تاریخ انتشار: شنبه 1401/07/23 - 02:46
کد خبر: 446878

مسلم خلخال؛

معیار انقلابی در نئوماله‌کشی خلاصه نمی‌شود

معیار انقلابی در نئوماله‌کشی خلاصه نمی‌شود

باید گفت امروز آن که معیار انقلابی یا غیرانقلابی را مشخص می سازد نه در نئوماله‌کشی خلاصه می‌شود و نه در تخریب روشنفکر معابانه نیروهای انقلاب، آن چیزی که امروز مشخص کننده معیار انقلابی است شناخت دشمنان در بزنگاه های مختلف است که با شناخت دشمنان بتوان نقشه های شوم آنان را برای ملت ایران روشن ساخته و دست آن ها را برای مردم رو کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از مسلم خلخال*/// چندی پیش رهبر انقلاب اسلامی  در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در واکنش به ناآرامی های این روزهای کشور گفتند: در همان اوّل کار، بعضی از خواص، حالا ناشی از دلسوزی ــ دلشان سوخت ــ بدون تحقیق اطّلاعیّه دادند، بیانیّه دادند، حرف زدند، اظهاراتی کردند ــ البتّه تحقیق‌نکرده ــ بعضی‌هایشان سازمان انتظامی کشور را متّهم کردند، پلیس را متّهم کردند، بعضی‌شان مجموعه‌ی نظام را متّهم کردند؛ هر کسی یک جوری یک حرکتی کرد. خب حالا حساب این جدا است، لکن بعد از آنکه دیدند قضیّه چیست، بعد از آنکه فهمیدند در نتیجه‌ی حرفهای آنها همراه با برنامه‌ریزی دشمن چه اتّفاقی در خیابان و در مسیر عمومی مردم می‌افتد، بایستی آن کار خودشان را جبران میکردند؛ باید موضع بگیرند، باید صریحاً اعلام کنند که با‌ آنچه اتّفاق افتاده مخالفند، بایستی تفهیم کنند که با برنامه‌ی دشمنان خارجی مخالفند. باطن قضیّه معلوم شد. وقتی شما می‌بینید که عنصرِ سیاسیِ آمریکایی این قضایا را به دیوار برلین تشبیه میکند، خب باید بفهمید که غرض چیست؛ باید بفهمید که مسئله، مسئله‌ی دلسوزی برای یک دختر جوان نیست؛ این را باید میفهمیدید؛ اگر نفهمیدید، بفهمید؛ اگر فهمیدید، باید موضع اعلام بکنید.

حال بعد از سخنان رهبر انقلاب اسلامی باید از خود پرسید برای جبران چه کار باید کرد و اصلا خواص شامل چه کسانی در جامعه می شوند که باید به سبب جبران برآیند. از این رو در ادامه به سه دسته از خواص در جامعه ایران اسلامی پرداخته می شود که اگر در گذشته مواضع اشتباهی داشتند آن ها را جبران کنند.

1- جامعه دانشگاهی چگونه جبران کنند؟

ابتدا جامعه دانشگاهی و دانشجویی در کشور که در همان روزهای ابتدایی اتفاقات و حوادث همسو با عده ای که کف خیابان امنیت کشور را برهم زده و نیروهای ایجاد کننده امنیت در کشور را تخریب کردند باید به فکر جبران اقدامات نسنجیده و شتابزده خود باشند.

جامعه دانشگاهی به خصوص تشکل های دانشجویی امروز وظفیه دارند بعد از 2 سال دوری دانشجویان و اساتید از دانشگاه باری دیگر با برپایی کرسی های آزاد اندیشی باحضور اساتید و تفکرات مختلف در دانشگاه زمینه سازی مناسب را برای ایجاد یک فضای  تعقل و تفکر را در دانشگاه فراهم کنند.

باحضور اساتید و نمایندگان مختلفی با تفکرات متنوع فضای دانشگاه را به سمتی حرکت دهند که دانشجویان ما امروز  پیاده نظام دشمن در کف خیابان های داخل و نفوذی های خارجی را به خوبی بشناسد و به جای اینکه آزادی و زندگی را برای زنان کشورمان تنها در مسئله پوشش بدانند امروز زنان ما باید در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و ...  پیشرفت و تحول را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

اساتید در دانشگاه و معلمان در مدارس ما در کلاس های درس با دانشجویان و دانش آموزان خود در خصوص مسائل این روزها و قله های پیش روی کشور صحبت کنند که جامعه علمی کشور را به سمت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی حرکت کند.

2- مسئولین چگونه جبران کنند؟

مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی  نیز در دسته بندی خواص جامعه حضور دارند آنان که در روزهای گذشته با شایعات و جوسازی دشمنان فریب خورده و با موضع گیری های خود باعث شدند در آتش ناآرامی های کشور دمیده شود باید امروز بعد از مشخص شدن ابعاد حوادث و دروغ های مختلف دشمنان برای کشاندن مردم به کف خیابان ها به فکر جبران باشند و مواضع خود را تصحیح و از ملت ایران عذرخواهی کنند.

امروز نقشه های شوم دشمنان کشورمان بر کسی پوشیده نیست که با ایجاد ناآرامی در خیابان های شهرهای مختلف ایران اسلامی قصد بر هم زدن امنیت و به دنبال آن جلوگیری از پیشرفت های مختلف و پیشروی های بین المللی را دارند. مسئولین اگر اشتباه خود را فهمیدند باید با تصحیح موضع گیری های قبلی تمام تلاش خود را برای پیشرفت کشور در پیش گرفته و  از دستاوردهای انقلاب اسلامی حفاظت کنند.

3- رسانه ها چگونه جبران کنند؟

در روزهای اخیر همزمان با اوج گیری ناآرامی ها در کشور برخی از رسانه های داخلی نیز همسو با رسانه های معاند خارجی نیروهای ایجاد کننده امنیت در کشور از جمله نیروهای انتظامی را تضعیف کردند.

در این بین برخی از رسانه هایی که خود را متعلق به جامعه نخبگانی کشور نیز می دانند دانسته یا ندانسته دست به تضعیف نیروهای امنیت داخلی زدند و حتی رسانه ها و اشخاصی که با مواضع صریح و روشن خود از نیروهای انقلابی و عاملین امنیت کشور حمایت کردند با الفاظی مانند نئوماله‌کش به تمسخر گرفتند.

در این خصوص باید گفت که اگر ندانسته دست به چنین کاری زدند امروز با فهمیدن اشتباه خود باید مواضع خود را تصحیح و مشخص کرده و جبران کنند. اما اگر دانسته این کار را کرده امروز برای جبران باید با موضع گیری دقیق و انقلابی خود و با عذرخواهی از ملت شریف ایران به سبب جبران مواضع گذشته برآیند و از برخوردهای سلیقه ای با اتفاقات و حوادث کشور و خصومت های شخصی با برخی افراد دست بردارند.

در پایان باید گفت امروز آن که معیار انقلابی یا غیرانقلابی را مشخص می سازد به قول برخی نه در نئوماله‌کشی خلاصه می‌شود و نه در تخریب روشنفکر مآبانه نیروهای انقلاب است آن چیزی که امروز مشخص کننده معیار انقلابی است شناخت دشمنان در بزنگاه های مختلف است که با شناخت دشمنان بتوان نقشه های شوم آنان را برای ملت ایران روشن ساخته و دست آن ها را برای مردم رو کنند.

*سردبیر خبرنامه دانشجویان ایران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top