تاریخ انتشار: شنبه 1401/07/09 - 22:47
کد خبر: 445513

بازگشت آرامش به پایتخت

بازگشت آرامش به پایتخت

بعد از ظهر امروز شنبه -نهم مهر ماه- همزمان با شروع تحصیلی دانشگاه‌ها، تعدادی از عناصر آشوبگر با تجمع پراکنده در برخی نقاط پایتخت اقدام به سردادن شعارهای ساختارشکنانه و تخریب خودروهای شخصی و اموال عمومی کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، بعد از ظهر امروز شنبه -نهم مهر ماه- همزمان با شروع تحصیلی دانشگاه‌ها، تعدادی از عناصر آشوبگر با تجمع پراکنده در برخی نقاط پایتخت اقدام به سردادن شعارهای ساختارشکنانه و تخریب خودروهای شخصی و اموال عمومی کردند.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگاران، یک گروه ۱۴ نفره از زنان در منطقه دردشت با برداشتن روسری‌های خود اقدام به کشف حجاب کردند و حدود ۵۰ تا ۷۰ نفر هم در محدوده دانشگاه تهران در خیابان انقلاب دست به راهپیمایی زدند که پس از ناکامی در همراهی دانشجویان به سوی خیابان‌های وصال و حجاب و حافظ و جمهوری حرکت کردند.

گروهی از آنها نیز مسیر راهپیمایی خود را به سمت جنوب شهر و منطقه بازار و لاله‌زار تا خیابان وحدت اسلامی و ابوسعید تغییر دادند.

در پونک گروهی از معترضان که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر تخمین زده شدند، از دانشگاه آزاد تا بلوار اشرفی اصفهانی و تیراژه دست به راهپیمایی زدند و عده‌ای نیز در محدوده دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد در خیابان یخچال در قلهک تجمع کرده و قصد تحریک دانشجویان را داشتند.

در محدوده دانشگاه صنعتی شریف جمعیتی حدوداً ۴۰۰ نفره با تجمع در خیابان آزادی و اطراف دانشگاه، ضمن سردادن شعارهای تند و ساختارشکنانه، اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و تخریب برخی اموال عمومی کردند.  

در برخی دیگر از دانشگاه‌های تهران از جمله دانشگاه شریف، دانشگاه علوم پزشکی ایران، پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد تهران مرکز و دانشگاه تربیت مدرس نیز تجمعات و راهپیمایی‌هایی با حضور جمعی از دانشجویان در واکنش به حوادث اخیر کشور برگزار شد.

همچنین دانشگاه‌های فردوسی و داروسازی مشهد، دانشگاه‌های آزاد و خوارزمی واحد کرج، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه‌های شیراز و زنجان امروز نهم مهر ماه ۱۴۰۱ همزمان با نخستین روز شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، صحنه برگزاری تجمعات اعتراضی دانشجویی بود.

در حال حاضر هیچ تجمعی در سطح شهر تهران و دیگر شهرها گزارش نشده است و آرامش در معابر شهری برقرار شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نتایج ذخیره های رشته‌های گروه علوم تجربی آزمون دانشگاه آزاد
مردم؛ گمشده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
خبر خوش سازمان اداری و استخدامی کشور برای بازنشستگان
بقائی: رژیم صهیونسیتی به دنبال اضمحلال هویت ملت فلسطین و اماکن مقدس این سرزمین است
وقتی صهیونیست‌ها حتی از محل شهادت «السنوار» هم می‌ترسند
نسخه تصویری تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» +فیلم
بررسی دوباره اصلاح لایحه تعطیلی روز پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی
اعلام آمادگی فراجا برای اجرای قانون حجاب
یک اثر هنری
وام‌های جیب به جیب
انحراف در اقتصاد
مراسم سومین روز شهادت سردار شهید نیلفروشان +عکس
فقدان «قهرمان غزه» خللی در عزم مقاومت به وجود نمی آورد
نکوداشت آیت‌الله مهدوی‌کنی (ره) +عکس
اقدام متفاوت یک شهروند تهرانی در حمایت از لبنان
تصویری متفاوت از نادر سلیمانی در سریال «رویای نیمه شب»
عالیشاه: قهرمانی دور از دسترس نیست
خبر مهم برای بازنشستگان مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان
اهدای سرویس طلا به لبنان توسط زن تبریزی
این خودروها مشمول مالیات شدند
شلیک ۱۷۵ موشک از لبنان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top