تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/26 - 14:27
کد خبر: 441321

ترمووود نما

ترمووود نما

چوب ترمو با استفاده از چوب درخت کاج تولید می ‌شود. پس از برش تنه درخت کاج آن را به قطعات مختلف تقسیم کرده و حرارت می ‌دهند. رطوبت موجود در این چوب‌ها باید به کمتر از ۱۳ درصد برسد. برای خشک کردن چوب‌ها آنها را در حمام بخار آب قرار می ‌دهند. این کار باعث می ‌شود که رطوبت چوب از بین رفته و چوب‌ها بدون تغییر در شکلشان خشک گردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، چوب ترمو یکی از انواع مختلف چوب‌های تولید شده است که موارد استفاده زیادی دارد. این چوب ابتدا توسط کشور فنلاند تولید گردید و به داخل کشور ما وارد شد. پس از آن نمونه‌های مشابه این چوب نیز توسط شرکت‌های داخلی تولید شده است. از چوب ترمو برای ایجاد نما در ساختمان‌های مختلف نیز استفاده می ‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترمووود نما می ‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.
 

راه های ارتباطی با کارشناسان وود استار : 09935929654 – 26855679

 

ترمووود چیست؟

چوب ترمو با استفاده از چوب درخت کاج تولید می ‌شود. پس از برش تنه درخت کاج آن را به قطعات مختلف تقسیم کرده و حرارت می ‌دهند. رطوبت موجود در این چوب‌ها باید به کمتر از ۱۳ درصد برسد. برای خشک کردن چوب‌ها آنها را در حمام بخار آب قرار می ‌دهند. این کار باعث می ‌شود که رطوبت چوب از بین رفته و چوب‌ها بدون تغییر در شکلشان خشک گردند. چوب ترمو فنلاندی نسبت به چوب ترمو ایرانی با قیمت بیشتری به فروش می‌ رسد. این تفاوت قیمت به دلیل کیفیت بالای چوب ترمو فنلاندی است. برای محافظت این چوب‌ها از رنگ‌های حرارتی استفاده می ‌شود. با استفاده از این رنگ‌ها، چوب ترمو به یک چوب ضد‌آب و ضد‌نفوذ تبدیل خواهد شد. چوب ترمو طول عمر بالایی داشته و در برابر آفتاب و باران مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل است که از چوب ترمو می‌ توان برای داخل و خارج از ساختمان استفاده کرد.

کاربردهای چوب ترمو در نما

از چوب ترمو می ‌توان برای نمای بیرونی ساختمان‌های مختلف در مناطق مختلف کشور استفاده کرد. استفاده از این چوب برای نمای ساختمان باعث جذابیت بسیار خاص ساختمان می‌ گردد. این چوب‌ها به دلیل رنگ زیبایی که دارند، جلوه خاصی به نمای ساختمان می‌ دهند. از این چوب می ‌توان برای استفاده در روکش‌های خارجی و عرشه نیز استفاده کرد. برای ساخت آلاچیق و پشت‌بام نیز می‌ توان از چوب‌های ترمو باکیفیت استفاده نمود. اگر ساختمان شما در منطقه‌ای قرار دارد که تغییرات جوی در آن بسیار زیاد رخ می‌ دهد باید توجه زیادی به کیفیت چوب ترمو استفاده شده داشته باشید. در این مواقع شما باید حتماً از چوب‌هایی استفاده کنید که سطح آن‌ها با رنگ‌های مقاومی پوشانده شده باشند.

قیمت چوب ترمو در نمای ساختمان

عوامل زیادی روی قیمت چوب ترمو در نمای ساختمان تاثیرگذار هستند. قیمت دهی برای نما بستگی به عواملی مانند متراژ نمای ساختمان دارد. متریال به‌کار رفته نیز اهمیت زیادی در قیمت دارند. نوع طراحی شما برای نما با استفاده از ترمووود می ‌تواند تاثیرات بسیار زیادی روی قیمت داشته باشد. هرچه طراحی شما پیچیده‌تر باشد باید قیمت بیشتری برای طراحی نما پرداخت نمایید. اجرای نمای ترموود توسط متخصصان انجام می‌ شود که با توجه به طرح آن در مدت زمان مشخصی انجام می ‌گیرد. با توجه به مدت زمان اجرای نماسازی یک ساختمان باید هزینه‌های متفاوتی برای اجرای آن پرداخت نمایید. از دیگر عوامل موثر بر قیمت می ‌توان به نوع چوب اشاره کرد. هرچه از چوب‌های با کیفیت بالا استفاده کنید باید قیمت بیشتری برای خرید آنها پرداخت نمایید.

