تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/08/12 - 14:16
کد خبر: 449219

به یک استاد واقعی آیفون تبدیل شوید

 به یک استاد واقعی آیفون تبدیل شوید

آیفون اکنون به iOS ۱۶ رسیده و در دهه‌ی گذشته تغییرات زیادی ایجاد کرده است. با دانلود و نصب iOS ۱۶، می‌توانید تمام تغییراتی را که به‌روزرسانی نرم‌افزار اپل ارائه می‌دهد، تجربه کنید

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیفون‌های اپل در سال ۲۰۰۷ با یک سیستم‌عامل بی‌نام به بازار عرضه شدند. یک سال بعد اپل یک نام پیش‌پا‌افتاده روی این سیستم‌ گذاشت: iPhone OS 1. تا زمان عرضه‌ی نسخه‌ی چهارم آیفون یعنی در سال ۲۰۱۰، اپل بالاخره نام iOS را برای سیستم عامل آیفون تأیید کرد.

آیفون اکنون به iOS 16 رسیده و در دهه‌ی گذشته تغییرات زیادی ایجاد کرده است. با دانلود و نصب iOS 16، می‌توانید تمام تغییراتی را که به‌روزرسانی نرم‌افزار اپل ارائه می‌دهد، تجربه کنید. از لاک‌اسکرین قابل تنظیم گرفته تا ویژگی‌های جدید که در برنامه‌های داخلی آیفون شما وجود دارد، اپل حتی ویژگی‌های آشنایی مانند اعلان‌ها را تغییر داده است که باعث می‌شود همه چیز کمی متفاوت‌تر از iOS 15 باشد. این مقاله می‌تواند با نگاهی به برخی از ویژگی‌های نادیده گرفته شده iOS 16 که ممکن است حتی در مورد آن‌ها نشنیده باشید، به شما نشان دهد که در این آپدیت چه چیزی انتظارتان را می‌کشد.

شما هزینه زیادی برای آیفون خود پرداخت کرده‌اید، بنابراین منطقی است که حداکثر استفاده را از آن ببرید. با لیستی به ظاهر بی‌پایان از نکات، ترفندها و ویژگی‌های پنهان آیفون که به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که چیزی را از قلم نینداخته‌اید، می‌توانید زندگی خود را کمی آسان‌تر کنید.

iOS ویژگی‌های فراوانی دارد که تحت پوشش قرار دادن تمام آن‌ها به زمان زیادی نیازمند است؛ حتی اگر بخواهیم این نکات را کامل بیان کنیم، بازهم ممکن است تعدادی از آن‌ها از قلم بیفتد. در این مقاله سعی کردیم نکات، ترفندها و رازهایی که باعث می‌شوند بازدهی آیفون را بالاتر ببرید و استفاده‌ی پربارتری از آن داشته باشید بیان کنیم. اگر به‌تازگی به جمع کاربران آیفون پیوسته‌اید یا تاکنون آیفون خود را زیرورو نکرده‌اید، در این مقاله بیشتر نکات کاربردی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم؛ پس با یک آموزش دیگر با زومیت همراه باشید.

قابلیت های مخفی ایفون

کپی تنظیمات ویرایش یک تصویر و و جایگذاری روی عکس‌های دیگر

آیا می‌خواهید همه عکس‌هایتان زیبایی‌شناسی یکسانی داشته باشند، یا بهبودهای یکسان در دسته‌ای از تصاویر ایجاد کنید؟ یکی از ترفندهای iOS 16 به شما امکان می‌دهد ویرایش‌های یک عکس را کپی کنید و با یک ضربه آن را روی عکس دیگری اعمال کنید:

کپی تنظیمات ویرایش یک تصویر و و جایگذاری روی عکس‌های دیگر

  •     Photos را باز کنید و تصویر ویرایش شده را انتخاب کنید.
  •     روی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید. Copy Edits را انتخاب کنید.
  •     به تصویری که می‌خواهید ویرایش را رویش اعمال کنید، بروید و روی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  •     روی Paste Edits و done ضربه بزنید تا همان ویرایش‌ها روی تصویر انتخاب‌شده اعمال شوند.

ساخت استیکر از تصاویر

با این ترفند iOS 16 می‌توانید استیکرهایی از تصاویر بسازید و این استیکرها را با سایر اپلیکیشن‌ها به اشتراک بگذارید. این فایل در iMessage به‌عنوان استیکر و در سایر پیام‌رسان‌ها به‌عنوان یک تصویر PNG به اشتراک گذاشته می‌شود.

