تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/08/04 - 14:33
کد خبر: 448273

علامتی: تدوین اطلس فرهنگی کودکان یکی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز مهم‌ترین موضوعات

علامتی: تدوین اطلس فرهنگی کودکان یکی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز مهم‌ترین موضوعات

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اطلس فرهنگی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر زمینه کودک و نوجوان نداریم و بر همین اساس نمی‌توانیم درک درستی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز موضوعات داشته باشیم، لذا تدوین اطلس فرهنگی یکی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز مهم‌ترین موضوعات به شمار می‌آید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر نخستین هم‌اندیشی ناشران حوزه کودک و نوجوان که امروز در مرکز آفرینش‌های فرهنگی وهنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه یکی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز مهم‌ترین و اصلی‌ترین جلسات هم‌اندیشی برای تعالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و نباید اولین و آخرین جلسه باشد؛ حتما باید این جلسه مستمر و دارای موضوع باشد.

 

وی با اشاره به اینکه به دنبال اجرایی شدن دیدگاه‌ها هستیم، افزود: امروز افتخار می‌کنیم که دین مبین اسلام معجزه جاوید و مانایی دارد که ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز سوی پیامبر(ص) اسلام ارائه شده و بزرگ‌ترین سند افتخار هویت فرهنگی، اجتماعی، دینی و تاریخی برای یک اندیشه و مکتب است. اولین آیه‌ای که به حضرت رسول(ص) نازل شد «اقرا باسمک الذی خلق»، به معنی بخوان، تأمل کن، بیندیش، بینش و نگرش داشته باش، بود؛ رشد علم و دانش ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز دوران ائمه(ع) تا به امروز د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر دستور کار بوده و قله‌های ترقی یکی پس ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز دیگری طی می‌شوند.

علامتی اضافه کرد: باید حتما ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رزیابی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز وضعیت گذشته داشته باشیم و طبق نقشه راه حرکت کنیم و نمی‌توانیم د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر شرایط فعلی توقف داشته باشیم و همین‌طور که نکات و دغدغه‌های شما برای ریل و مسیر رو به جلو است، ما نیز باید به آن توجه کنیم. د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌غدغه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این مسیر نگه داشته و این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارزش می‌دانیم، لذا برای تدوین سند راهبردی به نظرات ناشران نیاز داریم.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان حتما ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز حوزه نشر رقابتی با ناشران دیگر خصوصا خصوصی‌ها خارج خواهد شد و ما هیچ ناشری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رقیب خود نمی‌دانیم. کانون پرورش فکری تنها نهاد حاکمیتی حوزه کودکان و نوجوانان است و به عنوان همکار شما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر زمینه انتشارات قرار دارد، لذا ما ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز حوزه رقابتی، خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خارج خواهیم کرد و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کنار شما ناشران خواهیم بود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز ظرفیت صدا و سیما، سروش، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کنار ناشران خصوصی استفاده خواهیم کرد و حتما منافع اقتصادی و مالکیت معنوی آثار ناشران خصوصی حفظ خواهد شد که سیاست‌های آن د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حال تنظیم و تحلیل است.

علامتی با بیان اینکه ورود به همکاری جدی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر عرصه افق‌های پیش رو با ناشران خصوصی موضوعی مهم خواهد بود، اضافه کرد: اطلس فرهنگی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر زمینه کودک و نوجوان نداریم و بر همین اساس نمی‌توانیم درک درستی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز موضوعات داشته باشیم، لذا تدوین اطلس فرهنگی یکی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز مهم‌ترین موضوعات به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده است که نقش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایفا کند و حدود 40 ناشر حوزه کودک و نوجوان باید وارد حوزه شوند و فراتر تحلیل به ما ارائه دهند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه متولیان حاکمیتی حوزه کودک و نوجوان حتما باید به مصائب توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: نیاز به رصد،‌ تحلیل و فراتحلیل بر اساس اقتضائات و نیاز روز وجود دارد که این موضوع د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر دستورکار قرار خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر قالب نقشه کلان، همه اقدامات را ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز جمله اطلس موضوعات و مکان‌یابی سنی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این جلسه‌های مشترک بررسی کنیم.

