تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/07/18 - 15:37
کد خبر: 446435

دانلود فیلترشکن و VPN در صدر جستجوی گوگل ایرانیان

دانلود فیلترشکن و VPN در صدر جستجوی گوگل ایرانیان

با تداوم اعمال محدودیت‌های سختگیرانه روی اینترنت بین‌الملل، جست و جو برای دانلود انواع برنامه فیلترشکن در ایران به بالاترین حد خود رسیده و کاربران برای دسترسی به اینترنت جهانی به هر دری می‌زنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی محدودیت‌های اینترنت، دانلود انواع برنامه فیلترشکن و VPN تبدیل به بیشترین موضوع جست‌وجو گوگل در ایران شده و سایر موضوعات را کمرنگ کرده است.

با تداوم اعمال محدودیت‌های سختگیرانه روی اینترنت بین‌الملل، جست و جو برای دانلود انواع برنامه فیلترشکن در ایران به بالاترین حد خود رسیده و کاربران برای دسترسی به اینترنت جهانی به هر دری می‌زنند.

به دنبال اعتراضات و ناآرامی‌های ایجاد شده در سراسر کشور دسترسی به فضای آزاد تبادل اطلاعات محدود شده است. این موضوع سبب شده تا کاربران ایرانی توان استفاده از برنامه‌هایی که نیازمند اینترنت بین‌المللی هستند را نداشته باشند و جهت رفع محدودیت‌ها، دست به دانلود و نصب برنامه‌های تغییر آی پی از جمله فیلترشکن‌ها و VPN ها بزنند.

در حالی که حدود دو هفته از آغاز اعمال محدودیت‌های سنگین روی اینترنت می‌گذرد، آمار جست و جو و دانلود انواع برنامه فیلترشکن در گوگل رکورد جدیدی را ثبت کرده و بالاترین نرخ جست‌وجو را در میان تمامی موضوعات به خود اختصاص داده است. در لیست موضوعات پر سرچ گوگل حتی موضوعاتی مانند فوت امین تارخ، یکی از بازیگران مطرح سینمای ایران یا مسابقات ورزشی نیز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند و رتبه‌های اول جست‌وجو مربوط به یافتن وی پی ان بوده است.

به دلیل ادامه‌دار بودن محدودیت‌ها روی اینترنت و مسدودسازی پورت وی پی ان‌ها، دانلود انواع برنامه فیلترشکن با شدت و سرعت بیشتری انجام می‌شود. در واقع با فیلتر شدن و از کار افتادن VPN ها، مردم به دنبال دانلود برنامه جدید فیلترشکن می‌روند که خود به افزایش تعداد جست‌وجوهای این موضوع در گوگل دامن می‌زند.

طبق آمار منتشر شده از سوی گوگل، نرخ جست‌وجو برای وی پی ان در چند روز اخیر جهش بزرگی را پشت سر گذاشته ولی همچنان یکی از مسائل پر متقاضی از سوی کاربران ایرانی محسوب می‌شود. در تصویر زیر می‌توانید میزان جست‌وجو برای دانلود انواع برنامه فیلترشکن و VPN را به تفکیک استان‌ها مشاهده کنید.

برنامه فیلترشکن و VPN را به تفکیک استان‌هاوزیر ارتباطات آقای عیسی زارع‌پور اخیرا درباره استفاده صد درصدی از زیرساخت اینترنت ملی در روزهای اخیر خبر داده و قصد توسعه بیشتر این سرویس را در آینده دارد. هنوز زیرساخت اینترنت ملی توانایی پاسخگویی به تمامی کاربران را نداشته و قطع کامل اینترنت بین‌الملل در حال حاضر امکان‌پذیر نیست، اما با توجه به اظهارات وزیر ارتباطات باید ببینیم چه آینده‌ای در انتظار اینترنت جهانی کشور خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1401/07/24 - 20:33

فیروزآباد اوشاخلاری
1401/07/25 - 18:37

به نظر بنده تمام برنامه های اجتماعی رو که حکومت فلیتر کرده باز کنند و اشتباهاتی که جرم هایی که مسئولین انجام میدهند جلوگیری کنند وبرخورد قوه قضیایه را درهمان برنامه های فلیتر شده نشان بدهند
ودیگر لازم نیست برنامه ای را فلیتر کنند آیا با فلیتر کردن چه چیزی را از نگاه مردم قایم می کنند .
این خود یک سوال است
زهرا
1401/07/25 - 22:11

یه کاری کردید که بیگانه ها دلشون به حال مون بسوزه
آبروی ایران رو بردید
این کشور باشکوه مضحکه شد
سعیداصغری
1401/07/25 - 22:55

فیلترشکن
م
1401/07/25 - 23:58

قطع اینترنت مصداق حق الناسه واین کار نان مردم رو اجر کردنه
تورهای مسافرتی آفری
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top