تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/06/07 - 14:13
کد خبر: 442509

بررسی ابزارهای زندگی دانشجویی؛

معرفی ۱۰ گوشی اقتصادی برای دانشجویان +قیمت و جزئیات

معرفی ۱۰ گوشی اقتصادی برای دانشجویان +قیمت و جزئیات

این گوشی‌ها با قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای که دارند، می‌توانند سایر اقشار را نیز به خود جلب کنند.در این مطلب به تعدادی گوشی مناسب برای دانشجویان در محدوده‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم تا بتوانید بهترین گزینه را مناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید انتخاب کنید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجو بودن کار آسانی نیست و در این شرایط، داشتن یک گوشی هوشمند عالی بسیار ضروری است. این دستگاه نه‌تنها به‌عنوان یک ابزار ارتباطی مفید عمل می‌کند، بلکه می‌تواند در یادگیری، سازمان‌دهی زمان و البته سرگرمی بسیار کمک‌کننده باشد. ثابت شده است که گوشی هوشمند می‌تواند مزایای مختلفی برای دانشجویان داشته باشد و همه این مزایا می‌توانند در مسیر تحصیل به آن‌ها کمک کنند. بااین‌حال، همه دانشجویان قادر به خرید گوشی‌های گران‌قیمت نیستند. با توجه به هزینه‌های زندگی در کنار سایر هزینه‌ها، آن‌ها نیاز به تلفن همراه با قیمت مناسب دارند. بهترین گوشی‌های میان ‌رده برای دانشجویان طیف وسیعی از گوشی‌های برندهای مختلف را در بر می‌گیرد که بدون شک از میان بهترین، محبوب‌ترین و زیباترین گوشی‌ها با امکانات و قابلیت‌های فراوان، گلچین شده‌اند. این گوشی‌ها با قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای که دارند، می‌توانند سایر اقشار را نیز به خود جلب کنند.در این مطلب به تعدادی گوشی مناسب برای دانشجویان در محدوده‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم تا بتوانید بهترین گزینه را مناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید انتخاب کنید.

1- ردمی 10A (حدودقیمت: 3,269,000 تومان)

یکی از گوشی‌های ارزان قیمت شیائومی است که از یک صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS با رزولوشن HD+ و تراکم 269 پیکسل بر هر اینچ استفاده می‌کند. سازنده چینی قدرت این گوشی را از طریق تراشه 12 نانومتری مدیاتک هلیو G25 تأمین می‌کند. این تراشه صرفا برای انجام کارهای معمول مناسب است و نباید انتظار بالایی از آن داشته باشید.
فریم مربعی شکل دوربین‌های این گوشی تنها یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را شامل می‌شود و در روبرو نیز یک سلفی ۵ مگاپیکسلی درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است. این دستگاه یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و خبری هم از شارژ سریع نیست. بد نیست اشاره کنیم که این محصول با وجود برچسب قیمتی پایین دارای حسگر اثر انگشت است.

2- موتورولا موتو E20(حدودقیمت: ۲۷۰۰۰۰۰ تومان)

این گوشی به نمایشگر ۶.۵ اینچی مجهز شده و چیپ نسبتا جدید Unisoc T606 به آن نیرو می‌دهد. این چیپ در مقایسه با تراشه‌هایی که در گوشی‌های با قیمت مشابه به کار رفته قدرت بالاتری دارد و حتی در حد و اندازه یکی از چیپ‌های گوشی‌های گران‌تر یعنی اکسینوس ۸۵۰ ظاهر می‌شود.

یکی از مزایای موتو E20 ، همراه شدن با اندروید ۱۱ نسخه گو است که نسخه‌ای سبک‌تر از اندروید و ویژه گوشی‌های اقتصادی محسوب می‌شود. از دیگر مشخصات موتو E20 باید به حسگر اثر انگشت و لایه محافظ در برابر نفوذ آب اشاره کرد. البته نباید انتظار مقاومت بالای گوشی در برابر آب را داشت. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی نیز با در نظر گرفتن رده قیمتی، عملکرد قابل قبولی دارد

3- سامسونگ گلکسی A02(حدودقیمت: 3,319,000 تومان)

سامسونگ برای گلکسی A02 نمایشگری PLS TFT LCD با رزولوشن 1600×720 مناسب دیده و از تراشه مدیاتک MT6739W استفاده کرده است که می‌تواند به راحتی از پس انجام پردازش‌های مختلف بربیاید. این محصول از دوربین اصلی با سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی برخوردار است و از سلفی ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

این گوشی اقتصادی انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌‌آمپر ساعت تامین می‌کند و به همین دلیل نیز شارژدهی خوبی را در اختیار می‌گذارد. طبق انتظار این محصول از حسگر اثر انگشت استفاده نمی‌کند.

