تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/08/03 - 16:32
کد خبر: 448131

دبیر:

برخی از مربیان کشتی بدنبال شاگردانی با پدر پولدار هستند!

برخی از مربیان کشتی بدنبال شاگردانی با پدر پولدار هستند!

رئیس فدراسیون کشتی گفت: هیچکس کامل نیست و در بحث فنی نیز هیچکس نمی‌تواند بگوید همه چیز را بلد است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در وبینار سراسری مربیان کشتی کشور خطاب به آنان گفت: فدراسیون کشتی تابه حال چندین رئیس هیئت کشتی استان به همراه رؤسای هیئت کشتی شهرستان‌ها را دعوت کرده است و خودم شخصاً با آنها و به صورت رودررو صحبت کرده ام.

وی ادامه داد: یکی از صحبت‌های من با آنها این بود که اگر رئیس هیئت کشتی استان یا شهرستانی آورده نداشته باشد و نتواند یک سالن کشتی یا چند تشک کشتی فراهم کند، خودش کار را به نفر توانمندتر بسپارد و برود.

دبیر تصریح کرد: ۸۲ درصد مدال‌های ورزش را کشتی گرفته و این نشاندهنده زحمات مربیان در باشگاه‌های سراسر کشور است و با توجه به جایگاه بالای کشتی کشور باید از هیئت‌های استانی و شهرستانی بخواهید و آنها را تحت فشار بگذارید که برای شما کار کنند و به دنبال برگزاری کلاس‌های دانش افزایی برایتان باشد و اگر بتوانند از قهرمانان مطرح و مربیان با تجربه همچون عباس جدیدی، علیرضا حیدری و حسن یوسفی افشار دعوت کنند تا بعنوان مدرس در این کلاس‌ها حضور داشته باشند می‌توانید از لحاظ فنی سطح خود را بالاتر ببرید.

وی ادامه داد: منتظر انستیتو کشتی نباشید، آنها یک روال کاری خود را دارند، و هیئت‌های کشتی باید خودشان دست به کار شوند و از انستیتو برای برگزاری کلاس‌های دانش افزایی پیگیری کنند.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه هیچکس کامل نیست و در بحث فنی نیز هیچکس نمی‌تواند بگوید که همه چیز را بلد است، گفت: به من اعتماد کنید، ۹۰ درصد کار کشتی دست مربیان باشگاه‌ها است و ۱۰ درصد آن دست هیئت‌های کشتی، اگر دانش مربیان بالا بیاید کشتی کشور تکان می‌خورد، خیلی‌ها می‌گویند مشکل اول کشتی باشگاه و تشک است اما اینها در اولویت‌های بعدی است. قطعاً اولویت اول کشتی کشور بالا رفتن سطح دانش مربیان فنی است.

وی ادامه داد: وقتی یک مربی یاد نگرفته باشد چطور می‌تواند یاد بدهد، در فدراسیون‌های قبلی کارت‌های مربیگری فروخته می‌شد و برخی بدون داشتن دانش فنی کارت مربیگری دارند که قطعاً پگیر این موضوع از طریق انستیتو هستیم.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: یک مربی وقتی از نظر جسمانی در شرایط خوبی نیست و حتی نمی‌تواند یک فن اجرا کند چرا باید در باشگاه حضور داشته باشد. از طرف دیگر قانون ۶۰ ساله‌ها را برداشته ایم چراکه معتقدم یک مربی فنی که کار خود را خوب بلد است و قهرمان تحویل کشتی داده و می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ سال دیگر هم کار فنی روی تشک کند چرا باید بازنشسته شود.

دبیر اظهار داشت: من به نوربخش گفتم شما زحمت می‌کشید و انستیتو ما نسبت به فدراسیون‌های دیگر جلو است اما آنطور نیست که ما بتوانیم یک جهش بزرگ کنیم و انتظارم از انستیتو این است که کشتی جهش صد ساله داشته باشد.

وی ادامه داد: شاید برخی از رؤسای هیئت‌های کشتی روال کار را بلد نباشند و ندانند که باید کلاس دانش افزایی بگذارند و این وظیفه شما است که به آنها بگوید و از آنها بخواهید که با انستیتو هماهنگ کنند و برای این کار وفت بگذارند.

دبیر تصریح کرد: اعتقاد دارم اگر یک مربی خوب و سالم کار کند و کاری که می‌کند برای رضای خدا باشد از کسی نمی ترسد و هیچ کس هم نمی‌تواند وی را کنار بگذارد.

وی افزود: البته برخی از مربیان هم به دنبال بالا بردن شاگردان خود به جهت افزایش درآمد هستند که اصلاً مورد قبول نیست.

دبیر اظهار داشت: مربی که به دنبال کاسبی رفت که البته آن هم حلال است، دیگر نمی‌تواند شاگرد بسازد و تمام تلاش مربیان این باشد که شاگرد خوب و با اخلاق بسازید که در آینده به درد جامعه بخورد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مربیان که حتی قهرمان کشتی هم بوده اند به دنبال این هستند شاگردانی پیدا کنند که پدرانشان پولدار باشند و آنها را کشتی گیر کنند. بعضاً از امکاناتی همچون باشگاه‌هایی که دولت در اختیار آنها قرار داده نیز استفاده می‌کنند. متأسفانه آن وقتی که برای دیگر کشتی گیران باید بگذارند را صرف این کارها می‌کنند و حتی یک قهرمان نیز تحویل نداده اند.

رئیس فدارسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: خدا قطعاً به زندگی مربیانی که سالم کار می‌کنند و به دنبال ساختن کشتی گیران چه از نظر فنی و جسمانی و چه از نظر اخلاقی و روحی هستند برکت می‌دهد و قطعاً آنها موفق می‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top