تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/19 - 10:19
کد خبر: 440677

جدیدترین اخبار و تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب

جدیدترین اخبار و تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب

تصویر ستاره ایرلند که به گفته کارشناسان، دورترین ستاره حال حاضر در جهان است، برای اولین بار در قاب تصویر جیمز وب ثبت شد. البته لازم به ذکر است که در گذشته تلسکوپ هابل هم توانسته بود تصویر این ستاره را ثبت کند، اما کیفیت تصویر به دست آمده بسیار پایین بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اخبار تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب چندروزیست به شدت دست به دست شده و تمام فضای مجازی را پر کرده است. این تلسکوپ فضایی یک سال قبل در 4 دی یا همان 25 دسامبر توسط ماهواره آریان 5 به فضا پرتاب شد. ماموریت این تلسکوپ بررسی روند ایجاد منظومه‌های ستاره‌ای، راز انفجار بزرگ، تکامل منظومه شمسی و... بود. اما جدیدترین اخبار جیمزوب خبر از ثبت تصویری می‌دهد که به نظر می‌رسد مربوط به دورترین ستاره کشف شده در کهکشان است. در ادامه راجع به جدیدترین تصاویر جیمز وب سخن گفته و منبع معتبری برای رصد اخبار علمی مربوط به جیمزوب را معرفی می‌کنیم.

جیمز وب تصویر دورترین ستاره جهان را برای اولین بار ثبت کرد

تصویر ستاره ایرلند که به گفته کارشناسان، دورترین ستاره حال حاضر در جهان است، برای اولین بار در قاب تصویر جیمز وب ثبت شد. البته لازم به ذکر است که در گذشته تلسکوپ هابل هم توانسته بود تصویر این ستاره را ثبت کند، اما کیفیت تصویر به دست آمده بسیار پایین بود. فاصله این ستاره تا زمین حدود 12.9 میلیارد سال نوری است. این ستاره بسیار کم‌نور بوده و ثبت تصویر آن بسیار سخت است تا جایی که هنوز هم عده‌ای بر سر تصویر ثبت شده تلسکوپ جیمز وب دچار تردید هستند. این ستاره در صورت فلکی نهنگ وجود دارد. جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به این ستاره را می‌توانید در سایت تخصصی جیمزوب به زبان فارسی مشاهده کنید. تخصصی‌ترین مطالب مربوط به هوا و فضا در این سایت به زبان فارسی موجود هستند. همچنین، این سایت از مقالات و وبسایت‌های علمی معتبر برای ارائه اطلاعات به مخاطبان خود استفاده می‌کند.

 

یافتن ستاره‌ها ‌و کهکشان‌ها ‌با پدیده همگرایی گرانشی

پدیده همگرایی گرانشی یک پدیده طبیعی به حساب می‌آید که با کمک آن می‌توان تصاویر بهتری از کهکشان‌ها ‌و ستاره‌ها ‌ثبت کرد. این پدیده هنگامی اتفاق می‌افتد که اجرام آسمانی بزرگ مانند سیاه‌چاله‌ها ‌و... بتوانند نور اجرامی را که معمولا در پشت اجرام بزرگ وجود دارد را خم کنند. بدین ترتیب نور با عبور از کنار اجرام بزرگ، بزرگتر و منحرف شده و بدین ترتیب قابل رویت می‌شود. همگرایی گرانشی کمک می‌کند تا تلسکوپ‌هایی چون تلسکوپ جیمز وب و هابل بتوانند تصاویری با جزیات زیاد از فواصل دورتر ثبت کنند.

هدف از طراحی تلسکوپ جیمز وب این است که بتواند با کمک پدیده همگرایی گرانشی روند شکل‌گیری انواع متفاوت کهکشان‌های جهان را در سال‌های نخستین تشکیل‌شان ثبت کند. هر چند ستاره‌شناسان روند بررسی شکل‌گیری ستاره‌های منفردی که در سال‌های دور ایجاد شده‌اند را سخت توصیف می‌کنند، اما به نظر می‌رسد پدیده همگرایی گرانشی به این رصد کمک ویژه‌ای کند.

جدیدترین اخبار و تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب

کلام آخر

تصاویر جیمز وب و اخبار مربوط به ثبت تصویر دورترین ستاره جهان امروزه در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. بسیاری به دانستن جزئیات و روند کار تلسکوپ جیمزوب بسیار علاقه‌مند هستند. اما برای پیگیری اخبار علمی رسانه‌های عمومی گزینه مناسبی به حساب نمی‌آیند. برای پیگیری اخبار مربوط به تصاویر جیمز وب و سایر اطلاعات مربوط به کهکشان‌ها ‌می‌توانید به سایت تخصصی جیمز وب به زبان فارسی مراجعه کنید. این وبسایت به مدیریت یاسین قاسمی بجد فعالیت می‌کند و به شکل تخصصی تمامی اطلاعات مربوط به این تلسکوپ و سایر اخبار مربوط به کهکشان‌ها ‌را پوشش می‌دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top