تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/26 - 12:20
کد خبر: 441298

حاشیه نگاری از نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل؛

برپایی موکب اربعین تا بازدید از نقش جهان

برپایی موکب اربعین تا بازدید از نقش جهان

بیست و سومین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با شعار “حیات عدالت، حکمرانی با درایت و صداقت” از تاریخ ۲۳ تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیست و سومین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با شعار “حیات عدالت، حکمرانی با درایت و صداقت” از تاریخ 23 تا 29 مرداد 1401 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری است.

نشست سالانه از این بابت که مهمترین دستور کار آن انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی آینده اتحادیه می باشد، جزو مهمترین نشست های این اتحادیه دانشجویی به شمار می آید.

در این نشست علاوه بر برگزاری جلسات شورای عمومی، دوره های مختلفی از جمله موضوعات تشکیلاتی، سیاسی، فرهنگی و ... نیز برگزار میشود که مسئولین تشکل ها با حضور در هرکدام از این کمیسیون ها می توانند اگاهی خود در زمینه ای که قرار است در دانشگاه خود فعالیت داشته باشند را بالا ببرند.

مراسم افتتاحیه این نشست از حدود ساعت 16 روز یکشنبه آغاز گردید همچنین در خارج از محل برگزاری همایش ها شاهد برپایی غرفه هایی از تشکل های مختلف در دانشگاه های کشور بودیم.

انجمن های اسلامی دانشگاه های تربت حیدریه، دانشگاه بیرجند، دانشگاه یاسوج، دانشگاه شیراز، دانشگاه خوارزمی و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از جمله دانشگاه هایی هستند که در داخل فضای سالن دارای غرفه هستند که در آن به ارائه برنامه ها و نشریات خود در طی سال گذشته پرداخته اند. استقبال از این غرفه ها به عنوان استفاده از تجربیات دفاتر از برنامه ها و عملکرد همدیگر قابل توجه است.

دانشگاه جندی شاپور اهواز نیز یکی از دانشگاه های است که به برپایی غرفه پرداخته است و در آ برنامه های خود را به نمایش میگذارد. که مورد استقبال دانشجویان مختلف نیز قرار گرفته است.

یکی از غرفه های این دوره از نشست سالانه غرفه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز است که این انجمن به واسطه نشریه جبهه واحد خود یکی از فعال ترین انجمن ها ذر حوزه نشریات هستند که نکات جالب توجهی در این خصوص در غرفه خود ارائه می دهند.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج از دیگر تشکل هایی است که اقدام به برپایی غرفه کرده است. در این غرفه علاوه بر ازائه اقدامات و برنامه های خود در طول سال گذشته این انجمن اقدام به تهیه دو سند راهبردی در حوزه تشکیلات از نظر عملیاتی و نظری ارائه می دهند.

تشکل اسلامی خوارزمی نیز در غرفه خود از چالش های پیش رو انجمن در سال گذشته برای دانشجویان ارائه دادند انجمنی که در حوزه نشریات کارگاه های مختلفی برگزار کرده است.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند از دیگر انجمن هایی بود که در این نشست غرفه جالبی برپا کرد. یکی از نکات جاب توجه این غرفه ها نشریه سمعک بود که شماره های مختلفی از این نشریه به دانشجویان ارائه دادند و برنامه ها و چالش های پیش روی این انجمن نیز برای دانشجویان قابل توجه بود.

دانشگاه تربت حیدریه نیز از جمله دانشگاه‌هایی بود که با ایجاد یک فضای زیبا در غرفه به ارائه برنامه ها و نشریات خود در طی سال گذشته پرداخت. و شاهد استقبال دانشجویان از این غرفه بودیم.

خبرنامه دانشجویان ایران نیز با برپایی غرفه‌، تلاش خود را در جهت رسانه ای کردن هرچه بهتر این نشست دانشجویی انجام میدهد. برگزاری مسابقه تیتر زنی، مصاحبه با دبیران دفاتر، توزیع فصلنامه دانشجویان مستقل، پوشش خبری از برنامه های نشست و برپایی میزگرد نشریات دانشجویی از جمله برنامه های خبرنامه دانشجویان ایران است که در طول این نشست انجام میشود.

