تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/05/02 - 18:37
کد خبر: 439118

افراد سالانه بهتر است به چه پزشکانی مراجعه کنند؟ رزرو از درمانکده

افراد سالانه بهتر است به چه پزشکانی مراجعه کنند؟ رزرو از درمانکده

مراجعه به پزشک به ۲ دلیل انجام می‌شود؛ یا اینکه یک بیماری به وجود آمده و افراد برای درمان بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند و یا به صورت دوره‌ای و تنها برای کسب اطمینان از سلامتی خود است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، زیباترین دعا‌ها و آرزو‌های همه ما برای عزیزانمان آرزوی سلامتی و تندرستی است و ‌امیدوارم که هیچ وقت به پزشک احتیاج پیدا نکنند. این آرزو‌ها و دعا‌ها بسیار زیبا هستند اما اگر بخش فانتزی آن را کنار بگذاریم، تقریباً هیچ انسانی در جهان نیست که در طول زندگی‌اش به پزشکان متخصص نیازمند نشده باشد.

مراجعه به پزشک به ۲ دلیل انجام می‌شود؛ یا اینکه یک بیماری به وجود آمده و افراد برای درمان بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند و یا به صورت دوره‌ای و تنها برای کسب اطمینان از سلامتی خود است.

در هر صورت هر انسانی فارغ از مشکلات و بیماری‌ها، می‌بایست برای چکاپ سلامتی خود به پزشکان متخصص مختلفی مراجعه کند و بسته به نظر آن‌ها، یکسری فعالیت‌ها را انجام دهد و ما در این نوشته قصد داریم برای شما عزیزان شرح دهیم که هر فرد در طول سال به چه پزشکانی باید مراجعه کند؟ پس تا انتها با ما همراه باشید.

مشکلات شایع در جوامع انسانی

قصد ما به هیچ عنوان بررسی نیاز به خدمات پزشکی خاص ناست و قصد داریم در رابطه با نیاز‌های عمومی و خدمات پزشکی و پزشکان متخصص که تقریباً برای تمام افراد یکسان است، صحبت کنیم.

در جوامع انسانی بیماری‌ها و مشکلات مختلفی وجود دارند که سلامتی انسان را تهدید می‌کنند. البته که این موضوع، موضوع تازه‌ای نیست و می‌توان گفت از ابتدای پیدایش انسان، بیماری‌ها و مشکلات برای سلامتی وجود داشته‌اند.

با توجه به شهر نشینی و بالا رفتن میزان آلودگی در بین جوامع انسانی، هم‌چنین مشکلاتی از قبیل سبک زندگی غلط و یا استرس و اضطراب و بسیاری موارد دیگر این چنینی که قطعاً هم از آن‌ها اطلاع دارید و هم کمابیش به آن دچار هستید، مزید بر علت شده و بیماری‌ها بیشتر، متفاوت‌تر و قدرتمند‌تر شده‌اند.

عوامل زیادی هستند که سلامتی افراد را تهدید می‌کنند و این موارد می‌توانند جنبه عمومی و یا خاص داشته باشند اما به صورت کلی می‌توان موارد زیر را به عنوان شایع‌ترین تخریب‌گران سلامتی در جوامع انسانی نام برد:

  • آلودگی هوا
  • مصرف دخانیات
  • استرس و اضطراب
  • سبک زندگی غلط
  • فشارهای روانی مختلف
  • کم تحرکی و عدم ورزش
  • مواد و فرآورده‌های غذایی غیر ارگانیک

این موارد تنها بخشی از مشکلات شایع برای سلامتی انسان‌ها هستند و در میان آن‌ها موارد خاص مانند اپیدمی‌ها، بیماری‌های خاص، بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و سایر موارد این چنینی را در نظر نگرفته‌ایم.

موارد ذکر شده دقیقاً به مانند قاتلان خاموش و آب زیرکاه در طی سالیان طولانی با ما زندگی می‌کنند و علائم خود را نشان نمی‌دهند تا زمانی که بتوانند به صورت کامل به سلامتی انسان غلبه کرده و مشکلات حاد و جدی را برای ما پیش بیاورند. به عنوان مثال اگر که از مشکلات تنفسی خاص رنج نمی‌برید، در سنین جوانی و میانسالی عوارض آلودگی هوا را درک نخواهید کرد چرا که خود را نشان نمی‌دهند اما این به آن معنا نیست که آلودگی هوا بر بدن شما تأثیری ندارد.

چه بسا اگر که در کوتاه مدت تأثیرات شدیدی از خود نشان می‌داد بهتر بود و با توجه به حاد بودن، تا به امروز انسان توانسته بود راه حلی برای آن پیدا کند. اما متاسفانه این خصلت انسان است که تا زمانی که یک بیماری یا مشکل به کشندگی در کوتاه مدت نرسد، به دنبال درمان و یا راه حل آن نخواهد بود.

افراد سالانه بهتر است به چه پزشکانی مراجعه کنند؟ رزرو از درمانکده

پزشکان متخصص مورد نیاز در طی سال

مواردی که به عنوان تهدید برای سلامتی انسان گفته شدند تاثیراتی را بر قسمت‌های مختلف بدن خواهند گذاشت و بهتر است پیش از آنکه در رابطه با پزشکان متخصصی که باید در طی سال به خاطر این مشکلات با آن‌ها مراجعه کرد صحبت کنیم، در رابطه با مشکلاتی که این موارد برای سلامتی به وجود می‌آورند نیز صحبت شود.

