تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/06/01 - 08:54
کد خبر: 441825

مدل‌های جدید کابینت آشپزخانه شیک و مدرن

مدل‌های جدید کابینت آشپزخانه شیک و مدرن

انتخاب نوع دیزاین و دکوراسیون موجود در آشپزخانه نه تنها در آن فضا بلکه تاثیر قابل توجهی در کل فضای خانه خواهد داشت چرا که از آشپزخانه به عنوان قلب خانه یاد می شود. در ساخت و سازهای جدید عموما آشپزخانه به سایر اتاق ها و فضاهای موجود متصل می باشد، در نتیجه دکوراسیون آشپزخانه نقش مهمی را در زیباسازی خانه ایفا می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، آشپزخانه یکی از پراهمیت ترین جایگاه ها در خانه برای خانم های خانه دار به حساب می آید. چرا که خانم ها زمان زیادی از روز خود را در این مکان گذرانده و انتخاب نوع و سبک دکوراسیون آن، بسیار قابل توجه و تاثیر گذار می باشد. آیا ظرافت و زیبایی در آشپزخانه برای شما حائز اهمیت است؟ اگر به دنبال طراحی و یا تغییر دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود هستید، اولین گام تعیین سبک کلی و غالب آشپزخانه می باشد.

انتخاب نوع دیزاین و دکوراسیون موجود در آشپزخانه نه تنها در آن فضا بلکه تاثیر قابل توجهی در کل فضای خانه خواهد داشت چرا که از آشپزخانه به عنوان قلب خانه یاد می شود. در ساخت و سازهای جدید عموما آشپزخانه به سایر اتاق ها و فضاهای موجود متصل می باشد، در نتیجه دکوراسیون آشپزخانه نقش مهمی را در زیباسازی خانه ایفا می‌کند.

حال این سوال ها پیش می آید که، چه کابینتی را برای آشپزخانه ام انتخاب کنم؟ و یا اگر بخواهم آشپزخانه شیک و در عین حال مدرن داشته باشم، کابینت مناسب کدام است؟ در ادامه ما با ارائه مدل های جدید کابینت آشپزخانه شیک و مدرن، جواب سوالاتتان را به شما می دهیم.

 

کابینت سبک مدرن یعنی چه؟

کابینت ها امروزه تنوع بسیاری پیدا کرده اند اما کابینت مدرن به کابینتی گفته می شود که ظاهری بی نقش و نگار و به دور از تزئینات دارا می باشد. حکاکی و برجستگی ها در نمای این مدل کابینت ها کمتر به چشم خورده و سطح صاف و صیقلی آنها، بازتاب نور بیشتری در فضا ایجاد می کند و محیط را دلبازتر نشان می دهد. بنابراین این مدل از کابینت ها به آشپزخانه های کوچک، جلوه ای خاص خواهند داد. برای ایجاد فضایی کاملا مدرن در آشپزخانه خود می توانید از جزیره آشپزخانه یا کانتر در قسمت ورودی آشپزخانه و یا میانی آن استفاده کنید. اگر اطراف آشپزخانه باز و به دیگر مکان های خانه متصل باشد زیبایی بیشتری در محیط سالن پذیرایی و دکوراسیون کلی خانه ایجاد خواهد کرد و در عین حال ظاهری مدرن به خانه شما می بخشد.

به چه سبکی از کابینت آشپزخانه مدرن گفته می شود؟

دکوراسیون آشپزخانه مدرن شامل کابینت آشپزخانه مدل های هایگلاس، ام دی اف، روکش چرم، کابینت لامی گلاس و پلی گلاس، کابینت روکش PVC و کابینت پلی لاک می باشد، که هر کدام از این محصولات ویژگی ها و قیمت های مختلفی دارند. این کابینت ها بسیار جا دار و کاربردی بوده و فضا را بزرگ تر از آن چیزی که هست، نشان می دهند.

مشخصه دیگر کابینت مدرن، تنوع رنگی بسیار بالا و متریال های متفاوت آنها می باشد.

