تاریخ انتشار: 00 00 0000 - 00:00:00
کد خبر: 438

بازخوانی بیانیه 23 خرداد آقای موسوی

در این مدت، آشوبهای کم سابقه‌ای در تهران و برخی کلانشهرها اتفاق افتاد، تعدادی از هموطنانمان کشته و زخمی شدند، بسیاری از کسب و کارها در رکود و کسادی کامل فرو رفت و حیثیت بین‌المللی کشورمان که در روزهای منتهی به 22 خرداد 88 به اوج خود رسیده بود؛ به ناگهان و به شدت آسیب دید.

خبرنامه دانشجویان ایران:نزدیک به دو هفته از صدور بیانیه مشهور آقای موسوی در 23 خردادماه درباره رد نتیجه انتخابات و تهمت تقلب گسترده در آن با استفاده از استعاره «صحنه آرایی و شعبده بازی» می‌گذرد.

در این مدت، آشوبهای کم سابقه‌ای در تهران و برخی کلانشهرها اتفاق افتاد، تعدادی از هموطنانمان کشته و زخمی شدند، بسیاری از کسب و کارها در رکود و کسادی کامل فرو رفت و حیثیت بین‌المللی کشورمان که در روزهای منتهی به 22 خرداد 88 به اوج خود رسیده بود؛ به ناگهان و به شدت آسیب دید.

تا قبل از 23 خرداد، مردم ایران نزد رسانه‌ها و افکار عمومی جهان مردمی منطقی و متمدن شناخته شدند که پس از 20 روز رقابت انتخاباتی پرشور خیابانی، روز 21 خرداد دستجمعی به قانون منع تبلیغات احترام گذاشتند و 22 خرداد با اکثریتی کم‌نظیر به پای صندوق رای رفتند اما از روز 23 خرداد به بعد، مردم ایران نزد رسانه‌ها و افکار عمومی جهان تبدیل شدند به مردمی بی منطق، غیر متمدن که نمی‌توانند به منطق و استدلال با هم حرف بزنند و برای بیان خواسته هایشان از چوب و چماق و سنگ و آتش استفاده می کنند.

اکنون که گرد و غبار آشوبها و اغتشاش‌ها خوابیده و نگرانی و هیجانات روزهای تلخ و شوم پس از 23 خرداد به تدریج فروکش می‌کند، فرصتی است تا یکبار دیگر ادعای آقای موسوی را در اولین بیانیه‌شان که در آن برگزارکنندگان انتخابات به «صفحه‌آرایی و شعبده بازی» متهم کرده‌اند، مرور کنیم:

آقای موسوی در بیانیه 23 خرداد، نتایج انتخابات را «بهت‌آور» دانسته و با هشدار به «روند موجود و تخلفات آشکار و فراوان روز انتخابات»، تاکید کرده‌اند که «تسلیم این صحنه‌آرایی خطرناک» نخواهند شد. بعد از این بیانیه، ایشان طرفدارانشان را (برای گرفتن حقشان) به خیابانها فراخواندند.

اگر آقای موسوی طبق قانون اعتراض می‌کردند باید همان روز 23 خرداد، همه 40 هزار ناظر خود در شعب اخذ رای را فرا می‌خواندند، مستندات و مدارک آنها را جمع‌آوری ، دسته‌بندی و به شورای نگهبان ارایه می‌دادند.

اسناد و مدارک ارایه شده آقای موسوی برای اعتراض به نتیجه انتخابات طبق قانون باید چنین صورتی می‌داشت و به شورای نگهبان ارائه میشد:

1 – در شعبات فهرست پیوست، تعداد آرای شمارش شده با تعداد تعرفه‌های مصرف شده و تعرفه‌های تحویل شده به شعبه سازگار نیست. اسناد مربوط به تک تک شعبات پیوست است.

2 – در شعبات فهرست پیوست ، در روز رای‌گیری تبلیغات نامزدها در شعبه محو نشده و افرادی به غیر از مسوولان اجرایی و نظارت صندوق در جریان رای‌گیری دخالت می‌کردند. اسناد مربوط به این تخلف در تک تک شعب نامبرده به پیوست ارایه می‌شود.

3 – در شعب نامبرده در فهرست پیوست، ناظران ما که قبلا برایشان کارت صادر شده در مراحل مختلف رای‌گیری از جمله شمارش آرا ، از شعبه اخراج شده‌اند. اسناد مربوط به تک تک شعبات به پیوست ارایه می‌شود.

4- در شعب نامبرده در فهرست پیوست، تعداد آرای اینجانب که توسط ناظر ستاد بنده ثبت شده و بعد از شمارش آرا در فرم صورتجلسه این صندوقها ثبت شده؛ با اعداد ارائه شده از سوی وزارت کشور سازگار نیست. اساد به پیوست ارسال می شود.

