تاریخ انتشار: شنبه 1401/06/12 - 14:35
کد خبر: 442949

سرپرست دفتر آموزش وزارت بهداشت تاکید کرد؛

قرنطینه زائران اربعین در بازگشت به کشور

قرنطینه زائران اربعین در بازگشت به کشور

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، به زائران اربعین توصیه کرد برای داشتن سفری توام با سلامتی قبل از سفر، دوره واکسیناسیون کرونا را تکمیل کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  فرشید رضایی افزود: زائران اربعین اگر از آخرین تاریخ تزریق واکسن آنها بیشتر از ۶ ماه گذشته است، دوز یادآور را بزنند.

وی تاکید کرد: زائران اربعین در طول پیاده روی مایعات کافی بنوشند و از آب سالم و فراوان، غذاهای پخته شده تازه و گرم، میوه پوست دار و شسته شده استفاده کنند.

رضایی ادامه داد: زائران از چند روز قبل از اربعین، پیاده روی منظم داشته باشند و برای سلامتی زانوها، هنگام پیاده روی از عصا استفاده کنند. از کفش راحت و مخصوص پیاده روی و دو جوراب یا جوراب حوله‌ای استفاده کنند. از کوله پشتی مناسب استفاده کرده و از حمل بار اضافی و سنگین پرهیز کنند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: فهرست وسایل ضروری همراه زائران داروهای بیماری‌های زمینه‌ای برای ۱۰ روز، چسب زخم، پودر ORS، نمک، آلو خشک و انجیر خشک (برای پیشگیری از یبوست)، قاشق و لیوان، دمپایی، صابون، چراغ قوه باشد.

فرشیدی با بیان اینکه زائران در فواصل زمانی منظم، به خود استراحت دهند و از مواجه طولانی مدت با آفتاب خودداری کنند، افزود: برای در امان بودن از آفتاب و نور شدید خورشید از عینک آفتابی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب، استفاده کنند. از لباس مناسب، گشاد و با الیاف نخی به تن کنند.

وی بیان داشت: زائران در طول پیاده روی مایعات کافی بنوشند. در اماکن شلوغ و پر تجمع، از ماسک استفاده کنند و در صورت داشتن علائم بیماری، ماسک بزنند و از دیگران فاصله بگیرند و به مراکز درمانی اطلاع دهند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به این که وبا یک اسهال عفونی خطرناک است که از طریق آب، غذا و دست آلوده منتقل می‌شود، گفت: لازم است زائران به طور منظم دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و از آب سالم و فراوان، غذاهای پخته شده تازه و گرم، میوه پوست دار و شسته شده استفاده کنند.

فرشیدی افزود: زائران اربعین از خوردن هرگونه سالاد و سبزیجات، ماهی، لبنیات غیر پاستوریزه و غذاهای دارای سس و کشک، خودداری کنند. اگر با تب، سرفه، ضایعات پوستی اسهال و استفراغ مواجه شدند؛ فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند.

وی در پایان از زائران اربعین خواست پس از بازگشت از سفر قرنطینه را رعایت کنند و مخصوصاً از خانم‌های باردار، سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی فاصله بگیرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top