  •     برنامه Photos را باز کنید.
  •     تصویری را که می‌خواهید از آن استیکر بسازید، انتخاب کنید.
  •     روی تصویر ضربه بزنید و نگه دارید.
  •     می‌توانید تصویر را کپی کرده و به‌عنوان استیکر در iMessage یا هر سرویس دیگری که می‌خواهید قرار دهید. یا می‌توانید تصویر را از همان صفحه به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید استیکرتان را در Notes ذخیره کنید.

از CAPTCHA عبور کنید

CAPTCHA برای اطمینان از اینکه شخص به یک وب‌سایت یا سرویس دسترسی دارد و نه یک ربات طراحی شده است. آن‌ها برای بیشتر مردم آزاردهنده هستند. این ترفند iOS 16 به شما امکان می‌دهد از CAPTCHA در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های پشتیبانی‌شده عبور کنید.

در اپلیکیشن Settings در قسمت Apple ID به Password & Security بروید و Automatic Verification را فعال کنید. با این کار اپل می‌گوید iCloud به‌طور خودکار و خصوصی دستگاه و حساب Apple ID شما را در پس‌زمینه تأیید می‌کند و نیاز برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها برای ارائه درخواست تأیید CAPTCHA را از بین می‌برد.

حذف اطلاعات عکس‌ها پیش از اشتراک‌گذاری

هنگامی‌که تصاویر را مستقیماً از برنامه‌ی Photos با شخص یا سرویسی به اشتراک می‌گذارید، آن‌ها می‌توانند به تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده در زمان عکس‌برداری، به‌ویژه داده‌های موقعیت مکانی، دسترسی پیدا کنند. پیش از ارسال عکس، روی دکمه‌ی اشتراک‌گذاری بزنید و دکمه options را از بالای عکس انتخاب کنید. در ادامه گزینه All Photos Data را غیرفعال کنید. این ویژگی می‌تواند متادیتای GeoIP را که باعث افشای موقعیت مکانی می‎‌شود و تمام اطلاعات مانند تاریخچه‌ی ویرایش، برش‌ها (crops)، فیلترها و تصاویر لایوی که اعمال کرده‌اید، را حذف کند.

مدیریت عکس‌های تکراری

به احتمال زیاد همه ما تعدادی عکس تکراری داریم که بی‌جهت فضای آیفونمان را اشغال کرده‌اند. با این ترفند iOS 16، اپل به‌طور قابل‌توجهی حذف هر گونه فایل تکراری که فضای غیرضروری در دستگاه اشغال کرده،‌ آسان‌ کرده است.

اپل این ویژگی جدید را Duplicate detection نامیده است و همان‌طورکه انتظار می‌رود کار می‌کند. با استفاده از یادگیری ماشین روی دستگاه در iOS 16، دستگاه شما اکنون به‌راحتی تمام عکس‌های تکراری موجود در کتابخانه شما را در بخش Utilities در Photos شناسایی و جمع‌آوری می‌کند. از آنجا به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را حذف کنید، فضایی را در دستگاه خود آزاد کنید و کتابخانه عکس خود را مرتب کنید. ازآنجاکه این ویژگی نیاز دارد دستگاه کل کتابخانه را اسکن و مرتب کند، ممکن است مدتی طول بکشد تا موارد تکراری برای حذف ارائه شوند.

  •     برنامه Photos را باز کنید.
  •     به بخش Albums بروید.
  •     به پایین بروید و Duplicates را انتخاب کنید.
  •     روی Merge ضربه بزنید.
  •     انتخاب خود را با ضربه زدن روی Merge X Duplicates تأیید کنید.

مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد عکس‌ها

قبلا اگر می‌خواستید هر یک از جزئیات ریز ذخیره شده در داده‌های EXIF را در مورد عکسی که ارسال شده یا خودتان گرفته‌اید، مشاهده کنید، باید از یک برنامه شخص ثالث استفاده می‌کردید. اکنون هر زمان که عکسی را در برنامه Photos مشاهده می‌کنید، می‌توانید انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا نمای اطلاعاتی باز شود که در آن نشان می‌دهد عکس را از کجا ذخیره کرده‌اید و تمام اطلاعات EXIF مانند سرعت شاتر، مکان و دوربین استفاده‌شده را ذکر می‌کند.

مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد عکس‌ها آیفون

حتی اگر به این همه جزئیات ریز اهمیتی نمی‌دهید، اطلاعات افزوده‌شده می‌تواند برایتان مفید باشد. حداقل اینکه بتوانید ببینید عکس را از کجا ذخیره کرده‌اید (از جمله اینکه چه کسی آن را برای شما ارسال کرده) کافی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top