تاریخ انتشار: شنبه 1401/08/07 - 11:39
کد خبر: 448529

سیاست‌های جدید اپ استور

سیاست‌های جدید اپ استور

سخنگوی اپل نیز در بیانیه خود قانون جدید را تصریح کرده و اظهار داشت که اپ استور از مدت‌ها قبل از فروش کالاها و خدمات دیجیتال نیز سهم دریافت می‌کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شرکت اپل تا به این حال مکرراً گفته بود تا محتوای دیجیتال فروخته شده در برنامه‌ها باید از طریق خریدهای درون برنامه‌ای آن‌ها فروخته شود و شرکت Meta در برابر این قانون انتقادهایی را بر اپل وارد کرده است.

سیاست‌های جدید اپ استور

پیتر عجمیان (Peter Ajemian)، سخنگوی اپل نیز در بیانیه خود قانون جدید را تصریح کرده و اظهار داشت که اپ استور از مدت‌ها قبل از فروش کالاها و خدمات دیجیتال نیز سهم دریافت می‌کرده است. عجمیان همچنین اظهار داشت: «از سال‌ها قبل، دستورالعمل‌های اپ استور مشخص کرده که فروش کالاها و خدمات دیجیتال در یک برنامه باید از خرید درون برنامه‌ای استفاده کنید. بوستینگ [Boosting] که به یک فرد یا سازمان اجازه می‌دهد تا برای افزایش دسترسی به پست یا پروفایل خود هزینه‌ای پرداخت کند، یک سرویس دیجیتالی است، بنابراین استفاده از خرید درون برنامه‌ای برای آن لازم است. این موضوع همیشه وجود داشته و نمونه‌های زیادی وجود دارد که این کار را با موفقیت انجام می‌دهند.»

بنابراین سیاست‌های اپ استور بصورت نامحسوس توسط شرکت اپل تغییراتی پیدا کرده است. در همین راستا  برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و فیسبوک که برای پست‌ها و برخی محتوای تبلیغاتی خود دارای گزینه‌های پرداخت هستند، 30 درصد کارمزد برای خریدهای درون برنامه‌ای به اپل پرداخت می‌کنند.

«تام چانیک»، سخنگوی شرکت متا که از این سیاست جدید اپل راضی نیست بیانیه زیر را برای یکی از وب‌سایت‌های حارجی ارسال کرده است و  مدعی هستند شرکت اپل با سیاست‌های خود علاوه بر تقویت تجارت خود، باعث تضعیف شرکت‌های دیگر می‌شود: «اپل همچنان به توسعه سیاست‌هایش برای رشد کسب‌و‌کار خود ادامه می‌دهد و در عین حال دیگران را در اقتصاد دیجیتال ضعیف‌تر می‌کند. اپل قبلا گفته بود که از درآمد تبلیغات توسعه‌دهندگان سهمی دریافت نمی‌کند و اکنون ظاهرا نظر خود را تغییر داده است. ما همچنان به ارائه راه‌های ساده‌ای به کسب‌و‌کارهای کوچک برای اجرای تبلیغات و رشد تجارت خودشان در برنامه‌هایمان متعهد هستیم.»

پرداخت هزینه برای افزایش بازدید و تبلیغ پست‌ها نه تنها در برنامه‌های متا بلکه در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و تیک‌تاک یک ویژگی رایج محسوب می‌شود. تفاوت پلتفرم‌های متا در حال حاضر این است که آن‌ها برخلاف توییتر، تیک‌تاک و دیگران از سیستم خرید درون برنامه‌ای اپل استفاده نمی‌کنند.

در نهایت، مشخص نیست که اپل چرا دستورالعمل‌های اپ استور خود را به‌روزرسانی کرده است. اما اگر ا‌پل تلاش داشته باشد تا موضع محکم‌تری در برابر فیسبوک و اینستاگرام بگیرد، ممکن است شرکت متا هزینه بوستینگ در پلتفرم‌های خود را برای کاربران و کسب‌و‌کارها افزایش دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زن ایرانی در همه‌ میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و حجاب اسلامی
مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top