تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/08/08 - 08:17
کد خبر: 448538

بررسی ابزارهای دانشجویی (بخش دهم)؛

معرفی ۸ نرم افزار کاربردی رشته مهندسی نساجی +جزئیات

معرفی ۸ نرم افزار کاربردی  رشته مهندسی نساجی +جزئیات

بعد از صنعت نفت، صنعت نساجی از بزرگترین صنعت های کشور است که همیشه نیازمند مهندس متخصص در این زمینه هستیم که بتواند مسئولیت بخش فنی مدیریتی را عهده دار شود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انسان ها از ابتدا برای تهیه کردن لباس و پوشاک برای مقابله با سرما و گرما صنعت نساجی را ابداع کردند. سپس با استفاده از همین صنعت زیر انداز و رو انداز را نیز تهیه کردند و در حال حاضر انواع پوشاک و فرش و موکت به یاری همین صنعت تولید می شود. همچنین برای ساخت ترمز ماشین، شریان‌های مصنوعی، زیر روی جاده ها، هواپیماها و سایت های فضایی به صنعت نساجی نیاز داریم.

نساجی مسئولیت تهیه و تولید انواع منسوجات از جمله پوشاک و کف‌پوش ها مثل فرش و موکت و منسوجات مورد استفاده در صنایع دیگر را بر عهده دارد. نساجی بخش های مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به کارخانه‌های ریسندگی (تولید نخ های مختلف)، بافندگی (تولید انواع پارچه)، تولید فرش ماشینی و موکت و همچنین کارخانه‌های تکمیل کننده این کالاها مثل رنگرزی و چاپ و کارخانه‌های تولید الیاف مصنوعی مثل نایلون و پلی‌پروپیلن اشاره کرد. پس مهندسی نساجی رشته‌ای است که دانش و توانایی لازم را برای اداره بخشهای مختلف این صنعت به دانشجویان می‌دهد.

معرفی ۸نرم افزار کاربردی  رشته مهندسی نساجی +جزئیاتبعد از صنعت نفت، صنعت نساجی از بزرگترین صنعت های کشور است که همیشه نیازمند مهندس متخصص در این زمینه هستیم که بتواند مسئولیت بخش فنی مدیریتی را عهده دار شود. بر خلاف بیشتر رشته‌های مهندسی، رشته مهندسی نساجی در دانشگاه‌های کمی تدریس می‌شود و به خاطر همین بازار کار این رشته خصوصاً در شهرستانها خوب و امیدوارکننده است زیرا بیشترین کارخانه ها در شهرستان ها واقع شده اند.
برای سهولت کار در این صنعت دانشجویان و متخصصان این رشته باید با نرم افزارهای آن آشنایی کامل را د اشته باشند. در ادامه این گزارش با کاربردی ترین نرم افزارهای این رشته آشنا خواهیدشد.

TUKA-1

معرفی ۸نرم افزار کاربردی  رشته مهندسی نساجی +جزئیات

TUKA3D نرم افزاری پیشرفته برای طراحی سه بعدی پوشاک در صنعت مد است. با ابن نرم افزار میتوانید مدل مناسب مجازی خود را سفارشی کنید ، نمونه هایی از لباس مجازی شبیه به زندگی بسازید و ارائه های خیره کننده ای را برای خریداران ، خرده فروشان یا حتی مشتریان ایجاد کنید.

Booria Carpet Designer-2

معرفی ۸نرم افزار کاربردی  رشته مهندسی نساجی +جزئیات

نرم‌افزار طراحى فرش بوریا، تخصصى‌ترین و منحصربه‌فردترین نرم‌افزار طراحى فرش است که قادر است همزمان تمامى احتیاجات طراحان حرفه‌اى فرش ماشینى و دستباف را برآورده نماید. صدها کاربر در بیش از ۳۶ کشور جهان، گواه بر توانایى‌هاى منحصربه‌فرد این نرم‌افزار در سطح بین‌المللى است.