مزایای استفاده از ترمووود برای نما

اگر شما از چوب ترمو برای نمای ساختمان خود استفاده کنید می‌ توانید مقاومت آن را بالا برده و باعث افزایش مقاومت ساختمان در برابر سایش و شرایط جوی مختلف شوید. چوب ترمو به آسانی و با سرعت بالایی در نمای ساختمان شما نصب می‌ شود و می ‌توانید در محل‌های قوس‌دار، این چوب‌ها را به‌صورت هلالی برش داده و نمای زیبایی را ایجاد کنید. ترمووود قابلیت شستشو داشته و می ‌توانید به آسانی از آن‌ها نگهداری نمایید. این چوب‌ها عایق حرارتی بوده و در مناطقی که دمای هوا بسیار بالا است مناسب نما می ‌باشند. کیفیت چوبهای ترمو باعث شده که یکی از بهترین متریال برای نماسازی ساختمان‌ها باشند. این چوب‌ها تاثیر منفی بر سلامت انسان و محیط زیست نداشته و می‌ توانند به‌صورت یکنواخت روی ساختمان نصب شوند. رنگ زیبای ترمووود و مقاومت آن در برابر پوسیدگی و حمله حشرات یکی دیگر از عوامل مهم برای انتخاب این چوب در نمای ساختمان است. اگرچه شما هزینه زیادی برای ایجاد نما در ساختمان خود توسط چوب ترمو پرداخت می‌ کنید اما این هزینه می ‌تواند شما را تا چندین سال از پرداخت هزینه‌های دیگر برای آسیب‌های ساختمان خود جلوگیری نمایید. چوب ترمو یکی از بهترین چوب‌ها برای نماسازی در ساختمان‌هایی با متراژهای متفاوت است. در قسمت‌های مختلف خارجی ساختمان خود می ‌توانید از چوب‌های ترمو مختلف استفاده نمایید. رنگ‌بندی متنوع این چوب‌ها نیز باعث شده که هر کس با توجه به سلیقه خود یکی از آ‌ن‌ها را برای نما‌سازی ساختمان خود انتخاب نماید.

نحوه نگهداری نمای ترمووود و تعمیر آن

از آنجایی که چوب ترمو طول طول عمر بالایی دارد می ‌توانید به راحتی از آن نگهداری کنید. شما نیازی به تصفیه سطح ساختمان خود ندارید. برای بسیاری از افراد سوال پیش می‌ آید که آیا نمای ترموود قابلیت تعمیر دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما باید قبل از تخریب نمای ساختمان خود، آن را به طور کامل تعمیر نمایید. تعمیر و ترمیم این محصول امکان‌پذیر بوده و می ‌توانید از افراد باتجربه در این زمینه استفاده نمایید. در اجرای نمای ترموود باید از یک شرکت معتبر استفاده کنید تا بتواند بهترین اجرا برای شما ایجاد نماید. اگر شما از ترموود باکیفیت برای نمای ساختمان خود استفاده نمایید، می‌ توانید ترمیم آن را به‌سرعت انجام دهید. اگر قسمتی از نمای ساختمان شما دچار آسیب شد آن را به‌سرعت تعمیر کنید و نگذارید این آسیب‌ها به قسمت‌های دیگر نیز وارد شود. استفاده از رنگ‌های باکیفیت می ‌تواند موجب افزایش مقاومت و طول عمر نمای شما شود.

ترمووود نما

سخن پایانی

همانطور که از مطالب بالا متوجه شدید از چوب ترمو می ‌توان برای ایجاد نماسازی در ساختمان‌های مختلف استفاده کرد. این چوب‌ها نمای بسیار زیبایی برای ساختمان شما به وجود می ‌آورند. انواع ساختمانها در مناطق مختلف کشور ما که دارای شرایط آب‌وهوای متفاوتی هستند. از انواع چوب‌های ترمو برای نماسازی استفاده می ‌کنند. شما باید با توجه به تغییرات جوی و شرایط آب‌وهوایی منطقه خود یکی از انواع چوب‌های ترمو را استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترمووود نما می ‌توانید با شماره‌های شرکت ما تماس بگیرید. همکاران ما اطلاعات لازم را در این زمینه داشته و می ‌توانند مشاور لازم را در اختیار شما قرار دهند.

مجموعه وود استار ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چوب ترموود – تایل ترموود – رنگ ترموود – اجرای رنگ ترمووود – تعمیرات و تغییرات رنگ چوب ترمو و تمامی خدمات محصولات ترموود و اطلاع از قیمت انواع محصولات ترموود ، همین حالا می توانید از طریق روش های زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید

راه های ارتباطی با کارشناسان وود استار : 09935929654 – 26855679

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرنوشت قایدی برای فصل بعد
پرمصرف‌ترین داروها در ایران
برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!
اهتزاز پرچم عزا بر فراز گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) +فیلم
طرح‌های شیطانی باید دفن شود/ از تمایز رئیس دولت تا صبر انقلابی در رفع مشکلات
نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
لحظاتی از حضور رهبر انقلاب در حرم سیدالکریم +فیلم
هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
گفت و شنود/ بخر دیگه‌!
حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد
رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۵ اردیبهشت
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top