همچنین اعضای خبرنامه دانشجویان ایران با شرکت در جلسات و جمع های دفاتر مختلف تشکل های دانشجویی در خصوص سوالات رسانه ای و بحث نشریات در انجمن های اسلامی به اعضای شورای مرکزی دفاتر دیگر مشورت می‌دهند.

از جمله بهترین غرفه ها میتوانیم به انجمن اسلامی دانشگاه اهواز اشاره کنیم که در خارج از سالن محل برگزاری همایش ها، با برپایی موکب اربعین و پخش مداحی، فضایی معنوی را در ورودی به محل برگزاری همایش ها ایجاد کرده است.به طوری که این موکب مورد استقبال بسیاری از دانشجویان و میهمانان قرار گرفته است.

در روز اول پس از صحبت های امیر حسین پناهی و خوش امد گویی به دانشجویان در بیست و سومین نشست سالیانه اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، ممسئول مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و حسن علی جعفری مسئول نشست نیز به بیان نطق پرداختند. در پایان نیز اقای فرخ فال فعال حوزه و دانشگاه به بیان نطق پرداخت.

همچنین در خارج از تالار محل برگزاری مراسم و در سالن برگزاری مراسم نیز بین هر برنامه پذیرایی از دانشجویان بعمل می آید

در روز اول پس از اتمام مراسمات افتتاحیه، دانشجویان پس از اقامه نماز در مسجد دانشگاه در سلف دانشگاه جهت صرف شام حضور یافتند و پس از صرف شام دانشجویان با اتوبوس هایی که از قبل هماهنگ شده بودند به نقش جهان شهر اصفهان رفتند و شاهد صحنه های بسیار دیدنی و جذاب از این مکان تاریخی در شهر اصفهان بودیم.

پس از بازدید دانشجویان از نقش جهان ایشان جهت اسکان به خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که خارج از دانشگاه است برده شدند.

در روز دوم دانشجویان پس از صرف صبحانه در حدود ساعت ۷ و ۳۰ جهت حضور در کلاس های کمیسیون به دانشگاه رفتند و در انجا هر کدام از دانشجویان بسته به مسئولیتی که در تشکل خود دارند، در کمیسیون مربوطه شرکت کردند.

نکته جالبی که امسال در بحث کمیسیون ها شاهد بودیم این بود که پایه اصلی تمام کمیسیون ها کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی از ایت الله خامنه است که در هر کمیسیون بسته به موضوع کمیسیون به این کتاب پرداخته میشود.

در ادامه با بازدید مهدی عباسی مهر مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از غرفه های دانشگاه ها بازدید و از فعالیت های تشکل ها در دانشگاه های مختلف کشور تمجید نمود.

عباسی مهر در ادامه نیز در جمع دانشجویان حاضر شد و چند ساعتی به مسائل انجمن های اسلامی در روزهای آینده پرداخته شد. نکته جالب این برنامه حضور دانشجویان  4 ساعتی دانشجویان و گفتگو با عباسی مهر بود به نخوی که حتی وقتی بعد از 2 ساعت حضور در برنامه برای استراحت دانشجویان وی رای گیری کرد بحث برای حاضرین آن قدر جالب بود که رای به ادامه برنامه دادند.

نکته جالب در این نشست نزدیکی مسجد و سلف پذیرایی به محل برگزاری مراسمات است که کار را برای حضور به موقع دانشجویان جهت اقامه نماز و سپس صرف ناهار و شام را ساده کرده بود.

ند.

یکی از نکاتی که شاید بتوان به عنوان نقد دانشجویان به آن نگاه کرد فاصله محل اسکان تا محل برگزاری مراسمات است که به دلیل طولانی بودن آن، دانشجویان مجبورند صبح خیلی زود از خواب بیدار شوند و به دلیل این که شب قبل معمولا دیر به محل اسکان آمدند. بعضا شاهد خواب آلودگی دانشجویان در حین برگزاری مراسمات هستیم که صحنه های جالبی را ایجاد می کند. و بعضا سبب واکنش میهمانان برنامه ها نیز می شود.

گزارش از محمد رمضانی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top