4- دوجی N30(حدودقیمت: 3,199,000 تومان)

با وجود قیمت کم طراحی زیبا و جذابی دارد و از یک صفحه نمایش 6.55 اینچی با رزولوشن HD+ استفاده می‌کند. این پنل از نوع IPS LCD بوده و از تراکم پیکسلی 268 استفاده می‌کند. تراشه MediaTek A25 نقش قلب تپنده این گوشی را ایفا می‌کند تا کارهای مختلف با سرعت قابل قبول و مناسبی انجام شود. برخورداری از رم 4 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی در این مدل به طور حتم یک نکته مثبت است.

دوجی N30 چهار دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای 16، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی دارد و از سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوجی برای تأمین انرژی مورد نیاز این مدل از یک باتری با ظرفیت 4180 میلی آمپر ساعت کمک گرفته و در نهایت این محصول از حسگر اثر انگشت برخوردار است.

5- نوکیا G10(حدودقیمت: 3,259,000 تومان)

نوکیا G10 گوشی اقتصادی است که در سال 2021 به بازار عرضه شده و وزنی معادل 194 گرم دارد. قاب جلویی این گوشی هوشمند یک نمایشکر IPS LCD با اندازه 6.52 اینچ و رزولوشن HD+ را شامل می‌شود و تراکم 269 پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. قلب تپنده این مدل پردازنده Helio G25 در نظر گرفته شده که با داشتن 8 هسته پردازشگر و ماژول گرافیکی PowerVR GE8320 می‌تواند به سادگی بسیاری از پردازش‌ها را انجام دهد. قاب پشتی گوشی G10 محل قرارگیری دوربین سه گانه با سنسورهای 13 مگاپیکسلی عریض، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق میدان است و دوربین سلفی نیز از یک سنسور 8 مگاپیکسلی برخوردار است. نوکیا جی 10 از یک باتری با ظرفیت 5050 میلی‌آمپر ساعت تغذیه می‌کند و شارژ با توان 10 وات نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

6- نوکیا C30(حدودقیمت: ۲۹۰۰۰۰۰ تومان)

نوکیا C30 را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین گوشی‌ها در این بازه قیمتی دانست. اصلی‌ترین ویژگی که این دستگاه را از رقبایش متمایز می‌کند، باتری غول‌پیکر ۶۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است. به لطف استفاده از چنین باتری حجیمی، شارژدهی نوکیا C30 طولانی‌مدت خواهد بود و احتمالا می‌توانید بدون نیاز به شارژر تا دو الی سه روز از آن استفاده کنید.

البته استفاده از باتری پر ظرفیت در این گوشی به افزایش وزن و ضخامت منجر شده و مجبور هستید تا با ضخامت ۱۰ میلی‌متری و وزن ۲۳۷ گرمی آن کنار بیایید. قدرت‌بخش نوکیا C30 تراشه ۲۸ نانومتری Unisoc SC9863A است که چندان پرقدرت و بهینه نیست، اما کارتان را راه می‌اندازد. این گوشی در سه مدل با ۲ یا ۳ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده که مدل ۳/۶۴ گیگابایتی آن با قیمت حدود ۳ میلیون تومان بهترین گوشی موبایل در این رده به‌شمار می‌رود. نمایشگر IPS LCD دستگاه نیز اندازه ۶.۸۲ اینچی دارد و همین باعث می‌شود تا با گوشی بزرگ‌تری نسبت به رقبا مواجه باشیم. نوکیا C30 از دوربین اصلی دوگانه با دوربین عریض ۱۳ مگاپیکسلی و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی خیلی باکیفیت نیست و وضوح ۵ مگاپیکسلی دارد. حسگر تشخیص اثر انگشت نیز در این دستگاه تعبیه شده است.

7-گوشی مقاوم دو جی S40(حدودقیمت: 3,699,000تومان)

ردمی 10C یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی شیائومی محسوب می‌شود که از ارزش خرید بالایی برخوردار است. قیمت این گوشی طی هفته‌های گذشته نزولی بوده و اکنون ارزش خرید بیشتری دارد. این گوشی ویژگی‌های جذابی را در اختیار کاربران می‌گذارد. به عنوان مثال، مغز متفکر ردمی 10C تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ بوده که در گوشی گران‌تری مانند ردمی نوت 11 به کار رفته است. این محصول اقتصادی به دوربین اصلی دوگانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج ٢ مگاپیکسلی مجهز شده، هرچند که فقدان دوربین فوق‌عریض در این گوشی اقتصادی احساس می‌شود.

