تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/06/07 - 12:27
کد خبر: 442502

آب پاکی گواردیولا روی دست ژاوی

آب پاکی گواردیولا روی دست ژاوی

سرمربی منچسترسیتی پیشنهاد بارسلونا را رد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به گزارش مشرق، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در نشست خبری اظهارداشت: زمانی که آمدم فدراسیون میلیاردها تومان بدهی داشت، حقوق معوقه داشت و ... که همه در خاطر دارند اما ببینیم امروز کجا هستیم‌. من همیشه گفته‌ام حمال کشتی هستم! لباس پوشیدن مرا مسخره می‌کنند اما من از صبح می‌آیم در کارهای عمرانی هستم. در کنار بچه‌ها هم هستم و وقتی روی تشک می‌روم می‌گویم از من عکس نگیرند چون مسخره کرده و می‌گویند با لباس روی تشک آمده‌ام. چطور می‌توانم با کت و شلوار باشم؟

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: کت و شلوار ۵۰ میلیونی بپوشیم اما کاری نکنیم چه فایده‌ای دارد؟ درباره کشتی جوانان و نوجوانان باید بگویم. همه در خطر دارند اثر کرونا را می‌بینیم، زمانی که من آمدم به خاطر کرونا تقاضا کم بود اما حالا باشگاه کم داریم چون تعداد زیادی درخواست دارند تا در کشتی فعالیت کنند. ما در طرح توسعه با جزئیات نوشته‌ایم که کجا می‌خواهیم برویم و از برنامه حتی جلو هستیم. ما در فرنگی در رده‌های مختلف اول شدیم و غیر از نوجوانان در مسابقات جهانی و گاف مربیان در آسیایی با لطف خداوند و زحمات مربیان نتیجه گرفتیم.

* خودمان را مالک کشتی می‌دانیم

دبیر در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه همه باخت‌ها برای اوست، گفت: همین که کشتی حال خوبی دارد، این مهم است اینکه کشتی حال مردم را خوب می‌کند. از اینکه باشگاه اکبر فلاح که الگوی من بوده، شلوغ است یا اینکه منصور برزگر تمرین می‌دهد لذت می‌برم. هدف ما این است مردم به کشتی افتخار کنند همین حس مردم به کشتی را برزیل به فوتبال، کره به تکواندو و آمریکا به بسکتبال دارد. کشتی ورزش بومی و مذهبی ماست. فوتبال چون جهانی است بحث آن فرق دارد و ما خودمان را مالک کشتی می‌دانیم.

* با حرف غیرکارشناسی بهم می‌ریزم

وی افزود: من زخم و درد کشتی‌گیران را می بینم، این دستم که فلج شده به خاطر کشتی اینطور شد، آن زمان مرا رها کردند که اگر اینطور نبود شاید چند سال کشتی می‌گرفتم اما الان خودم کسی مصدوم باشد می‌برم تا عمل کنند. من این زخم‌ها را می بینم اما یکسری افراد در وزارت ورزش غیرکارشناسی حرف می‌زنند که همین باعث می‌شود بهم بریزم. البته من هم بی‌دقتی کردم و به خودم جرات نمی‌دهم بی‌احترامی کنم‌. من دردم می‌گیرد می‌بینم به بچه ها وعده می‌دهند و عمل نمی‌کنند.

* بعد از انقلاب آزادکاری به پای جدیدی نرسید

دبیر با بیان اینکه خود را در کشتی هزینه کرده، تصریح کرد: من هیچ چیزی را برای خودم نخواستم و جز خدا و اهل بیت دستم جلوی کسی دراز نمی‌کنم. وظیفه من است بجنگم چون حق کشتی است. ۶۰-۷۰ درصد مدال‌ها برای المپیک است و اگر در گذشته خوب مدیریت می‌شد مدال‌های بیشتری می‌گرفتیم. چرا عباس جدیدی نباید طلای المپیک داشته باشد؟ اعتقاد دارم آزادکاری بعد از انقلاب به پای او نرسیده، چرا اکبر فلاح نباید این مدال را داشته باشد؟ همه ۲ ساعت  تمرین را می‌بینند نه ۲۲ ساعتی که کشتی‌گیر در طول یک شبانه‌روز دارد. فرق من با پولادگر همین است.

* صالحی‌امیری پول نمی‌داد اما حرف خوبی از کشتی می‌زد

رئیس فدراسیون کشتی به بالا بردن کشتی اشاره کرد و یادآور شد: من شجره‌نامه آقا تختی را می‌دانم. صالحی‌امیری پول که نمی‌داد اما حرف خوبی نی‌زد و می‌گفت کشتی بزرگتر از ورزش ایران است و تختی اسطوره است. مردم در دلشان تختی را دوست دارند و همه جای ایران مسابقات نونهالان را به خاطر روز بزرگداشت آقا تختی برگزار کردند. حالا می‌توانیم برای این کار جشن بگیریم یا چنین مسابقاتی را برگزار کنیم، کدام بهتر است.

 * ۱۱۰ هزار یورو هزینه برای مسابقات جهانی

رئیس فدراسیون کشتی درباره وضعیت تیم جوانان، خاطرنشان کرد: ما غیر از یکی دو رویداد که به دردمان نمی‌خورد، همه مسابقات را با تعداد بالا شرکت کردیم. من هنوز ۱۸ سال نداشتم که به جام یاشاردوغو رفتم و باخت‌هایم را دادم حالا همان را الان پیاده می‌کنم. شورای برون‌مرزی می‌گوید چرا این تعداد را اعزام می‌کنیم؟ آنها الان را می‌بینند من ۲ سال دیگر را. ۴۰ هزار یورو میانگین ثبت‌نام ماست‌. ۱۱۰ هزار یورو برای مسابقات جهانی جهت ثبت‌نام باید پرداخت کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top