تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/05/10 - 14:06
کد خبر: 439899

گفتگوی اختصاصی با فعال دانشجویی وزارت بهداشت؛

تحصیل رتبه‌های ضعیف کنکور در بهترین دانشگاه‌ها/ مصوبه‌ای که بستر را برای آقازاده‌ها فراهم می کند

تحصیل رتبه‌های ضعیف کنکور در بهترین دانشگاه‌ها/ مصوبه‌ای که بستر را برای آقازاده‌ها فراهم می کند

دبیرصنفی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید بهشتی گفت: مصوبه ای که بستر را برای عده ای خاص و شاید آقازاده ای فراهم می کند برای اینکه به جریان دانشجویی ثابت کند ، علم هم فدای ثروت میشود.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دارای تابعیت ایرانی دانشگاه‌ های خارج از کشور که در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل می نمایند، ممکن است به دلایل مختلف از جمله عدم توانایی پرداخت هزینه دانشگاه با توجه به افزایش نرخ ارز، تمایل به بازگشت به ایران به دلایل شخصی و خانوادگی و ... تصمیم بر ادامه تحصیلات خود در دانشگاه های داخلی داشته باشند.

این طرح در سال های گذشته باعث شده کسانی که نمی توانند از مانعی به نام کنکور در کشورمان عبور کنند اما وضعیتی مالی خوبی دارند در کشورهای دیگر پذیرش گرفته و بعد از سپری چند واحد در آن دانشگاه با استفاده از این طرح باری دیگر وارد دانشگاه های علوم پزشکی کشور شده و به تحصیل عادی بپردازند.

از این رو در ادامه گفتگوی اختصاصی با مهران علامی، دبیرصنفی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این خصوص می خوانید:

مهران علامی در این رابطه گفت: خبرهایی از تایید ورود دانشجویان خارج به داخل به گوش میرسد و حکایت از افرادی دارد که با رتبه‌های ضعیف خود در کنکور سراسری به واسطه‌ی داشتن پول بیشتر، توانسته‌اند در بهترین دانشگاه‌ها و بهترین رشته‌ها تحصیل کنند و به وضوح، حق و حقوق کسانی را که برای نشستن بر روی این صندلی‌ها زحمت کشیده‌اند، پایمال کنند. افرادی که به علت عدم قبولی در آزمون سراسری داخل کشور، در دانشگاه‌های معمولی خارج از کشور تحصیل می‌کنند و پس از گذراندن چند واحد درسی و در ادامه، پرداخت پول‌های کلان، به دانشگاه‌های داخلی راه می‌یابند.

علامی با اشاره به اینکه این مصوبه در چند سال اخیر نیز مطرح شده، افزود: این مصوبه در گذشته مخالفت صریح و شفاف جریان ها و فعالین دانشجویی را در پی داشت و اکنون بار دیگر  به عنوان مصداقی از بی عدالتی آموزشی اعتراض دانشجویان را در پی داشته است.

دبیرصنفی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید بهشتی گفت: مصوبه ای که بستر را برای عده ای خاص و شاید آقازاده ای فراهم می کند برای اینکه به جریان دانشجویی ثابت کند، علم هم فدای ثروت می شود.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه این موضوع مصداق کامل ریختن نمک بر زخم دانش اموزان مناطق محروم است، افزود: نمک بر زخم کسانی است که پس از سال ها تلاش درس میخوانند تا با عدالت آموزشی به آنچه میخواهند برسد اما گویا قدرت پول پدران اقازاده ها، از تلاش های این دانش آموزان بیشتر است. کنکور را دور زدند و قرار است سلامت و جان مردم و زحمت دانش اموزان را به سخره بگیرند.

علامی بیان داشت: حقیقتا جای سوال است زمان فارغ التحصیلی کدام اقازاده یا فرزند مسئولی فرا رسیده است که چنین قانونی  تصویب میشود .احتمالا از آقازاده های رده بالا هستند. مشخص نیست با تصویب چنین قانونی چه بر سر نظام سلامت کشور خواهد آمد.

مهران علامی افزود: گفته می شود قرار است آزمونی درسطح کنکور گرفته شود، اگر اهل آزمون بودند در کنکور شرکت می کردند،  به نظر میرسد صحبت از چنین آزمونی صرفا برای بستن دهان موافقان عدالت آموزشی است و یک امر سوریست.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید بهشتی گفت: یکی از انتظارات اصلی بدنه دانشجویی وزارت بهداشت اهمیت بر سلامت جامعه است. تصویب قوانینی به این شکل با شعار های انتخاباتی دولت مردمی در تضاد و  در این میان واژه عدالت اموزشی در هاله ای از ابهام است.

مهران علامی، دبیرصنفی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید بهشتی گفت: اکنون دولت با یک چالش جدی در زمینه ی سلامت مواجه است. انتظار ما از دولت این است که اجازه ندهد با چنین تصمیماتی دانش اموزان این مرز وبوم به این باور برسند که هدف از برگزاری کنکور فقط و فقط ابطال فرصت های طلایی عمرشان است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top