مزایای کابینت آشپزخانه سبک مدرن چه مواردی می باشد؟

سطح صاف و صیقلی این کابینت ها، تمیز کاری آنها را بسیار راحت تر از دیگر کابینت ها کرده است. به علاوه اینکه این کابینت ها لکه و اثر انگشت را نشان نمی دهد.

جنس ها و متریال های به کار رفته در ساخت آنها متفاوت می باشد. عموما جنس کابینت های مدرن از هایگلاس یا ام دی اف است، در حالی کابینت های کلاسیک از چوب ساخته می شوند.

تنوع بسیار بالا در رنگ های موجود در بازار، دست مشتریان را در انتخاب رنگ مورد نظر، باز گذاشته است که این مورد در بسیاری از کابینت ها محدود می باشد. قیمت کابینت های مدرن نیز از دیگر مزایای آنها محسوب می شود چرا که بسیار مناسب تر از کابینت های طرح کلاسیک می باشد.

معایب کابینت های مدرن چه پارامترهایی می باشند؟

حساسیت این کابینت ها نسبت به نور و حرارت از معایب کابینت های مدرن محسوب شده و مراقبت از آنها را کمی سخت خواهد کرد. امکان تعویض درب کابینت ها به راحتی فراهم نشده و اگر یکی از درب کابینت ها به مشکل بخورد به سختی می توان آن را به تنهایی تعمیر کرد.

این سبک کابینت نسب به اشیا تیز مثل چاقو بسیار حساس است و خط و خش را نشان می دهد.

تا اینجا با سبک مدرن بیشتر آشنا شده اید. این موضوع به درک بهتر شما برای انتخاب کابینت آشپزخانه مدرن کمک خواهد کرد. در ادامه به معرفی مدل های جدید کابینت آشپزخانه شیک و مدرن، می پردازیم.

انواع مدل های جدید کابینت آشپزخانه مدرن چیست؟

کابینت های مدرن با مغذی های mdf ساخته شده و با روکش های مختلف جلا داده می شوند. هر کدام از این روکش ها جنس متفاوتی با هم داشته و ویژگی های متفاوتی دارند. کابینت مدرن قیمتی بسیار مناسب تر از کابینت های کلاسیک دارا می باشد. اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید برای بررسی و محاسبه آنلاین قیمت کابینت کلاسیک، به صفحه ارائه شده مراجعه فرمایید. به طور کلی از 6 نوع روکش در کابینت های مدرن استفاده می شود. در ادامه توضیح مختصری از آن ها را بیان می کنیم.

  1. کابینت لامی گلاس
  2. کابینت های گلاس
  3. کابینت ام دی اف
  4. کابینت روکش چرم
  5. کابینت روکش pvc
  6. کابینت پلی گلاس

کابینت آشپزخانه سبک مدرن در 6 روکش سفارش گرفته می شود. در این مقاله ما به معرفی جدیدترین ها و بهترین روکش های این سبک می پردازیم.

مدل های جدید روکش هایگلاس برای کابینت آشپزخانه

کابینت های گلاس در دسته کابینت های مدرن قرار می گیرند. این کابینت ها از مغزی ام دی اف ساخته شده و روکش آنها pvc می باشد. براق بودن کابینت های گلاس از لامی گلاس کمتر بوده و قسمت داخلی کابینت نیز برعکس کابینت های لامی گلاس، مات می باشد. روکش هایگلاس قیمتی مناسب و نمای پایانی زیبایی داشته و همین امر آنها را به پرطرفدارهای بازار تبدیل کرده است.

بهترین نوع ام دی اف هایگلاس تولید کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا ، اتریش و اسپانیا، می باشد. انتخاب جنس کار و برند کابینت آشپزخانه هایگلاس به میزان هزینه و بودجه مورد نظر بستگی داشته و در خرید شما تاثیر خواهد داشت.

