تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/06/13 - 14:32
کد خبر: 443108

فعالیت قطار مسافری تهران کربلا تا پایان امسال

فعالیت قطار مسافری تهران کربلا تا پایان امسال

مدیرعامل شرک راه آهن از ادامه فعالیت قطار مسافری ترکیبی تهران-کربلا تا پایان امسال و در ماه های پس از ایام اربعین خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سید میعاد صالحی شب گذشته در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ با بیان این که در حوزه لکوموتیو ۲ هزار میلیارد تومان بدهی به ما رسیده است، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته بنای ریل گذاری به گونه‌ای بوده است که در بسیاری از مناطقی که بار داریم ریل گذاری صورت نگرفته است و در بخش‌هایی که ریل گذاری صورت گرفته است، بار نداریم؛ در سطح کلان برای اینکه نقشه راه داشته باشیم توسعه خطوط ریلی راهبردی در بحث مسافری را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی با بیان این که ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه به بخش حمل و نقل ریلی تخصیص نیافته است و این بخش را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است، افزود: در بخش تولید لوکوموتیو بخش خصوصی ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است. ۱۳۶۶ واگن باری نو، ۳۳ لوکوموتیو و ۶۴ واگن مسافری بازسازی شد و ۴ واگن خودکشش هم در این بخش تأمین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که حوزه ریلی در بخش مسافری در یک دهه گذشته چندان سود نداشته و دولت در این بخش حمایت لازم را نکرده است مطرح کرد: متأسفانه سازمان برنامه کم لطفی در تخصیص اعتبار داشته است و همین باعث شده است سن ناوگان ریلی در بخش مسافری افزایش یابد.

صالحی یادآور شد: در ۴ ماه امسال ۹.۶ میلیون نفر جابه جا شده اند که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد جابه جایی و ۲۲ درصد کاهش تأخیرات را داشته ایم، در مجموع حمل باری و مسافری طی ۴ ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد کرده است.

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین بندر خشک ریلی با وسعت ۷۰۰ هکتار گفت: این مرکز دارای ۱۸ خط ریلی است و به عنوان یک مرکز لجستیک مهم به شمار می‌رود. همچنین حوزه بهسازی و بازسازی خطوط رشد ۲۰۰ درصدی داشته و ۳ هزار میلیارد تومان برای اعتبار آن نیاز است، از طرفی ۱۱۱ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان، یزد و لرستان آماده بهره برداری است.

مدیرعامل راه آهن یادآور شد: در مسیرهای ریلی در اربعین سفرها را ۱۰۰ درصد افزایش داده ایم. قطار تهران کربلا را برای کل سال در نظر گرفته ایم که این خط فعلاً سه ماه به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top