تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/05 - 01:26
کد خبر: 439380

انتشار به مناسبت نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت؛

اقدام به ابطال غیرقانونی انتخابات تا ادعای دخالت جریان ها در نشست سالیانه

اقدام به ابطال غیرقانونی انتخابات تا ادعای دخالت جریان ها در نشست سالیانه

خبرها حاکی از آن بود که این جریان قصد دارد طی روزهای آتی اقدام به برگزاری یک نشست با عنوان شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت نماید، اما به دو دلیل عدم کسب مجوزهای قانونی و همچنین عدم وجود خارجی بخشی از انجمن های اسلامی مورد ادعا در این بیانیه ها، تاکنون زمینه برگزاری چنین جلسه ای فراهم نشده است.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی این روزها شاهد برگزاری سی و نهمین نشست دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه الزهرا تهران هستیم. از این رو به این مناسبت به بررسی حوادث و حاشیه های  نشست سال 92 دفتر تحکیم وحدت که پر حاشیه بود می پردازیم.

عصر روز جمعه ۲۶ مهرماه 92 در حالی انتخابات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت علی رغم برخی حاشیه ها و اختلافات در این تشکل دانشجویی برگزار شد که  روز پنجشنبه ۲۵ مهرماه نامه ای که ادعا شده بود به امضاء ۱۴ دفتر انجمن اسلامی رسیده، خطاب به رئیس جمهور منتشر گردید و طی آن خواهان ممانعت از برگزاری این انتخابات شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: "از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم به عنوان رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن جلوگیری از برگزاری یک انتخابات غیرقانونی دستور فرمایند در اسرع وقت با تشکیل جلسه رسمی هینت نظارت مرکزی مشترک بین وزارت علوم و وزارت بهداشت، به تخلفات رخ داده رسیدگی شود. همچنین از نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خواستاریم که به جایگاه فراجناحی و قانونمداری خود بازگشته و مشی مقام معظم رهبری در برخورد با دیدگاه های متفاوت درون نظام و فصل الخطاب بودن قانون را سرلوحه کار خویش قرار دهد"

مذاکره با آمریکا و غرب را تنها بر پایه حقوق ملت ایران می پذیریم

بالاخره انتخابات برگزار شد و در این انتخابات «علی بیانی» (دانشگاه بین المللی امام خمینی «ره» قزوین)، «مصطفی صادقی فر» (دانشگاه فردوسی مشهد)، «محمدحسین غیبی» (دانشگاه علامه طباطبایی)، «محمدصادق اسحاقی» (دانشگاه صنعتی امیرکبیر)، ایرج صفی پور (دانشگاه علامه طباطبایی)،

مصطفی کمالی زاده» (دانشگاه پیام نور مشهد) و «لیلی پروین» (دانشگاه الزهرا(س) به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و «محمدرضا روشنایی» (دانشگاه صنعتی امیر کبیر)، «علیرضا اشرفی» (دانشگاه علامه طباطبایی) و «فاطمه خلیلی» (دانشگاه الزهرا(س) به عنوان اعضای علی البدل این تشکل دانشجویی انتخاب شدند.

این نشست با انتشار بیانیه ای از سوی انجمن های اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت به کار خود پایان داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "ما، انجمن های اسلامی دانشجویان، مذاکره با آمریکا و غرب را تنها بر پایه اصول انقلاب اسلامی و منافع و حقوق ملت ایران می پذیریم و اگر در این مذاکرات برای نیل به اهداف بر سر حقوق این ملت شریف کوتاهی هایی صورت گیرد این مذاکرات را | از اساس نامشروع می دانیم".

نامه ای برای ابطال انتخابات

براساس بررسی های صورت گرفته از بین ۱۴ تشکل امضاء کننده این بیانیه، تنها سه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی لرستان و علوم پزشکی شیراز عضو دفتر تحکیم وحدت بودند و ۱۱ انجمن اسلامی دیگر که ادعا گردیده این بیانیه را امضاء کرده اند نه تنها عضو دفتر تحکیم وحدت نمی باشند بلکه تعداد قابل توجهی از آنها اصالتا در دانشگاه مورد ادعا با وجود خارجی ندارند و با به دلیل عدم برگزاری به موقع انتخابات در تعلیق به سر می برند و مشخص نیست با چه استدلالی سخن از اجرای قانون می زدند.

براساس بررسی های صورت گرفته شده در حالی که برخی از انجمن های اسلامی معترض با گفتگوهای صورت گرفته شده قصد حضور در انتخابات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را داشتند، اما برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که تعدادی از این دانشجویان در دیداری با «سیدهادی خامنه ای» از حضور در نشست منع می گردند.

اما داستان به همینجا ختم نشد و در ادامه حاشیه سازی های تعدادی از انجمن های اسلامی در دفتر تحکیم وحدت عصر دوشنبه ۲۹ مهرماه بیانیه ای که ادعا شده به امضاء ۱۴ انجمن اسلامی رسیده خطاب به حجت  الاسلام محمدیان، مسئول وقت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر «وفینی» وزیر وقت علوم و دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر وقت بهداشت منتشر گردید و طی آن خواستار ابطال انتخابات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت شدند

در بخشی از این بیانیه آمده است: "خواسته اکثریت انجمن های اسلامی آن است که انتخابات جعلی را که به واسطه دخالت های معاون وزیر علوم برگزار شده، در دستور کار قرار داده و ابطال نمایند.

ورود روزنامه شرق به حاشیه ها

خبرها حاکی از آن بود که این جریان قصد دارد طی روزهای آتی اقدام به برگزاری یک نشست با عنوان شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت نماید، اما به دو دلیل عدم کسب مجوزهای قانونی و همچنین عدم وجود خارجی بخشی از انجمن های اسلامی مورد ادعا در این بیانیه ها، تاکنون زمینه برگزاری چنین جلسه ای فراهم نشده است.

در ادامه روزنامه شرق نیز به ماجرا ورود کرد و در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ مهرماه با انتشار بیانیه و گزارشی مدعی غیرقانونی بودن انتخابات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت شده است.

بیانیه ای در جواب اقدام روزنامه شرق

دفتر تحکیم وحدت نیز در واکنش به خبر منتشر شده در روزنامه شرق مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات دفتر تحکیم وحدت بیانیه ای را منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "برخی افراد افراطی که امروز دم از قانون و قانون مداری می زنند خود هیچ پایبندی به قانون ندارند چرا که در اساسنامه دفتر تحکیم وحدت مرجع رسیدگی به تخلفات تشکیلاتی کمیسیون تشکیلات است که تا امروز هیچ گونه اعتراضی نسبت به روند مصوبات، وقایع و رخدادهای دفتر تحکیم وحدت و عضویت انجمن های اسلامی به این کمیسیون واصل نگردیده است".

سیاسی، حزبی و دولتی در راستای نیل به اهداف انقلابی خود گام برداشته است. اما نکته جالب آنکه افراد محدود مذکور که اتحادیه را به وابستگی حزبی و دولتی محکوم می کنند امروز خود دست به دامان رجال و جریانات سیاسی شده اند؛ در صورتیکه با توجه به شعارها و مشی رییس جمهور محترم و هیئت دولت که اعتدال و قانونمداری است این جنجال های سیاسی نتیجه ای جز بدنامی برای این افراد در پی ندارد.

این نشست بالاخره با تمام حواشی به پایان رسید و جریانی که قصد ابطال انتخابات را داشت به نتیجه ای نرسید.

گزارش از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top