تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/07/27 - 23:28
کد خبر: 447528

بودجه نظامی ترکیه به ۲۶ میلیارد یورو افزایش یافت

 بودجه نظامی ترکیه به ۲۶ میلیارد یورو  افزایش یافت

رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه از افزایش بودجه نظامی این کشور خبر داد. به نوشته روزنامه «کاثیمرینی» «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه در سخنانی در جمع نمایندگان حزب حاکم «عدالت و توسعه » گفت بودجه نظامی ترکیه در سال ۲۰۲۳ به حدود ۲۶ میلیارد یورو خواهد رسید

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه از افزایش بودجه نظامی این کشور خبر داد. به نوشته روزنامه «کاثیمرینی» «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه در سخنانی در جمع نمایندگان حزب حاکم «عدالت و توسعه » گفت بودجه نظامی ترکیه در سال ۲۰۲۳  به حدود ۲۶ میلیارد یورو خواهد رسید

وی گفت: «در نتیجه افزایش تهدیدات در جهان و در همسایگی ما، بودجه دفاعی خود را برای سال ۲۰۲۳ به میزان کافی، ۴۶۹ میلیارد لیر افزایش می‌دهیم.»

 به نوشته این روزنامه، این مبلغ حدود ۲۶ میلیارد یورو خواهد بود. در عین حال، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز  از یونان و قبرس خواست از خرید تسلیحات بیشتر خودداری کنند.

وی گفت: «همه باید بدانند که اشتیاق یونان یا قبرس برای تهیه تسلیحات به هیچ وجه کمکی نمی‌کند، جز اینکه تنش را افزایش می‌دهد.»

یونان و ترکیه در زمینه نظامی به شدت با هم رقابت دارند. ارتش یونان به شدت در حال توسعه و تقویت خود است و حتی سفارش خرید جنگنده‌های «اف-۳۵» را هم به آمریکا داده و در صورت دریافت آن‌ها ناوگان نیروی هوایی ترکیه از رقیب  خود عقب می‌افتد.

یونان به تازگی ۲۴ فروند جنگنده «رافال» ساخت فرانسه، ۶ فروند جدید و ۱۸ فروند دست دوم و همچنین سه فروند ناوچه فرانسوی سفارش داده است

دو کشور همچنین در زمینه انرژی و موضوع پناهجویان با هم اختلاف دارند.  ترکیه در ماه‌های اخیر انتقادات خود را از استقرار نیروهای یونان در جزایری در شرق دریای اژه، افزایش داده است. این جزایر طبق «معاهده ۱۹۲۳ لوزان» و«معاهده ۱۹۴۷ پاریس» باید غیرنظامی شوند.

از سویی دیگر ترکیه نیز در تلاش برای تقویت ارتش خود است. ترکیه بعد از دریالت سامانه قدرتمند اس-۴۰۰ از روسیه  سعی دارد ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ خود را نوسازی کند.

طی روزهای گذشته، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ضمن تاکید بر احقاق حقوق آنکارا در شرق دریای مدیترانه در جریان تنش‌ها با یونان، خواستار تکمیل قرارداد فروش جنگنده اف-۱۶  به کشورش شد.

ترکیه چندی است که در زمینه ساخت تسلیحات نیز به موفقیت‌هایی دست یافته است. این کشور روز سه شنبه از شلیک موفق یک موشک برد متوسط خبر داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top