لامی گلاس جدیدترین روکش کابینت مدرن

ورقه های کابینت لامی گلاس بسیار براق بوده و در کشور ترکیه به تولید می رسند. لامی گلاس نوعی mdf با درخششی بالا و کیفیتی قابل توجه می باشد که با روکش pvc جلا داده می شود. تنوع رنگی این مدل بسیار بالا بوده و در برابر حرارت و نور هم مقاوم می باشد. ام دی اف لمی گلاس بیشتر برای طرح‌ها و دکورهای مدرن استفاده می‌شود و جلوه ای منحصر به فرد در فضای خانه ایجاد خواهد کرد.

لایه های این ام دی اف از تراکم بالایی برخوردار بوده و باعث استحکام و مقاومت بالای کابینت های لامی گلاس شده است.

لبه های موجود در ورق های مصرفی لمی گلاس دارای مقاومت قابل توجهی می باشند و همین موضوع باعث آنها را در برابر رطوبت و نم مقاوم کرده است.

مدل‌های جدید کابینت آشپزخانه شیک و مدرن

جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه شیک و مدرن mdf

متریال مصرفی در ساخت کابینت های ام ری اف، ورق ام دی اف می باشد که قیمتی مناسب برای کابینت های ام دی اف به همراه داشته و آنها را به کابینت اقتصادی موجود در بازار تبدیل کرده است.

کابینت؛ در واقع کمد های فلزی و یا مغزی های ساخته شده از الوار های کوچک و بزرگ هستند. در این روز ها cabinet با پوشش های متفاوتی، ساخته می شوند. وسایل ریز و درشت آشپزخانه، در گنجه و یا کابینت آشپزخانه جای می گیرند. علاوه بر آن این قفسه ها در چیدمان آشپزخانه و یا چه طور به نظر رسیدن آن نقش مهمی دارد. زیرا که بیشترین دکور مطبخ تحت تاثیر کابینت ها هستند.

مغزی ورق های سازنده کابینت ام دی اف، از جنس ام دی اف خام است و روکش آن از جنس ملامینه می باشد و به خاطر وجود همین روکش، در برابر رطوبت کابینت را مقاوم کرده است.

ام دی اف (MDF) در کنار کابینت سازی در ساخت کمد دیواری و ریلی، دکور، میز تلویزیون و خیلی وسایل دیگه هم کاربرد داشته و مخاطبان بسیاری را به جذب کرده است. ام دی اف ها تنوع رنگ و طرح زیادی دارد و کیفیت آنها نیز متفاوت می باشد.

سبک کابینت آشپزخانه ام دی اف چیست؟

کابینت آشپزخانه ام دی اف به دلیل ظاهری زیبا و ساده، در دسته کابینت های سبک مدرن واقع شده و اغلب برای آشپزخانه های کوچک مناسب هستند. در زیر به اختصار به بررسی مزایای کابینت های سبک مدرن می پردازیم:

  • قیمت مناسب
  • تنوع رنگ
  • تنوع متریال
  • تمیزکاری راحت

در ادامه به معرفی مدل های دیگر کابینت های مدرن می پردازیم.

کابینت آشپزخانه روکش چرم و ویژگی های آن

عملکردهای گوناگونی روی پوست حیوانمات مرده یا همان چرم انجام گرفته و سپس از آن در ساخت پوشش مبل، کیف، کفش، کابینت، دیوارکوب، تخت‌خواب، استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از چرم به عنوان روکشی لاکجری و شیک، به گزینه ای پر مخاطب تبدیل شده است. در بازار امروز، افراد بیشماری کابینت چرمی را مناسب ترین گرینه برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود دانسته و فضایی منحصر به فرد در خانه خود ایجاد می کنند. استفاده از روکش چرم بیشتر در طراحی کابینت‌های سبک مدرن و نئوکلاسیک دیده می‌شود، زیرا در سبک‌ کلاسیک ابزارهای برجسته روی کار مانع استفاده از پوشش چرمی برای کابینت امکان می شود.

