تاریخ انتشار: شنبه 1401/04/18 - 20:48
کد خبر: 437666

متا به دنبال شبیه کردن آینده واقعیت مجازی به دنیای واقعی

متا به دنبال شبیه کردن آینده واقعیت مجازی به دنیای واقعی

شرکت متا قصد دارد تا با همکاری با مرکز تحقیقات دانشگاه تگزاس در آستین یک گام بیشتر و بهینه‌تر برای واقعی‌تر کردن دنیای متاورس داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  Techradar، شرکت متا قصد دارد تا با همکاری با مرکز تحقیقات دانشگاه تگزاس در آستین یک گام بیشتر و بهینه‌تر برای واقعی‌تر کردن دنیای متاورس داشته است.

بر اساس اطلاعات منتظر شده از سوی کریستن گارومن که یک محقق فعال و مدیر مرکز هوش مصنوعی متا است، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قرار است تا به صورت فراتر از چیزی که امروز می‌شناسیم باشد و آینده‌ای بسیار بهتر در انتظار آن است.

گارومن در این باره می‌گوید: «صدا به واسطه محیطی که در آن حظور دارد شکل می‌گیرد.» این پیام به خوبی نشان دهنده این است که قرار است تا صدا در محیط‌های مختلف با ساختار فیزیکی متفاوت دارای خروجی متفاوتی باشد و به همین دلیل نیز این موضوع باید توسط متا مورد استفاده قرار بگیرد.

برای کسب چنین دستاوردی، متا برنامه دارد تا عینک‌های واقعیت افزوده‌ای را مورد استفاده قرار بدهد که می‌توانند صدا و تصویر را از محیط برداشت کرده و سپس از سه مدل هوش مصنوعی به صورت همزمان استفاده کرده و این محتوای ضبط شده را به صورتی به مقصد انتقال بدهند که دقیقا حس و حال حضور در همان محیط و همان نصطه را به کاربران انتقال بدهد.

با توجه به شرایط مربوط به این پروژه به نظر می‌رسد که متا قصد دارد تا تمرکز ویژه‌ای بر روی عینک‌های واقعیت افزوده داشته باشد که قابلیت شبیه‌سازی یاد شده در بخش قبلی را به صورت دقیق و مناسبی انجام بدهند.

سوال‌ای مطرح شده درباره این موضوع به سمت شرکت متا روانه شده است و بر اساس این سوال‌ها مشکل اصلی این است که آیا نیازی به هدفون‌های خاصی برای دریافت این اطلاعات صوتی واقعی وجود خواهد داشت یا خیر. با این وجود تا به امروز اطلاعات مربوط به این هدفون با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته نشده است.

نکته مهم این است که این شبیه‌سازی به صورت عادی قابل انجام نخواهد بود و بر همین اساس نیز هوش مصنوعی قرار است تا نقشی کلیدی در ایجاد این ساختار داشته باشد و مسلما متا برنامه‌های ویژه‌ای برای پیشرفت هوش مصنوعی قابل استفاده در متاورس خواهد داشت.

به این ترتیب برای نخستین بار ساختار شبیه‌سازی در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قرار است تا با دنیای واقعی و محیط رخ دادن موارد ضبط شده سازگار باشد. با این وجود باید منتظر ماند تا اطلاعاتی بیشتر در این زمینه منتشر شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top