5 – در شعب نامبرده در فهرست پیوست ...

شاید تصور شود جمع آوری و ارایه این همه اسناد و مدارک خیلی سخت و مشکل است. البته سخت است. به همین خاطر است که نامزد انتخابات ریاست جمهوری ستاد انتخاباتی تجهیز و دهها هزار ناظر بر سر صندوقها معرفی می‌کند. 40 هزار ناظری که آقای موسوی در صندوق داشته‌اند باید چنین اطلاعاتی را – در صورت وجود – جمع‌آوری می‌کردند و این اطلاعات در ستادهای منطقه‌ای، شهری، استانی و مرکزی بررسی ، دسته‌بندی و طی حداکثر 3 روز برای شورای نگهبان ارسال می‌شد.

آقای موسوی بدون طی این مسیر، در بیانه‌ها و دو نامه بعدی به شورای نگهبان، ایرادهایی کلی و بدون ذکر جزئیات تخلف و اینکه این تخلف در کدام صندوق اتفاق افتاده مطرح کردند و خواستار ابطال نتیجه رای‌گیری شده‌اند.

در واقع ادعای آقای موسوی درباره تقلب گسترده و تمام عیار و به تعبیر ایشان «صحنه‌آرایی و شعبده بازی» به این معنی است که مسئولان وکارکنان صندوق ها (امضا کنندگان صورتجلسه برگزاری رای گیری و نتیجه شمارش آرا)، بطور دستجمعی برای تقلب در انتخابات با هم هماهنگ کرده بودند.

به عبارت دیگر معنی فرمایش آقای موسوی این است که با توجه به وجود 45713 شعبه اخذ رای و 9 تا 12 نفر عوامل اجرایی و نظارت (بجز ناظران نامزدها) بر سر هر صندوق، در انتخابات22 خرداد حدود 450 هزار نفر برای تقلب به ضرر آقای موسوی و شعبده‌بازی و صحنه‌آرایی با هم هماهنگ بوده‌اند!

این ادعای آقای موسوی درباره صحنه‌آرایی نتیجه انتخابات با مشارکت 450 هزار نفر برگزارکنندگان در سراسر کشور در شرایطی است که اکثر این 450 هزار نفر از معلمان و مدیران مدارس، معتمدین محلی و یا اعضاء شوراهای اسلامی محله، روستا و شهر بوده‌اند.

اینکه آقای موسوی از نتیجه انتخابات متعجب و حیرت‌زده باشند، طبیعی است اما اینکه ادعا می‌کنند 450 هزار معلم و ناظم و مدیر مدرسه و عضو شورای محل در سراسر کشور با هم دست به یکی کرده‌اند تا نتیجه‌ انتخابات به شکل خاصی رقم بخورد، واقعا فرمایشی غیرمنطقی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زجرکش شدن براندازان با آزادی حمید نوری +عکس
زمان و نحوه ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه آزاد اعلام شد
نتایج نهایی آزمون وکالت اعلام شد
رشد مثبت اقتصادی در هر ۳ سال اخیر
تاثیر رشد ۵ درصدی نرخ ارز نیمایی بر بورس
ایرانیان عصر امروز فریاد برائت از مشرکین سر خواهند داد
کوثری: برای اجماع نامزدهای جبهه انقلاب تلاش می‌کنیم
سرلشکر باقری: جهاد سازندگی بسترهای رشد روستاها را فراهم آورد
برنامه‌های هفتمین روز تبلیغات نامزدهای ریاست‌ جمهوری در رسانه ملی
نامه انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به مسعود پزشکیان
وعده درمانی یا علاج واقعی/ برنامه‌ نامزدهای انتخاباتی برای اقتصاد چیست؟
انتخابات ریاست جمهوری/ نامزدها چه نقدهایی را بر برنامه‌های هم وارد کردند؟
شرط تداوم بورس شهیدجمهور ویژه دانش‌آموزان مستعد در دوره دانشجویی
روز عرفه هیئت کجا برویم؟
زلنسکی:پیشنهاد مورد توافق همه برای پایان جنگ به مسکو می‌دهیم
دیدار علی باقری و رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه
قالیباف: یک مدیریت قوی توان اجرای برنامه هفتم توسعه را دارد
میزگرد جلیلی: باید هزینه‌ها در عرصه فرهنگ اثربخش باشد
رضایی: هیچ راهی جز اجماع نیروهای انقلاب نداریم
مجموعه انتظامی جان خود را فدای امنیت مردم می‌کنند
کاریکاتور| توهم پولدار شدن یا اتلاف وقت با همستر کامبت!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top