ساخت کابینت چرمی، با توجه به سلیقه مشتریان و نوع سفارش آنها، انجام می پذیرد. با توجه به تنوع چرم موجود در بازار، نوع چرم انتخاب شده توسط مشتریان در قیمت تمام شده نیز تاثیرگذار خواهد بود. شما می توانید برای بررسی قیمت به روز کابینت به لینک ارائه شده مراجعه کرده و جدیدترین قیمت ها را استعلام کنید.

کابینت جدید روکش pvc (پی وی سی) مدرن چیست؟

پی وی سی از نوعی پلاستیک ساخته شده است که از آن می توان در صنایع مختلف استفاده بهینه داشت. انعطاف پذیری بالای روکش PVC قابلیت اجرای هر طرح و نقشی را روی آنها فراهم کرده است.

خاصیت ضد آب بودن و ضد رطوبت بودن آن، استفاده این روکش را در کابینت های گلاس، لامی گلاس، کابینت های چوبی و ام دی اف، افزایش داده است. در زیر به بررسی دو مزیت بسیار قابل توجه این روکش پرداخته ایم:

  • تنوع رنگ بسیار بالا
  • سبکی وزن روکش

مدل های جدید کابینت آشپزخانه پلی گلاس در سبک مدرن چیست؟

پلی گلاس از مهم ترین و با کیفیت ترین کابینت های گلاس موجود در بازار می باشد. اگر بخواهید بدانید این نوع کابینت چطور درست می‌شود باید بگوییم که این کابینت با ورق پلی گلاس و مغزی ام دی اف خام مانند سایر گلاس‌ها، به تولید می رسد. روکش پلی گلاس خاصیت متمایزی از دیگر روکش های موجود در بازار دارا می باشد.

ام دی اف پلی گلاس، از دو با ورق ملامینه پوشانده شده است و سطح نهایی کار را یک لایه‌ی پلی استر براق و شیشه‌مانند پوشش داده است. در نتیجه این نوع پوشش مقاومت قابل توجهی دارا می باشد.

رنگ ام دی اف پلی گلاس با توجه به رنگ ورق ملامین به کار رفته مشخص می شود و تنوع بسیار بالایی نیز در رنگ دارا است.

مزیت های کابینت پلی گلاس چیست؟

در زیر به بررسی مزیت های کابینت های پلی گلاس پرداخته ایم:

  • مقاومت بالا
  • مقاوم در برابر شوینده ها
  • مقاوم در برابر تغییرات دما
  • وزن مناسب ورقه ها
  • بزرگ تر نشان دادن فضا
  • دوام بالا
  • شفافیت بالا

مدل‌های جدید کابینت آشپزخانه شیک و مدرن

ورق پلی گلاس به دلیل پلی کربنات مصرف شده در ساخت آن، ظاهری شبیه به شیشه داشته و از نظر وزنی هم وزنی بسیار سبک تر از سایر هایگلاس ها دارا می باشد. اما نکته قابل توجه اینجاست که وزن مناسب این ورق مقاوت و دوام آن را پایین نیاورده و پلی گلاس ها در کنار وزن مناسبشان، دارای مقاوت قابل توجهی نیز می باشند.

مقاومت پلی گلاس حاصل از وجود لایه ی نازکی از پلی استر است که بر روی ملامین قرار گرفته روی دو طرف ام دی اف می باشد و مقاومت منحصر به فردی را ایجاد کرده است. رنگ نهایی کابینت را هم روکش پلی استر نهایی تعیین می کند.

آلویک، یک پلی گلاس اسپانیایی می باشد که بهترین نوع ام دی اف را دارا بوده و در این زمینه بسیار معتبر می باشد.

ام دی اف پلی گلاس نیمن آلمان نیز در این زمینه زبان زد بوده و به دلیل ضخامت بالایی که دارد، فرآیند ساخت و نصب راحت تر و مطمئن تری را برای سازندگان و نصابان، به همراه خواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضا
1401/06/03 - 11:08

ممنون از اطلاعات مفیدتون
تورهای مسافرتی آفری
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top