تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/08/15 - 08:43
کد خبر: 449430

زندگی در دبی بهتر است یا ترکیه؟

زندگی در دبی بهتر است یا ترکیه؟

ترکیه کشوری زیبا، تاریخی و متنوع است که به دلیل موزه‌ها، تفریحات شبانه و غذا محبوب است. مهاجرانی که در ترکیه زندگی می‌کنند، به‌عنوان ترکیبی از فرهنگ شرقی و غربی، با انتخاب‌های زیادی مواجه هستند. می‌توان در ترکیه به سبک شهرهای تاریخی، شلوغ و رنگارنگ همچون بازارهای خاورمیانه زندگی کرد و یا به سبک یک زندگی مدینترانه ای سپری کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اگر بین زندگی در دبی و ترکیه دچار سردرگمی شده‌اید، مقایسه هزینه‌ها و شرایط زندگی بین دبی و ترکیه می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام مکان برای شما مناسب است.

ترکیه

ترکیه کشوری زیبا، تاریخی و متنوع است که به دلیل موزه‌ها، تفریحات شبانه و غذا محبوب است. مهاجرانی که در ترکیه زندگی می‌کنند، به‌عنوان ترکیبی از فرهنگ شرقی و غربی، با انتخاب‌های زیادی مواجه هستند. می‌توان در ترکیه به سبک شهرهای تاریخی، شلوغ و رنگارنگ همچون بازارهای خاورمیانه زندگی کرد و یا به سبک یک زندگی مدینترانه ای سپری کرد.

ترکیه مزیت‌های زیادی برای مهاجرانی دارد که به دنبال زندگی طولانی‌مدت در یک کشور مدیترانه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستند. جاذبه‌های این کشور، آن را به مقصدی فوق‌العاده برای گردشگران تبدیل می‌کند. خارجی‌ها و محلی‌ها به‌طور یکسان از فرهنگ غنی، مکان‌های تاریخی و سواحل آفتابی می‌توانند استفاده کنند. به‌ویژه مهاجران می‌توانند از روند ساده ویزا، مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت، زیرساخت‌های حمل‌ونقل و هزینه مقرون‌به‌صرفه استفاده کنند.

سرمایه‌گذاری املاک در دبی بهتر است یا ترکیه؟

این سؤال، رایج‌ترین سؤال بین افرادی است که قصد سرمایه‌گذاری در املاک در خارج از کشور رادارند. همان‌طور که می‌دانیم اقتصاد ترکیه علاوه بر صنعت و کشاورزی عمدتاً به گردشگری وابسته است؛ که منجر به رشد سریع در بخش املاک می‌شود، زیرا بیشتر گردشگران مستقیماً به خرید ملک در آنجا فکر می‌کنند.

 

زندگی در ترکیه

دلایل زیادی وجود دارد که آن‌ها را تشویق به انجام این کار می‌کند. یکی از این دلایل مقرون‌به‌صرفه بودن ارزش املاک در ترکیه است. قیمت‌ها متنوع هستند، اما عموماً بالا نیستند، با توجه به استانداردهای شناخته‌شده متفاوت هستند، به‌عنوان‌مثال: موقعیت مکانی، قدمت ساختمان، خدمات و امکانات نزدیک و غیره در قیمت تاثیرگزار هستند. یکی دیگر از دلایل، پیشرفت بزرگی است که برای آموزش عالی در ترکیه رخ داد و دانشگاه‌های ترکیه به یک عامل جذاب تبدیل شدند. بسیاری از خانواده‌ها به همین دلیل تصمیم به رفتن گرفتند.

دلیل دیگر، مزیت‌های بزرگی است که مقامات ترکیه با اعطای پاسپورت ترکیه و اجازه اقامت دائم به سرمایه‌گذارانی که با حداقل 250000 سرمایه‌گذاری می‌کنند (می‌تواند سرمایه‌گذاری ملکی باشد) می‌دهد.

زندگی در دبی بهتر است یا ترکیه؟

زندگی در دبی

دبی شهری مدرن، پرزرق‌وبرق و مجلل است. یک مقصد بسیار زیبا است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. همچنین به خاطر موزه‌ها، تفریحات شبانه و موسیقی زنده معروف است.

امارات متحده عربی و به‌ویژه دبی، در دو دهه گذشته انقلابی درزمینهٔ املاک را تجربه کرد و به یکی از پیشگامان توسعه املاک تبدیل شد. مردم به دلایل زیادی در آنجا ملک می‌خرند.

البته گردشگری از این صنعت حمایت می‌کند. گردشگران برای بازدید از بناهای برجسته می‌آیند، درعین‌حال برای اقامت به هتل‌ها و آپارتمان‌های خوب نیاز دارند. این انگیزه سرمایه‌گذاری در املاک است. علاوه بر آن ثبات امارات ازنظر اقتصادی و امنیتی می‌تواند مزیت دیگر برای خرید املاک باشد.

طبق گفته مقامات گردشگری دبی، اشغال هتل‌ها در دبی 80 درصد است! که نشان‌دهنده تقاضای زیاد برای چنین املاکی است. مردم ممکن است به این نتیجه برسند که ترکیه به دلیل ارزش املاک مقرون‌به‌صرفه و هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه و اهداف اقامت طولانی‌مدت گزینه خوبی برای فرصت‌های زندگی است.