علامتی تصریح کرد: نقش ناشران بخش خصوصی، کانون پرورش فکری و بخش دولتی باید معلوم باشد و همه ما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر یک جبهه فرهنگی قرار داریم. دنیا به سمت حوزه‌های تکنولوژی و فناوری روز برای تولیدات سمعی ـ بصری، تبدیل کردن کتاب به متن، صوت و تصویر و همچنین کار تکاملی برای کودک و نوجوان رفته است و ما نباید ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز این موضوعات عقب بمانیم. باید به ناشران د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر بخش آموزش و زیرساخت فناورانه کمک شود و کانون پرورش فکری خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آن سطح برساند.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری می‌تواند نقش مکملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ناشران ایفا کند، اظهار کرد: توجه به اقتصاد نشر بخش خصوصی و مأموریت‌های آنان یکی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز مهم‌ترین چالش‌های ناشران است و ما مشکلاتی که د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر زمان کرونا برای شما پیش آمد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیده‌ایم. اکنون کانون پرورش فکری و کارشناسان آن د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حال به‌روزرسانی یک مدل جدید هستند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری باید ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز ناشر به عنوان همکار و شتاب‌دهنده بهره ببرد، گفت: کانون باید خرید ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز ناشران دیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر دستورکار قرار دهد و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر طول سال نیز اقدامات ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز سوی کانون انجام گیرد. همچنین مالکیت معنوی ناشران باید حفظ شود و ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز اقدامات تکراری جلوگیری به عمل آید.

علامتی افزود: کانون پرورش فکری به تولید آثار تکراری نمی‌پردازد مگر اینکه چارچوب‌ها رعایت نشود؛ با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی و همچنین معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ارتباط هستیم تا برای ابتدایی و متوسطه اول ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز آذر سال جاری مرحله اول اقدامات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کنیم.

وی ادامه داد: تبدیل شدن کانون به یک اتاق فکر یا هیات اندیشه‌ورز برای کودک و نوجوان موضوعی مهم است و این کانون باید محفل و مأمن گفت‌وگوهای تخصصی داخلی و بین‌المللی شود. همچنین اتاق‌های بارش ایده،‌ نقد و بررسی آثار و بررسی سیاست‌های کلی حوزه کانون پرورش کودکان و نوجوانان باید مدنظر قرار گیرد. کانون پرورش فکری می‌تواند محور گفت‌وگوی مهربانی‌ها باشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: نگرانی بنده تربیت نسل جدید نویسندگان و تصویرگران است، لذا وظیفه کانون پرورش فکری باید تربیت نوقلم‌ها و تصویرگران جوان باشد. انتقال تجربیات افراد صاحب تجربه به نسل جدید با همکاری شما قابل اجرایی است و همچنین تقویت ظرفیت رسانه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حوزه کودک و نوجوان موضوعی مهم به شمار می‌آید که رسانه حتما یکی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز بازوهای مهم کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است.

علامتی با اشاره به اینکه نکات و دیدگاه‌های شما ثبت و مشکلات نیز حتما احصا خواهند شد، گفت: برنامه‌ای تدوین می‌شود که ماهانه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر خدمت دو ناشر باشیم و امروز کار برای کودک و نوجوان بیش ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز هر زمان دیگری دارای اهمیت است. تلاش می‌کنم همه همکاران حوزه کودک و نوجوان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ارتقای نسل آینده هماهنگ کنم و ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز شما نیز درخواست دارم تا مراقب سوءاستفاده دشمنان برای آسیب به فضای ذهنی کودک و نوجوان باشید.

ملک‌زاده، مدیر اجرایی یکی از انتشارات نیز در این جلسه گفت: شناخت آسیب‌های حوزه مخصوصا کودک و نوجوان موضوعی مهم است که اگر این آسیب‌ها رفع شوند، مهم‌ترین اثر آن باز شدن پنجره ادبیات ایران و ایجاد پلی به ادبیات جهان خواهد بود. مشکلی که د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر نشریات کودک و نوجوان داریم این است که به مرحله حرفه‌ای بودن نرسیده‌ایم. بحث کاغذ، مشکل جدی‌ است و افزایش قیمت گلاسه باعث کاهش تولید کتاب کودک شده است.

کرمی، مدیر انتشارات دیگری نیز اظهار کرد: اگر بخواهیم کیفیت کتاب کودک و نوجوان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهیم، باید آسیب‌های این حوزه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برطرف کنیم.

فرزانه از یکی دیگر از انتشارات گفت: اگر کانون پرورش فکری بخواهد د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر زمینه نشر برای کودک و نوجوان اقدام کند باید ناشران کوچک د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر بخش خصوصی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریابد که کارهای بسیار خوبی دارند و این اقدام باعث می‌شود که کتاب‌های زرد که یک هفته‌ای تولید می‌شود، ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز بین برود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top