدید در داکوتای شمالی، کل زمین‌های کشاورزی بیل گیتس را به بیش از ۲۷۰ هزار هکتار می‌رساند. این مساحت، معادل کل مساحت کشور هنگ کنگ و سه برابر شهر برلین است.

ما نگرانی کشاورزان را درک می‌کنیم. حالا بیل گیتس صاحب حجم وسیعی از زمین‌های کشاورزی شده است و هیچکس نمی‌داند که چگونه از آنها استفاده خواهد کرد. او در جریان یکی از پرسش و پاسخ‌های آنلاین اختصاصی خود در انجمن ردیت با نام «هر چیزی از من بپرس» (AMA) در مورد نحوه استفاده از زمین‌های کشاورزی اظهار کرد:

تیم سرمایه‌گذاری من، زمین‌های کشاورزی را خریداری کرده است. زمین‌های من، کمتر از ۰.۱٪ از کل زمین‌های کشاورزی ایالات متحده است؛ زیرا مالکیت زمین‌ها بسیار پراکنده است (فرآیند خریداری دشوارتر است). ما در مزارع سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا تولید و بهره‌وری را افزایش دهیم. برخی از زمین‌ها نزدیک شهرها قرار دارند و ممکن است در آینده، کاربردهای دیگری داشته باشند.

جمله آخر بیل گیتس می‌تواند به راحتی، نگرانی‌های موجود را توجیه کند. به هرحال او یک سرمایه گذار است و فقط به سمتی حرکت می‌کند که با سود همراه باشد؛ حتی اگر به قیمت نابود کردن زمین‌های کشاورزی و کاربردهای تجاری باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top