تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/04/19 - 11:52
کد خبر: 437697

حاج علی اکبری: اجرای کامل قانون عفاف و حجاب مطالبه جدی ما است

حاج علی اکبری: اجرای کامل قانون عفاف و حجاب مطالبه جدی ما است

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به ایام حج بیان داشت: حج بیت الله الحرام به لطف خداوند متعال انجام شد و از خداوند می‌خواهیم ما و آن‌ها را در دعای یکدیگر سهیم کند. ان‌شاء‌الله همگی به سلامت و عافیت با انجام کامل مناسک بازگردند و خدای متعال توفیق حج خانه خود را در سلامت و عافیت به همه ما کرامت بفرماید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران صبح امروز یکشنبه (۱۹ تیر) در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، اظهار داشت: روز بزرگ عید سعید قربان را همراه با شما به محضر مولایمان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) صاحب عزیز امروز و همه روز‌ها و به محضر امام امت و همه شما عزیزان نیز این عید را تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله این روز برگزیده خدایی بر همه امت اسلامی مبارک باشد.

وی افزود: حضرت ابراهیم (ع) این پیامبر بزرگ و برگزیده در مسیر امامت و در حال گذراندن امتحان‌های بزرگی است. زیرا رسالت و ماموریتی که در محور امامت امت قرار گرفته، مسئولیت عظیمی است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) امتحان‌های گوناگونی را با قلب مطهر و منور و آراسته به نور و محبت الهی پشت سر گذاشته است. بنابر آنچه که در سوره مبارکه صافات آمده او در مسیر امتحان‌ها به سخت‌ترین آن‌ها می‌رسد، وقتی از امتحان جان‌فشانی سربلند بیرون آمد.

اجرای کامل قانون عفاف و حجاب مطالبه جدی ما است

امام جمعه موقت تهران در دومین خطبه نماز عید سعید قربان اظهار داشت: دیروز در مناجات دلنشین عرفه از ابا عبدالله (ع) خواندیم که پروردگارا سعادت تقوا را به من کرامت کن و در روز عید نیز این دعا را از خداوند متعال طلب می‌کنیم و ان‌شاء الله به اجابت برسد.  

وی با اشاره به عید سعید غدیر گفت: دهه ولایت را در پیش داریم و باید قدر آن را بدانیم. چرا که فرصت مغتنمی برای عرض ارادت همگی به ساحت مقدس محضر ولایت عظمای الهی حضرت علی ابن ابی‌طالب (ع) عیدالله اکبر غدیر بزرگ ان‌شاء‌الله مومنین این عید بزرگ را گرامی بدارند و از درس‌های بزرگ عید غدیر که ادامه ولایت الهی است و در ضمن این درس‌ها حفظ و نگهداری این عطیه بزرگ الهی یعنی ولایت فقیه که شعبه‌ای است از ولایت امیرالمومنین است را دریافت کنیم.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به ایام حج بیان داشت: حج بیت الله الحرام به لطف خداوند متعال انجام شد و از خداوند می‌خواهیم ما و آن‌ها را در دعای یکدیگر سهیم کند. ان‌شاء‌الله همگی به سلامت و عافیت با انجام کامل مناسک بازگردند و خدای متعال توفیق حج خانه خود را در سلامت و عافیت به همه ما کرامت بفرماید.  

خطیب نماز عید سعید قربان درباره عفاف و حجاب گفت: در این باره یک سینه سخن است که به جای خود. اما، یک کلمه را عرض کنیم. در این زمینه بحمدالله قانون کامل و جامعی وجود دارد، مسئله هم مسئله عادی نیست بلکه به هویت، خانواده و ایمان جوانان ما گره خورده است. لذا، اجرای کامل قانون حجاب و عفاف که بحمدالله در دولت جدید هم ابلاغ و تاکید شده و برای اجرای آن مصمم هستند، خواسته و مطالبه ماست. یعنی مطالبه ما اجرای کامل همین قانون است. یک عرصه وسیع شامل همه ابعاد این مسئله است. امیدواریم به لطف خداوند متعال با همت مسئولان و همکاری مردم به عنوان یک امر ملی و سراسری با کمک همه اجرایی شود. نهادها، مسئولیت اول را در این زمینه دارند و ما نیز در این زمینه مسئولیت‌هایی داریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پایان سخنانش با تاکید بر تقویت اجتماعات ایمانی تصریح کرد: تقویت اجتماعات ایمانی یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ هویت اسلامی و ایمانی ما و از جمله مسئله حجاب و عفاف است. حجاب که پرچم حضرت صدیقه طاهره (س) است. بانوان محجبه ما باید در اجتماعات ایمانی گوناگون و حضور اجتماعی با این پرچم فاطمی حضور پیدا کنند. سایر برادران و خواهران مومن ما در برنامه‌های گوناگون، نماز‌های جمعه، نماز‌های جماعت، اجتماعات ایمانی، مراسمات دهه ولایت و ان‌شاء‌الله برگزاری مراسم‌های محرم و صفر پرشور حضور جدی داشته باشید. این حضور به لطف خداوند متعال برای حفط ارزش‌ها این تعظیم شعائر الهی که بخشی از تقواست بسیار کمک کننده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top