پزشکان متخصص مورد نیاز در طی سال

مواردی که به عنوان تهدید برای سلامتی انسان گفته شدند تاثیراتی را بر قسمت‌های مختلف بدن خواهند گذاشت و بهتر است پیش از آنکه در رابطه با پزشکان متخصصی که باید در طی سال به خاطر این مشکلات به آن‌ها مراجعه کرد صحبت کنیم، در رابطه با مشکلاتی که این موارد برای سلامتی به وجود می‌آورند نیز صحبت شود.

استرس و اضطراب

در بین تمام موارد شاید بتوان شدیدترین و رایج‌ترین را استرس و اضطراب دانست که بر اساس آمار‌های رسمی نه تنها در ایران و کلان‌شهر‌های ایران، بلکه در سراسر جهان خوراک روزانه شهرنشینان است.

استرس و اضطراب می‌تواند در طی مدت‌زمانی بسیار کوتاه، چهره زیبا و جوان شما را خراب کرده و پوست شفاف‌تان را تبدیل به پوستی چروکیده و پیر بنماید! با وجود اینکه عوارض و علائم ناشی از آلودگی هوا در طی مدت‌زمان بسیار طولانی خود را نشان خواهند داد اما استرس و اضطراب در مدت‌زمان بسیار کوتاه عوارض خود را نشان داده و به سراغ شما می‌آید.

استرس و اضطراب و هم‌چنین فشار‌های روانی می‌توانند تقریباً بر تمام بخش‌های بدن تأثیرات منفی بگذارند و هم‌چنین یکی از عاملین اصلی و مهم انواع سرطان‌ها نیز به شمار ‌می‌روند. اما مهم‌ترین مشکلی که از طرف استرس و اضطراب شما را تهدید می‌کند همان‌طور که گفته شد مشکلات پوستی و خراب شدن پوست شما است.

به همین جهت توصیه می‌شود تمام تلاش خود را برای کم کردن فشار‌های روانی خود به کار بسته و در کنار این مورد حتماً به صورت دوره‌ای در بازه‌های زمانی مختلف تحت نظر متخصص پوست و مو قرار بگیرید تا مشکلات پیش از شدید شدن، درمان و کنترل شوند.

آلودگی هوا

موضوع دیگری که به شدت رایج بوده و تقریباً تمام انسان‌ها از آن رنج می‌برند، آلودگی هوا است که به دلیل عوامل متعددی به وجود می‌آید. آلودگی هوا تأثیرات بسیار مخرب و بدی را بر قسمت‌های مختلف بدن از جمله ریه‌ها دارد و می‌توان گفت که آسیب پذیر‌ترین عضو در مقابل این مشکل، ریه‌ها هستند که بدیهی است چرا که اولین مقصد این آلودگی‌ها ریه است.

این مشکل زمانی حاد‌تر و بدتر می‌شود که افراد به دلایل مختلف رو به مصرف دخانیات می‌آورند و این موضوع می‌تواند میزان تخریب ریه را چند برابر کند.

البته که در این نوشته قصد نداریم در رابطه با راهکار‌های کم کردن تاثیرات آلودگی هوا بر سلامتی صحبت کنیم اما به صورت کلی مهم‌ترین توصیه‌ها، در درجه اول دوری از مصرف هرگونه دخانیات و سپس مراجعه دوره‌ای و مرتب به پزشک متخصص است.

افراد سالانه بهتر است به چه پزشکانی مراجعه کنند؟ رزرو از درمانکده

کلام آخر

البته که هیچ چیز نمی‌تواند جای تشخیص و تجویز پزشک را پر کند ولی به صورت کلی توصیه‌هایی وجود دارند که می‌توانند در کنار مراجعه دوره‌ای به پزشک برای حفظ سلامتی مخصوصاً در شهر‌های آلوده بسیار کاربردی باشد که از جمله این موارد می‌توان اشاره کرد به:

  • دوری از دخانیات
  • اصلاح سبک زندگی
  • ورزش و تحرک مرتب
  • مقابله با فشارهای روانی
  • استفاده از تصفیه کنندگان هوا در منزل
  • محافظت از ریه با ماسک در آلودگی هوا

در صورتی که به دنبال بهترین پزشکان متخصص در تهران می‌گردید، سرویس نوبت دهی آنلاین درمانکده می‌تواند در کمتر از ده دقیقه، بهترین پزشکان متخصص را از متخصص ریه در تهران گرفته تا متخصص پوست و سایر موارد، پیدا کرده و به صورت آنلاین فرآیند نوبت‌گیری را برای شما عزیزان انجام دهد.

با وجود درمانکده دیگر بهانه‌هایی همچون سخت بودن دسترسی به پزشک متخصص و یا عدم دسترسی به پزشک متخصص خوب در نزدیکی محل کار و سکونت وارد نیست و شما عزیزان می‌بایست که تردید را کنار گذاشته و هر چه زودتر برای بالا بردن میزان سلامتی خود اقدامی کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top