تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/05/17 - 19:03
کد خبر: 440525

تولید «جاذبه» محرمی به زودی در شبکه افق

تولید «جاذبه» محرمی به زودی در شبکه افق

این تهیه کننده در ادامه اولویت‌ها در قصه‌پردازی و روایت قصه‌های مهمانان را اینگونه برشمرد و گفت: تغییر سبک زندگی در روح و جان مهمانان، الفت و معرفت و شناختی که افراد نسبت به اهل بیت پیدا کردند و روایت‌های عینی از زندگی روزمره مهمانان مولفه‌های اصلی ما در قصه‌پردازی در این برنامه هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حمیدرضا صابونی تهیه‌کننده «جاذبه»، ویژه‌برنامه شبکه افق در ماه محرم و صفر درخصوص ویژگی‌های فصل سوم این برنامه در فرم و محتوا گفت: «جاذبه» به‌عنوان یک ویژه‌برنامه برای ماه محرم و صفر، در ابتدا قصد دارد قصه آدم‌هایی را که به هر طریقی زلف‌شان با اهل بیت (ع) گره خورده است، برای مردم بازگو و این فضا را به جامعه فعلی ما بازشناسایی کند.

وی ادامه داد: این برنامه تلاش می‌کند در فرم خود ساده‌ترین حالت را نشان بدهد و از پیچیدگی‌های فرمی و حتی دکور فاصله بگیرد تا ذهن مخاطب بیشتر بر محتوا متمرکز شود. در فصل جدید هم مبتنی بر فصول قبلی تلاش شده فرم و محتوا هر دو کنار هم یک مضمون را ارائه بدهند. فرم فصل جدید مبتنی بر روایت یک نویسنده از قصه مخاطبان و مهمانان است.

وی افزود: درخصوص محتوا، در فصل جدید اصرار داریم از طریق قصه‌های مردمی که کنار ما هستند و در این اجتماع زیست می‌کنند، میزبان مهمانان این برنامه باشیم. ما به این دلیل اصرار داریم که از مردم کوچه و بازار استفاده کنیم که فاصله این محتوا و نگاه حسینی را یک فاصله کهکشانی و دور از دسترس مبدل نکنیم؛ همچنین به مردم این پیام را بدهیم که اهل بیت (ع) در تک‌تک لحظات حضور کنار ما دارند و ما هر لحظه می‌توانیم از کمک‌های این عزیزان بهره ببریم.

صابونی با بیان ویژگی‌های مهمانان «جاذبه» اظهار کرد: مهمانان این برنامه از مردمان کشورمان، در زمینه‌های مختلف شغلی و تحصیلی، با نگاه‌های مختلف هستند. ما تصمیم گرفتیم در این فصل «جاذبه» بخشی از حقیقت یک جامعه را ارائه کنیم و فکر می‌کنم با مهمانانی که این حجم از تنوع را دارند می‌توانیم بخشی از جامعه چندگانه و رنگ‌های مختلف آن را نشان دهیم. ما با گلچین نکردن و سلبریتی زدگی که آفت این روزهای صداوسیما است، سعی می‌کنیم با نگاهی برابر، قلب مخاطبان را لمس کنیم. احساس مخاطبان نسبت به اهل بیت (ع) خاصه به امام حسین (ع) و امام رضا (ع) برای ما در این برنامه مهم است. تلاش ما در انتخاب مهمانان در جهت ایجاد علاقه بیشتر به اهل بیت (ع) از طریق محبت و الفت آنان نسبت به افراد است.

تهیه‌کننده برنامه «جاذبه» درخصوص انتخاب حامد عسکری به‌عنوان مجری برنامه بیان کرد: هر برنامه‌ای در سیر رشد خود لازم است تغییراتی را در حوزه‌های مختلف داشته باشد. یکی از ویژگی‌های برنامه‌های گفت‌وگو محور، اجراهای آن است. بعد از چند دوره از حضور دوستان خوبی که این برنامه را اجرا کردند امسال با هدف تقویت روایت‌گری در حوزه خاطره‌گویی مهمانان ما از حامد عسکری استفاده کردیم؛ چراکه هم در حوزه رسانه، هم نویسندگی و هم در حوزه شعر دست به قلم است. به همین دلیل به صورت چند وجهی می‌تواند مباحثی که ما می‌خواهیم از طریق مهمانان به مخاطب منتقل کنیم را ارائه دهد.

وی اضافه کرد: به‌ویژه، حامد عسکری می‌تواند این وجه تمایزی که نیاز است ما در حوزه روایت‌گری مد نظر قرار دهیم را مدیریت کند و گفت‌وگوی مهمانان را به سمتی جذاب بکشاند. از ویژگی‌های دیگر حامد عسکری عِرق جدی و باور قلبی او به اهل بیت و امام حسین (ع) هست. ما معتقدیم در این گفت‌وگوها آن‌چه که از دل بر آید، بر دل هم خواهد نشست، اتفاق خواهد افتاد. مخاطب همیشه صداقت بیان، نگاه و رفتار عوامل را به خوبی درک می‌کند و ویژگی که آقای عسکری در این زمینه دارد به خوبی می‌تواند منتقل کننده حس دقیق و حقیقی از برنامه به مخاطب باشد. دلدادگی ایشان به اهل بیت (ع) می‌تواند کمک کند تا داستان‌های ما رنگ و بوی واقعی محرمی به خود بگیرد.

این تهیه کننده در ادامه اولویت‌ها در قصه‌پردازی و روایت قصه‌های مهمانان را اینگونه برشمرد و گفت: تغییر سبک زندگی در روح و جان مهمانان، الفت و معرفت و شناختی که افراد نسبت به اهل بیت پیدا کردند و روایت‌های عینی از زندگی روزمره مهمانان مولفه‌های اصلی ما در قصه‌پردازی در این برنامه هستند.

وی در پایان عنوان کرد: ما تلاش کردیم از روایت‌های انتزاعی دور از ذهن صرفاً نظری، در قامت یک کارشناس یا شاعر دور شویم و به محسوسات و واقعیات زندگی بپردازیم. ما معتقدیم که اهل بیت (ع) و خداوند در همه زندگی ما حضور دارند و کافی است ما با دید بازتر به اطراف‌مان نگاه کنیم. جمله (خدا از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است) شعار بچه‌های پشت صحنه ماست و ما می‌خواهیم بگوییم که با حضور خداوند و ائمه در زندگی ما، همه لحظات معجزه هستند.

برنامه «جاذبه» با اجرای حامد عسکری کاری از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت است که در ایام محرم تولید و پخش خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top