تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/19 - 10:43
کد خبر: 440683

سنگ مناسب برای راه پله کدام است؟

سنگ مناسب برای راه پله کدام است؟

انتخاب سنگ برای راه پله همیشه دغدغه ی خیلی از ساختمان سازان بوده است. شما میتوانید برای خریدی دقیق و مطمئن با ما تماس گرفته و انتخابی درست و اصولی داشته باشید. کارشناسان ما در کالاساخت آموزش های لازم را دیده و تمامی شرایط شما را سنجیده و انتخاب درست را به شما معرفی می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از قسمت های ساختمان که برای ساخت به سنگ نیاز دارد راه پله است. در این قطعه تا حد امکان از سنگ های ساختمانی برای استحکام و زیبایی استفاده شده است. بنابراین، انتخاب سنگ برای راه پله سوال مهمی است که باید به آن پرداخته شود. البته نکات مهمی برای خرید وجود دارد که با رعایت آنها می توانید سنگ مرغوب و با قیمت مناسب خریداری کنید. برای آشنایی بیشتر با این نکات و نحوه انتخاب با ما همراه باشید.

 

سنگ راه پله

اگر به سنگ ها و پله های ساختمان دقت کنید متوجه می شوید که سنگ مصالح اصلی ساختمان است. با زیبایی منحصر به فرد سنگ فرش و راه پله سنگی و نرده سنگی می توانید فضایی مناسب و منحصر به فرد را در ساختمان ایجاد کنید. سنگ ها در طبیعت در انواع مختلفی یافت می شوند. سنگ های مقاومی مانند گرانیت برای سنگ پله که محل محبوبی است توصیه می شود. مصالحی غیر از سنگ ممکن است مقرون به صرفه باشند، اما زیبایی، ثبات و تاثیر یکسانی را در ساختمان ایجاد نمی کنند. با سنگ های ارزان قیمت و همچنین صرفه جویی در هزینه، می توانید یک راه پله زیبا و جذاب ایجاد کنید که همه بینندگان را به خود جذب کند.

 

نکات مهم در انتخاب سنگ برای پله

همانطور که گفته شد در انتخاب سنگ برای پله باید به نکاتی توجه کرد. طرح و رنگ سنگ های پله بسیار مهم است. این کاملا سلیقه ای است و به خود مردم بستگی دارد. نکته دیگر تمیز کردن ساده این سنگ است. باید دقت کنید که سنگی که برای پله انتخاب می کنید به راحتی تمیز شود. زیرا این سنگ دائما در معرض دید افراد قرار می گیرد. عدم جذب آب کافی از دیگر ویژگی هایی است که در انتخاب سنگ باید به آن توجه کرد. اگر قدرت جذب سنگ زیاد باشد کثیفی و مایعات را به راحتی جذب می کند. سنگ آهک ها دارای چگالی کم و در نتیجه مقاومت کمتری نیز هستند، بنابراین برای این قسمت از ساختمان باید از سنگ های غیر آهکی استفاده کرد.

 

بهترین سنگ راه پله

سخت نیست که بدانید بهترین راه پله کدام است. اگر سنگی که انتخاب می کنید خواص لازم را داشته باشد می توان آن را بهترین سنگ برای پله دانست. از جمله این ویژگی ها می توان به عدم جذب آب، مقاومت در برابر ضربه و خوردگی، عدم تغییر رنگ در مقابل نور خورشید و مقاومت در برابر باران اسیدی اشاره کرد. بهترین پله ها همه این ویژگی ها را دارند. سنگ مناسب برای پله باید کاملا سالم و عاری از ترک، شیار، لکه و ترک باشد. زیرا وجود این عیوب در سنگ باعث نفوذ آب به داخل سنگ می شود و در نهایت در قسمت پایین تراکم در اثر ریزش سنگ ایجاد می شود.

 

انواع سنگ های مناسب برای پله

سنگ های ساختمانی بر اساس کاربردهایشان کاربردهای متفاوت و تخصصی دارند. توصیه می شود از هر سنگ با توجه به کاربرد آن استفاده شود تا مشکلی پیش نیاید. سنگ های زیادی برای ساخت پله وجود دارد که با توجه به طرح و رنگ و مزیت هایی که دارند انتخاب می شوند. برای خرید سنگ مناسب برای پله باید انواع سنگ را بشناسید. در ادامه به تعدادی از این سنگ ها اشاره خواهیم کرد.

گرانیت

سنگ گرانیت مقاومت بالایی دارد. این سنگ به دلیل عدم وجود آهک بسیار قوی و محکم است. گرانیت مقاومت بالایی در برابر اسید و قلیایی دارد. این سنگ برای پله هایی که طراحی جالب و درخشانی دارند مناسب است. سنگ های گرانیت در برابر استفاده از آب بسیار مقاوم هستند و مشکلی در مدیریت آب برای آنها وجود ندارد. مقاومت این سنگ ها و کیفیت بالای آنها باعث می شود تا در برابر سایش بسیار بادوام باشند.

 

سنگ مرمریت

مرمریت ها به عنوان سنگ ماربل نیز شناخته می شود. به خاطر همین نام گاهی اوقات با سنگ مرمر اشتباه گرفته می شود. تیله ها ظاهری شفاف و براق دارند و در مقابل هوا تغییر چندانی ندارند. سنگ مرمریت رنگ و نقش های زیادی دارد و تمیزتر از سنگ پله های دیگر به نظر می رسد. برش این سنگ بسیار آسان است و می توان آن را در اندازه ها و ابعاد مختلف برش داد. از سنگ مرمریت می توان در آثار مجسمه سازی نیز استفاده کرد. یک نوع سنگ مرمریت مقاوم در برابر آب و هوا نیز می تواند برای پله های بیرون از خانه استفاده شود.

سنگ های مرمر

در ساختمان های مجلل و زیبا از سنگ های مرمر در نمای داخلی استفاده شده است. سنگ مرمر از کلسیت و دولومیت ساخته شده است. این سنگ به دلیل ساختار و ترکیبی که دارد مقاومت بسیار بالایی دارد و در برابر عوامل جوی بسیار مقاوم است. سنگ های مرمر ماندگاری بالایی دارند و بسیار بادوام هستند. بنابراین گزینه بسیار مناسبی برای طراحی راه پله است. این سنگ به دلیل ظاهر مجلل و جذابش یکی از محبوب ترین بلوک های ساختمانی است.

سنگ مناسب برای راه پله کدام است؟

کلام پایانی

انتخاب سنگ برای راه پله همیشه دغدغه ی خیلی از ساختمان سازان بوده است. شما میتوانید برای خریدی دقیق و مطمئن با ما تماس گرفته و انتخابی درست و اصولی داشته باشید. کارشناسان ما در کالاساخت آموزش های لازم را دیده و تمامی شرایط شما را سنجیده و انتخاب درست را به شما معرفی می کنند.

کالاساخت، یک تولید کننده در زمینه سنگ های ساختمانی است که برای دسترسی بهتر مشتریان عزیز به تولید کننده سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کرده است.

kalasakht.com

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top