این راه‌کار پیشرفته با ابزارهاى قدرتمند و توابع کاربردى متنوع و منحصربه‌فرد، به همراه رابط کاربرى جدید و بسیار انعطاف‌پذیر، سبب می‌گردد تا زمان طراحى به میزان قابل توجهى کاهش یابد. همچنین با استفاده از این نرم‌افزار، طراحان قابلیت خلق سریع‌تر، زیباتر و متنوع‌تر طرح‌هاى فرش را به‌دست مى‌آورند.

درنهایت، نرم‌افزار بافت فرش بوریا، با امکانات وسیع خود، امکان تبدیل انواع طرح‌ها به اطلاعات بافت موردنظر جهت انواع ماشین‌هاى بافندگى مکانیکى و الکترونیکى، اعم از یک، دو و سه‌رپیرى، با انواع تکنیک‌هاى بافت فرش رویه به رویه و ضایعات به داخل (Incorporate)، براى طیف وسیعى از انواع مجموعه‌هاى بافتى را فراهم مى‌سازد.

به‌عنوان یک راه‌کار براى طرح‌هاى فرش‌ دستباف، چاپ فرش بوریا، به طراحان امکان مى‌دهد طرح‌هاى خود را به طرق مختلف چاپ نمایند.علاوه بر این تابع شبیه‌سازی فرش این نرم‌افزار، امکان مشاهده فرش نهایی را پیش از تولید طرح مورد نظر فراهم می‌نماید.

نرم‌افزار طراحى فرش بوریا، در عین ارائه راه‌کارهاى جدید و قدرتمند در زمینه طراحى فرش، کاهش چشمگیر هزینه‌ها، افزایش بهره‌ورى، حداکثر انعطاف‌پذیرى و کنترل جامع فرایند طراحى را نیز تضمین مى‌نماید.

Vastralaya-3

معرفی ۸نرم افزار کاربردی  رشته مهندسی نساجی +جزئیات

Vastralayaنرم افزاری برای بازرگانان پارچه،فروشگاههای پوشاک،نمایشگاههای Readymade،آژانس پارچه یا مدیریت توزیع است. با استفاده از ماژول های Power Packed آن ، کار تجارت شما دوباره تعریف شده و به شما در مدیریت مشاغل کمک می کند.

Optitex-4

معرفی ۸نرم افزار کاربردی  رشته مهندسی نساجی +جزئیات

نرم افزاری قدرتمند جهت شبیه‌ سازی لباس که تلفیقی از آخرین لباسهای مد روز و دنیای مجازی است. این سیستم با در نظر گرفتن تمامی سلائق کاربر، لباس مورد نظر او را به صورت مجازی شبیه‌سازی می‌کند، کاربران این ابزار می‌توانند لباس مورد نظر خود را بدون تعویض لباس که اصولا زمان‌بر و دشوار است، امتحان کنند.

کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار این سیستم، جنس پارچه و رنگ آن را نیز انتخاب کرده و امتحان کنند. مدل‌سازی لباس برای کاربران این سیستم کار آسانی هم نیست، زیرا گزینه‌های بسیاری از قبیل جنس، رنگ، وزن و نوع پارچه وجود دارد که باید نظرات خود را در همه آنها اعمال کنند. این سیستم سپس با در نظر گرفتن تمامی سلائق کاربر، لباس مورد نظر او را به صورت مجازی شبیه‌سازی می‌کند و نرم‌افزار مربوطه نتیجه نهایی این شبیه‌سازی را به صورت سه بعدی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Embrilliance StitchArtist-5

معرفی ۸نرم افزار کاربردی  رشته مهندسی نساجی +جزئیات

StitchArtist برنامه ای برای ایجاد طرح های گلدوزی است. شما قادر خواهید بود از آثار هنری موجود یا هر طرح دیگری استفاده کنید ؛ شکل ها را کنترل کنید ، نوع و ویژگی های کوک را تنظیم کنید ، و StitchArtist کوک ها را برای شما ایجاد می کند.