نمایشگر IPS LCD ردمی 10C بزرگ است و سایز آن به ۶.۷١ اینچ می‌رسد. رزولوشن این نمایشگر نسبت به گلکسی A13 پایین‌تر است. در ادامه این دستگاه به ویژگی‌هایی مانند حسگر تشخیص اثر انگشت، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از سرعت شارژ ١۸ واتی تجهیز شده و با وجود ارائه نسخه جدید اندروید، شاهد استفاده از اندروید 11 در این گوشی هستیم که سبب می‌شود با گوشی به‌روزی از لحاظ ترکیب نرم‌افزاری مواجه نباشیم.

8- ردمی 9A (حدودقیمت: 2,639,000 تومان)

اگر گوشی از شیائومی در حدود بازه قیمتی اقتصادی می‌خواهید قطعا ردمی A9 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما باشد. این محصول از یک دوربین تکی با سنسوری 13 مگاپیکسلی برخوردار است و دوربین سلفی قرار گرفته درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر نیز سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد. نمایشگر این گوشی اندازه‌ای 6.53 اینچی دارد و از فناوری IPS LCD نیز استفاده می‌کند. رزولوشن HD+ برای این صفحه نمایش در نظر گرفته شده که باعث می‌شود در هر اینچ شاهد 269 پیکسل باشیم.

ردمیA9 قدرت مورد نیاز خود را از تراشه 12 نانومتری مدیاتک Helio G25 می‌گیرد. این تراشه قدرت مناسب و خوبی برای انجام کارهای روزمره دارد اما نمی‌توان به روی آن برای بازی‌های سنگین خیلی حساب باز کرد. باتری این گوشی ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و از دیگر مشخصات کلیدی این محصول شیائومی می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و MIUI 12 بر پایه اندروید 10 (نسخه ابتدایی) اشاره کرد.

9-جی پلاس Z10(حدودقیمت: 3,950,000تومان)

جی پلاس Z10 با قیمتی در مرز ۴ میلیون تومان سخت‌افزاری قدرتمند را در اختیار شما می‌گذارد. این گوشی به چیپ اقتصادی اما نسبتا قدرتمند Unisoc T610 مجهز شده که در کنار ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، توان سخت‌افزاری کافی برای اجرای اکثر اپ‌ها و حتی بازی‌های نه‌چندان سنگین را دارد.

به‌کارگیری دوربین اصلی چهارگانه ۲+۲+۵+۴۸ مگاپیکسلی در کنار دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز می‌تواند یک نقطه قوت قابل توجه دیگر در این گوشی ایرانی باشد. نمایشگر جی‌پلاس Z10 از نوع IPS LCD است با ابعاد ۶.۵۵ اینچی، محتوا را با رزولوشن اچ‌دی پلاس نمایش می‌دهد.سیستم‌عامل پیش‌فرض این گوشی اندروید 11 بوده و محدودیتی از نظر نصب برنامه‌ها و اجرای سرویس‌های گوگل ندارد. حسگر تشخیص اثر انگشت این گوشی نیز روی فریم آن قرار گرفته و سرعت و دقت کافی دارد.

10- گلکسی A03 Core (حدودقیمت: 2,729,000 تومان)

این گوشی یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های برند کره‌ای سامسونگ است. این گوشی از پلاستیک ساخته شده و سازنده کره‌ای از پنلی 6.5 اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن HD+ و تراکم پیکسلی 270 برای این گوشی استفاده کرده است. این پنل حدود 82 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و حاشیه‌های مناسبی برای گوشی با این برچسب قیمتی دارد.

در بخش سخت افزاری سامسونگ از تراشه Unisoc SC9863A استفاده کرده است، تراشه‌ای که خیلی قوی نیست و انتظار معقولی باید از آن داشته باشید. در زمینه دوربین سازنده کره‌ای سنسوری 8 مگاپیکسلی را برای A03 Core مناسب دیده و برای آن از فوکوس خودکار نیز استفاده کرده است. دوربین سلفی نیز سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد و درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر به چشم می‌آید. انرژی مورد نیاز این کهکشانی را یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و Android 11 نسخه GO Edition از دیگر مشخصات اصلی این کهکشانی سامسونگ هستند.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top