تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/05/31 - 15:17
کد خبر: 441744

بدهی بزرگ پاساژ علاءالدین به شهرداری تهران

بدهی بزرگ پاساژ علاءالدین به شهرداری تهران

در جلسه دوم مردادماه ۱۴۰۱ تبیین گزارشات حسابرسی منطقه ۱۲ توسط رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» پس از بررسی و دسترسی به مستندات، مشخص گردید که  ٢٨ سال پیش و در زمان ساخت پاساژ علاءالدین، نیمی از این مجتمع تجاری متعلق به شهرداری تهران بوده است و علاءالدین تا کنون از  واگذاری و انتقال مالکیت این حق و سهم امتناع ورزیده است.

با یک حساب سرانگشتی و حداقل سود ٢۵٪؜ سالیانه نرخ بانک مرکزی بابت دیرکرد این انتقال به نفع شهرداری تهران معادل ٧ پاساژ با مالکیت ۶ دانگ به ارزش روز و تعداد واحدهای علاالدین بایستی به نام شهرداری تهران منتقل شود و اگر آنچه طی این سال‌ها با عنوان اجاره و رضایت مالک از مستاجرها دریافت شده است کارشناسی شود و خسارت تاخیر هم به آن اضافه گردد، این رقم بدهی افزایش چشم‌گیر خواهد داشت.

در پاساژ علاالدین بطور متوسط ماهیانه بالغ بر ۵٠ میلیارد تومان از کلیه مغازه ها و تبلیغات و اجاره ها درآمد حاصل میشود که با حساب ساده سالیانه نزدیک به ۶٠٠ میلیارد تومان حق اجاره دریافت میشود که با استناد به اسناد موجود در گزارش حسابرسی نیمی از آن متعلق به شهرداری است.
در زمان مدیریت شهری جدید و شورای اسلامی شهر تهران با درایت و حسن نیت مسولان، مهلت ۶ ماهه به علاءالدین داده شده است تا نسبت به پرداخت بدهی و واگذاری سهم شهرداری تهران اقدام نماید، امید است با همت مسولان و نظارت دقیق این امر محقق شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top