تاریخ انتشار: شنبه 1401/04/25 - 21:52
کد خبر: 438365

حذف ارز ترجیحی اقدام شجاعانه دولت است

حذف ارز ترجیحی اقدام شجاعانه دولت  است

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: اقدام شجاعانه دولت در حذف ارز ترجیحی و جلوگیری از هدررفت منابع کشور در این بخش ستودنی و بی‌نظیر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» غلامرضا حسن‌پور عصر شنبه در همایش اصناف و بازاریان اردبیل اظهار کرد: در ایام کرونا بازاریان و اصناف جهادی در صحنه حاضر شده و از نظام و مردم به شایستگی حمایت کردند.

وی تلاش گروه‌های جهادی در تولید و توزیع ماسک، مواد ضد عفونی و سایر اقلام مردم را در قالب کمک‌های مؤمنانه یادآور شد و تصریح کرد: ۱۰ میلیون دلار ماسک به خارج از کشور صادر کردیم و هم اکنون نیز ظرفیت تولید و عرضه محصولات بهداشتی متنوع مرتبط با کرونا را داریم.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان به حذف ارز ترجیحی به عنوان حرکت انقلابی دولت مردمی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور برای ریشه‌کنی فساد در این حوزه آبروی خود را در طبق اخلاص گذاشته و سعی دارد تا شجاعانه در مراحل مختلف اجرای این طرح را با همکاری اصناف و بازاریان انجام دهد تا مردم به تدریج آثار ملموس آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

حسن‌پور افزود: هر چند در شرایط کنونی برخی مشکلات و نارسایی‌ها را به دنبال اجرای این طرح شاهد هستیم اما این حرکت شجاعانه دولت ستودنی است و قطعاً زمینه‌ساز رفع مشکلات و آسیب‌های حوزه اقتصادی خواهد بود.

وی بازاریان و اصناف را سنگرداران اصلی این حرکت و فعالان خط مقدم در حفظ آرامش بازار توصیف کرد و ادامه داد: هر چند بازاریان از پرداخت مالیات ناعادلانه ناراضی هستند اما با رایزنی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا دغدغه اصناف را در این حوزه برطرف کرده و به نوعی به ثبات اقتصادی و درآمدی آنها کمک کنیم.

حسن‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به هیچ وجه دریافت مالیات غیرمتعارف را درست نمی‌دانیم و این خود عاملی برای خروج سرمایه‌ها از کشور است و از دولت خواستیم به صورت کارشناسی پرداخت مالیات را برای گروه‌های مختلف اصناف و بازاریان در نظر بگیرد.

وی اضافه کرد: نباید به خاطر اجحاف مالیاتی، واحدهای صنفی کوچک در محلات و کوچه‌های شهر ما تعطیل شوند بلکه بهتر است رونق تولید، توزیع و عرضه را در بازار شاهد باشیم.

حسن‌پور ضرورت تأمین نیازمندی کشورهای مختلف به ویژه کشور روسیه را یادآور شد و بیان کرد: واحدهای صنفی تولید پوشاک ما که ۹۷ درصد آنها کوچک و متوسط هستند، به راحتی می‌توانند بخش عظیمی از نیاز بازار روسیه را تأمین کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دولت با اصلاح قانون درج قیمت کالا در روی آنها سعی دارد تا قیمت مصرف‌کننده را نیز درج کند تا مشکل به وجود آمده در بازار و دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برطرف شود.

حسن‌پور حل مشکل نان را نیازمند تدبیر مناسب مسئولان و تقویت نظارت‌ها برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم با اجرای طرح نظارت هوشمند در این زمینه از مبدأ تا مقصد تولید کالاها و سایر محصولات مورد رصد و پایش قرار گیرد.

در این همایش رئیس اتاق اصناف اردبیل نیز به فعالیت ۱۱۷ اتحادیه و ۲۵ هزار واحد صنفی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: خواسته اصلی ما اجرای تبصره هفت ماده ۷۲ قانون است تا بخشی از جرایم تعزیراتی و اصناف اختصاص پیدا کند.

مسعود ناصری راد به حل نشدن تبصره یک ماده ۲۲ در ارتباط با کنار گذاشتن پیشکسوتان در عرصه انتخابات اتحادیه‌ها اشاره کرد و افزود: امیدواریم بودیم این قانون اصلاح شود اما تاکنون مجلس و دولت در این زمینه اقدامی نکرده و امیدواریم تصمیم‌گیری‌های نهایی در این حوزه اعلام شود.

رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان استان اردبیل نیز با بیان اینکه محافظه‌کاری بزرگترین آفت و آسیب را به عرصه مدیریتی وارد کرده است خاطرنشان کرد: اصناف در ایام کرونا بیشترین همکاری را با دولت داشتند اما کمترین همراهی و پشتیبانی را شاهد بودند.

سعید ایرانی جم اضافه کرد: مسئولان به جای برخورد با اصلی‌ترین مبادی قاچاق با صنوف خرد در این زمینه برخورد می‌کنند در حالی که وفور کالا به ارزانی منجر می‌شود و شایسته است مطالبات مردم در زمینه حذف حقوق‌های نجومی و سایر تخلفات و ناهنجاری‌ها در کشور تحقق پیدا کند.

وی بیان کرد: مردم سال‌هاست که دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی را دارند و بهتر است در کنار حل مشکلات کمبود آب، آلودگی هوا و راه آهن اردبیل – میانه که انتظار به حق مردم است بعد از سال‌ها جامه عمل بپوشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top