بااین‌حال، دبی پتانسیل بالاتری برای سرمایه‌گذاری دارد، برای کسانی که بر درآمد مالی تمرکز می‌کنند، به‌ویژه اینکه شرکت‌های درحال‌توسعه به‌طور منظم پیشنهادهای خوبی از طرح‌های پرداخت با اقساط طولانی‌مدت ارائه می‌دهند.

مسافران برای سفر به دبی به ویزا نیاز دارند. افراد از ملیت‌های مختلف برای دریافت ویزای معتبر برای ورود به امارات متحده عربی باید معیارهای مختلفی را رعایت کنند. برای اطلاع از شرایط دریافت و قیمت ویزای دبی از طریق لینک موجود با مجموعه بهروزسیر تماس بگیرید. تمامی مسافران دبی باید دارای پاسپورت بااعتبار حداقل شش ماه باشند.

چرا مردم دبی را به‌عنوان مکانی برای زندگی انتخاب می‌کنند؟

  • فرصت‌های حرفه‌ای گسترده در دبی

درحالی‌که در دبی کار می‌کنید، می‌توانید به‌خوبی درآمد کسب کنید و فرصت‌های باورنکردنی را برای کسب‌وکار خود پیدا کنید.

  • درآمد در امارات معاف از مالیات است!

درحالی‌که ممکن است باورش سخت باشد، اما درآمد شما در دبی معاف از مالیات است که برای شما سود زیادی دارد.

  • دبی یک مرکز حمل‌ونقل بین‌المللی است.

فرودگاه بین‌المللی دبی، یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است. فایده بزرگ این فرودگاه این است که نزدیک به 5-6 ساعت تا اکثر مقاصد گردشگری است.

می‌توانید تعطیلات خود را به یونان یا بالی سفر کنید. هیچ‌یک از این گزینه‌ها برای شما هزینه زیادی نخواهد داشت.

  • ایمنی در امارات دبی از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبی یکی از امن‌ترین شهرها به دلیل قوانین سخت‌گیرانه برای ساکنان و مسافران است. 42 درصد از زندانیان در دبی به دلیل عدم پرداخت بدهی در آنجا هستند!

  • آزادی را در دبی احساس کنید.

ممکن است اخبار ترسناک و سخت‌گیرانه‌ای از مطبوعات در مورد دبی بشنوید، اما زندگی در دبی دقیقاً برعکس آن است. امارات به آزادی و اعتقاد شما احترام می‌گذارد.

  • املاک زیبا و مقرون‌به‌صرفه در دبی

دبی در میان معدود مکان‌هایی در جهان است که می‌توانید مجموعه‌ای از املاک زیبا برای زندگی در آن پیدا کنید. جالب‌تر اینکه خرید اکثر این خانه‌ها بسیار ارزان است. بااین‌حال، اجاره خانه در دبی می‌تواند بسیار گران‌تر باشد.

  • بهترین مراکز خرید دنیا در دبی

همه می‌دانند که دبی یکی از بهترین مقاصد خرید در جهان با مجموعه‌ای از مراکز خرید و خیابان‌های مرتفع با فروشگاه‌های طراحان است.

بهترین زمان برای سفر به دبی یا ترکیه چه زمانی است؟

استانبول دارای آب‌وهوای معتدل با چهارفصل متمایز است، اما دبی آب‌وهوای گرمسیری با آب‌وهوای نسبتاً گرم را در بیشتر اوقات سال تجربه می‌کند.

هم ترکیه و هم دبی در تابستان جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای برای بازدید هستند. به دلیل آب‌وهوای گرمسیری که در طول سال ادامه دارد، تعداد زیادی از مسافران به دبی می‌آیند. علاوه بر این، بسیاری از مسافران برای فعالیت‌های شهری و تجربه‌های خانوادگی به ترکیه می‌آیند. گرما در دبی می‌تواند بسیار شدیدتر از ترکیه باشد. به‌طورمعمول، دمای تابستان در دبی در ژوئیه حدود 35 درجه سانتی‌گراد و استانبول حدود 24 درجه سانتی‌گراداست.

زندگی در دبی بهتر است یا ترکیه؟

دبی معمولاً در ماه جولای کمتر از استانبول باران می‌بارد. دبی 10 میلی‌متر باران می‌بارد، درحالی‌که استانبول 19 میلی‌متر باران در این زمان از سال می‌بارد. ژوئن تا آگوست فصل خشک در دبی است.

کدام شهر برای زندگی ارزان‌تر است، استانبول یا دبی؟

در زیر میانگین کلی هزینه‌های سفر برای این دو مقصد را آورده‌ایم.

متوسط ​​هزینه روزانه (هر نفر) در دبی 198 دلار است، درحالی‌که متوسط ​​هزینه روزانه در استانبول 43 دلار است. این هزینه‌ها شامل اقامت، غذا، حمل‌ونقل و سرگرمی است.

وقتی هزینه‌های سفر بین دبی و ترکیه را مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که دبی گران‌تر است. این‌که دبی در خاورمیانه و ترکیه در اروپا است، یکی از اصلی‌ترین دلایل متفاوت بودن هزینه‌ها است، زیرا مناطق مختلف جهان معمولاً هزینه‌های سفر متفاوتی دارند؛ بنابراین، سفر به ترکیه به شما این امکان را می‌دهد که در کل پول کمتری خرج کنید. همین سطح سفر در دبی طبیعتاً برای شما هزینه بسیار بیشتری دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top