تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/07/11 - 11:19
کد خبر: 445669

حمزه دستیار؛

شبی که با رمز شریف گذشت

شبی که با رمز شریف گذشت

این که عده ای در توییتر ۸۰۰ میلیون توئیت بزنند و در کف میدان ۸۰ نفر باشند یعنی در جنگ رسانه ای تدارک دیده شده، صرفا بخشی از بدنه سربازان هستند که قرار است در تهیه کلیپ ها به اتاق فرمان کمک کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از حمزه دستیار*/// سر شب بعد از گذر از هفت خوان فیلترینگ مشغول چک کردن شبکه های اجتماعی بودم، همه از فاجعه ای احتمالی در دانشگاه شریف  می نوشتند:

«شریف چه خبر است؟»، « با نخبه هایمان  چه می کنیم» ،« به داد شریف برسید» و این دست صحبت ها و استوری های هیجانی و احساساتی که برای منی که  سال ها کف دانشگاه بودم و این شرایط را در ۹۶ و ۹۸ در دانشگاه های مختلف با شدت و حدت به چشم دیدم نگران کننده بود.

واقعا چه شده ؟ خدا بخیر بگذراند.

قبل از هر توضیح دیگری این نکته را باید بنویسم: هنوز یکماه از اعلام  نهایی نتایج  دانشگاه ها نگذشته و خوب یادم هست خیلی از همین ها که نگران نخبه های شریف هستند، این ها را نخبه  نمی دانستند: تیتر می زدند بی استعدادهای پول دار، توضیحش هم این بود:

«در دانشگاهی مثل شریف از دهک اول فقط یک نفر قبولی داشت و از سه دهک اول زیر ۲ درصد قبولی دارد. از دهک آخر بیش از۵۰ درصد در دانشگاه شریف هستند. بیش از ۸۴ درصد از قبولی‌های دانشگاه شریف از دهک‌های ۸، ۹ و ۱۰ هستند. این دهک‌ها میزان توان مالی دانشجو‌ها را نشان می‌دهد، دهک اول کم‌ترین توان مالی و دهک دهم بیشترین توان مالی را دارد.»

به هرحال صبح زود که اخبار را چک کرده بودم معلوم بود از همان ابتدای شروع تجمعات وزیر علوم در دانشگاه شریف حاضر بود و با دانشجویان گفتگو کرد، از طرفی  نصف حاضرین در تجمع، دانشجویان انقلابی بودند  و با خواست وزیر علوم اتوبوس هایی در اختیار دانشجویان قرار داده شد و از دانشگاه خارج شدند.

بر خلاف آنچه در شبکه های اجتماعی می گذشت، هیچ توپ و تانک و ترکش و جنگی در کار نبود. اما دلم برای آن کاسه های داغ تر از آش اینستاگرام و توئیتر می سوزد که هیجان مدام بر عقل‌شان پیروز می شود و فکر می کند با دمیدن در آتش رسانه ای اغتشاشات، وجهه مردمی به خود گرفته و  حالا فردی متعادلی به نظر می رسد.

اما شریفی ها که یک شب برای شما نخبه اند و یک شب بی استعداد،  هر شب برای ما فرزندان وطن و برادران و خواهران مان هستند ، شاید شمشیرشان را روبرو بگیرند اما قلب هایشان خیلی دور نیست، امیدواریم بعدها چند روزی  مطالعه غیر درسی داشته باشند و کنار ما و کنار وطن شان بایستند.

این  که عده ای در توییتر ۸۰۰ میلیون توئیت بزنند و در کف میدان ۸۰ نفر باشند  یعنی در جنگ رسانه ای تدارک دیده شده، صرفا بخشی از بدنه سربازان هستند که قرار است در تهیه کلیپ ها به اتاق فرمان کمک کنند.

دیشب تعداد کسانی که توئیت می زدند در دانشگاه شریف گیر کردیم، نزدیک بود از تعداد کل دانشجویان دانشگاه شریف بیشتر شود،  این دروغ پردازی  بزرگ همچنان ادامه خواهد داشت.

*ادوار جنبش دانشجویی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top