Embird-6

معرفی ۸نرم افزار کاربردی  رشته مهندسی نساجی +جزئیات

نرم افزاری حرفه ای برای گلدوزی از طریق کامپیوتر است. این برنامه با پشتیبانی از 70 فرمت مختلف فایل گلدوزی و همچنین تعداد 20 عدد دستگاه های ماشین دوزی به عنوان یکی از برترین برنامه های گلدوزی و طراحی روی پارچه میباشد. به کمک این برنامه به راحتی میتوانید طرح های روی کاغذ را وارد دنیای دیجیتال کنید تا از قابلیتهای فراوانی همچون ویرایش راحت تصاویر، تغییر اندازه، افزودن و حذف المانهای گرافیکی جدید، مدیریت طرحها و … بهره مند شوید.

این نرم افزار به صورت کامل با ویندوز 10 سازگار است و بر روی نسخه های قبلی ویندوز از جمله xp هم امکان نصب و اجرا دارد.یکی از مزایای مهم گلدوزی با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری، امکان ویرایش آسان طراحی است. علاوه بر کارهای پایه ویرایشی مثل تغییر اندازه، تغییر رنگها، استفاده از متون با فونتها و استایلهای متنوع، پاک کردن قسمتهای ناخواسته تصویر و … حتی امکان تکثیر المانهای گرافیکی، تقسیم یک طرح بزرگ به چندین طرح کوچکتر، امکان استفاده از تصاویر آماده در طراحی های انجام شده، شبیه سازی عملیات گلدوزی و … نیز وجود دارد.

CLO3D-7

معرفی ۸نرم افزار کاربردی  رشته مهندسی نساجی +جزئیات

نرم افزار CLO3D یک نرم افزار طراحی سه بعدی مد می باشد که به شبیه سازی پوشاک می پردازد.این برنامه به شما اجازه ایمپورت کردن و دوختن الگوهای 2D CAD بروی یک مدل مجازی سفارشی (آواتار) می دهد. در این نرم افزار تمامی مراحل طراحی لباس از طراحی الگوی اولیه گرفته تا دوخت و دوز و تغییر متریال و در نهایت تنظیم اندازه و رنگ بندی و … میتوانید انجام دهید.امکان نمایش سه بعدی پوشاک در مانکنهای مختلف مهیا است که با استفاده از این ویژگی میتوان تغییرات را سریعا روی لباس مشاهده نمایید.

Tooba Carpet Designer-8

Tooba Carpet Designer-8

این برنامه طراحی تابلو فرش ،طراحی فرش سنتی و ماشینی، بافت فرش ، رنگرزی و آماده سازی را برای شما آسان می کند و در کنار برنامه های ویرایش عکس به شما کمک می کند تا نقشه های فرش زیبا بیافرینید و از بافت آنها لذت ببرید . پروژه تولید آن با ساخت برنامه ای ساده برای طراحی فرش در سال ۱۳۸۲ شروع شد و در سال ۱۳۸۴ با تکمیل آن در شورای انفورماتیک کشور ثبت گردید.

در سال ۱۳۸۷ تیم نرم افزاری با گسترش کاربرد آن بین استفاده کننده های شخصی به طور جدی شروع به ارتقای سطح کیفی این نرم افزار نمود و امکاناتی برای طراحی فرش زیر پایی و ویرایش آنها به برنامه اضافه شد. برنامه روز به روز در حال بازبینی و آپدیت می باشد.

با استفاده از Tooba، نرم افزار طراحی و ساخت فرش ، می توانید هر تصویری که از تلفن همراه ، دوربین یا اسکنر گرفته شده را به الگوی فرش بافی تبدیل کنید. به عبارت دیگر این نرم افزار ابزاری برای طراحی و ایجاد برنامه های فرش است.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top