تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/05/02 - 14:42
کد خبر: 439088

یامین‌پور: ایران دارای بهترین مجموعه‌های مردم‌نهاد در جهان

یامین‌پور: ایران دارای بهترین مجموعه‌های مردم‌نهاد در جهان

یامین پور بهترین مجموعه‌های مردم‌نهاد را متعلق به کشورمان دانست و گفت: نمونه‌های آن بسیج و گروه‌های جهادی هستند که پاکیزه‌تر و موفق‌تر از آنها در جهان وجود ندارد. همچنین دولت هوشمندانه دنبال استفاده از این ظرفیت‌ها است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران با حضور وحید یامین‌پور معاون امور جوانان وزارت وزرش، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و حسن منصوری استاندار تهران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

این نمایشگاه از امروز یکشنبه ۲ مرداد‌ماه با حضور مؤسسات و نهاد‌های مردمی و جهادی فعال در عرصه مشاغل نوین کار خود را آغاز کرده و تا سه‌شنبه ۴ مردادماه ادامه دارد.

گام اول انقلاب آرزویی بود که محقق شد

در این برنامه یامین‌پور طی سخنانی با اشاره به گام اول انقلاب گفت: گام اول انقلاب آرزویی بود که محقق شد و امروز با همت دولت و ریاست محترم جمهور تحقق آرمان‌ها و نظام اسلامی را دنبال می‌کنیم، دولت نگاهش حضور مردم در میدان و تحقق اهداف به دست مردم است. این نگاه، نگاه خوبی است و نشانه سستی و ضعف دولت نیست و به معنای دولتی کردن مجموعه‌های مردم نهاد هم نیست.

مردم بهترین بازوی حاکمیت برای رصد و کشف مسائل و مشکلات کشور هستند

وی ادامه داد: مردم بهترین بازوی ساختار حاکمیت برای رصد و کشف مسائل واقعی کشور هستند و بهترین راه حل را آنها ارائه می‌کنند، پیشرفت‌های بزرگ در دهه‌های اخیر به خاطر حضور مردم و در میدان بودن مجموعه‌های مردمی است.

بهترین مجموعه‌های مردم‌نهاد در جهان متعلق به کشورمان است

یامین پور بهترین مجموعه‌های مردم‌نهاد را متعلق به کشورمان دانست و گفت: نمونه‌های آن بسیج و گروه‌های جهادی هستند که پاکیزه‌تر و موفق‌تر از آنها در جهان وجود ندارد. همچنین دولت هوشمندانه دنبال استفاده از این ظرفیت‌ها است.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱ خرداد ۱۳۹۸ فرمودند: از دولت به تنهایی کاری بر نمی‌آید و باید از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده شود، همچنین ایشان در جایی دیگر فرمودند که باید از مشارکت مردم در اقدامات و همچنین نظارت بر دولت و فسادستیزی استفاده کنیم.

چهار هزار گروه مردمی در کشور فعال هستتند

یامین‌پور با اشاره به فعالیت چهار هزار گروه مردم‌نهاد در کشور گفت: این گروه‌ها در عرصه‌های مهارت‌آموزی، کار‌آفرینی، گردشگری، آموزشی، مشاوره، فرهنگی، جهادی و اجتماعی فعال هستند که در این نمایشگاه 30 مجموعه مردمی حضور دارند و می‌شود گفت از هر صد مجموعه یکی در نمایشگاه حاضر است.

وی در پایان با دعوت دولت‌مردان برای حضور در نمایشگاه گفت: پیشنهاد می‌کنم دولت‌مردان از جوانان نخبه استفاده کنند که این ظرفیت برای رسیدن به بهترین اهداف مناسب‌ترین افراد هستند.

دبیر اجرایی نمایشگاه: بیش از ۸۰۰ مجموعه مردمی در این رویداد حضور دارند

در ادامه علی منصوری دبیر اجرایی نمایشگاه رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران با بیان اینکه ایده اولیه این رویداد از آنجایی شکل گرفت که وقتی به سراغ مدیران موفق رفتیم، این درخواست را داشتند که ظرفیت‌های آنها به مدیران کشور معرفی شود، گفت: بنا شد با توجه به استقبال معاون اول رییس جمهور این ظرفیت‌ها به میدان بیاید که در این راستا بیش از ۸۰۰ مجموعه مردمی در ظرفیت‌های مختلف در این رویداد حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط بین مدیران دولتی و شرکت‌ها در این رویداد شکل می‌گیرد، افزود: ایده‌ها و فکر‌های بسیاری وجود دارد و اگر به دنبال اصلاح فرایند‌ها و ساختار‌ها هستیم این رویداد دارای این ظرفیت است.

منصوری در پایان با بیان این که اگر همراهی با این رویداد ایجاد شود این ظرفیت‌ها به کمک دولت می‌آید خاطر نشان کرد: برای اولین‌بار جمع کردن این مجموعه بسیار سخت بود و از بین ۱۴۰۰ شرکت و مجموعه ۸۰۰ شرکت برای حضور در این رویداد دعوت شدند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top